تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۶
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

جمالی: به نیک مرام از نمره 100 ، 95 می‌دهم / بنده در جریان تغییر ایشان نبودم و دلیلی هم نمی‌دیدم از آقای استاندار سئوال کنید / پاسخ جمالی به ابهاماتی در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج

۲۰
۲
جمالی: به نیک مرام از نمره 100 ، 95 می‌دهم  / بنده در جریان تغییر ایشان نبودم و دلیلی هم نمی‌دیدم از آقای استاندار سئوال کنید / پاسخ جمالی به ابهاماتی در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج
کبنا ؛احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز حول مسائل سیاسی روز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد، انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج و تغییر مدیران توضیحاتی ارائه کرد. جمالی با وجود آنکه همواره معتقد است استان کهگیلویه و بویرحامد همیشه همراه نظام حرکت کرده ولی می‌گوید: کهگیلویه و بویراحمد بسیار سیاسی است و تصور این می‌شود که کسی دنبال این است که مدیری اخراج شود یا مدیری آورده شود.
تغییراتی در پایان دولت در حال انجام است، آیا این تغییرات لازم است و چه ضرورتی داشته است؟ در حوزه سیاسی بنده نبوده است.
مگر همه حوزه‌ها زیر نظر شما نیست؟ خیر.
شما به عنوان معاون سیاسی استان نباید روی هر تغییری امضا کنید؟ خیر، تغییر فرمانداران، بخشداران، مدیر ستادی سیاسی در حوزه بنده است، ولی گاهی نیز در مورد تغییر مدیران نظرخواهی از ما می‌شود.
در مورد تغییر مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از شما نظرخواهی شد؟ خیر. صحبتی نکردند.
به لحاظ فضای سیاسی از تغییر مدیران به ویژه خانم نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد راضی هستید؟ خیر، ایشان خوب کار می‌کرد. با وجود محدودیت‌هایی که در این استان وجود دارد برای یک خانم، خوب عمل کرد، نمره خوبی گرفته است.
از 20 چه نمره‌ای می‌دهید؟ می گویند که بیست مال خدا است [خنده]، ولی جزو مدیران خوب است. دلیلی برای تغییر وجود نداشت.
خوب چه نمره‌ای می‌دهید؟ از 100، 95 می‌دهم.
استان کهگیلویه و بویراحمد فضای سیاسی دارد و تصور این می‌شود که کسی دنبال این است که مدیری اخراج شود یا مدیری آورده شود.
چرا مدیری که برای دولت خوب کار می‌کند، در زمان همین دولت تغییر می‌کند و گویا آقای استاندار نیز در جریان چنین موضوعاتی نیست؟
باید از آقای استاندار در این باره سؤال کنید. بنده هم در جریان این موضوع نبودم، ولی دلیلی هم برای این تغییر برای این یک ماه نمی‌بینم.
دولت حرف شنوی زیادی از نمایندگان دارد؟
اگر نمونه‌ای دارید بگویید، اگر فرماندار یا بخشداری تغییر کرده باید من جوابگو باشم. بطور مثال تغییر در دانشگاه یاسوج مربوط به ما نیز می‌شود. آقای دکتر عریان دانشگاه را در نقطه خوبی آورد. ایشان معلم است و به دنبال کار پژوهشی خودش است، اگر از اینجا هم به شیراز بروند دنبال کار پژوهشی خودشان و حوزه مورد علاقه‌شان می‌روند، به شخصه همیشه از ایشان دفاع می‌کنم.
در مورد انتخابات شوراها، گفته می‌شود دو نفر از کاندیداهای پیروز شده از نظر هیئت نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت نشده بودند، ولی آمدند و پیروز نیز شدند، این گفته صحت دارد؟ یک سری رد و قبولی داشتند.
وظیفه دولت به عنوان مجری، برگزاری انتخابات است، نظارت بر شوراها وظیفه مجلس است. نمایندگان سه حوزه نظارت اصلی را دارند، آقایان روشنفکر، موحد، و آقای مظلومی نماینده بهبهان نیز به نیابت از شهرستان گچساران و باشت بودند. دبیری به اسم «امامی» را معرفی کردند.
در هیئت اجرایی ممکن بوده افرادی رد یا تأیید شوند، و پس از آن دوباره ممکن بوده هیئت نظارت رد یا تأیید می‌کرد. اگر افراد از طرف هیئت نظارت رد می‌شدند، می‌توانستند از طریق هیئت مرکزی نظارت در مجلس اعتراض خود را دنبال کنند.
اینکه می گویند افرادی کد نداشتند و وزارت کشور کد داده است. اینطور نیست، به هیچ وجه تا زمانی که مجلس و هیئت مرکزی نظارت و ستاد انتخابات کشور تأیید نکند، وزارت کشور نمی‌تواند کد بدهد.
هیئت مرکزی نظارت و ستاد انتخابات کشور طی یک جلسه‌ای مجوز برای «کد انتخاباتی» را می‌دهند، ولی اگر فردا روزی این افراد پشیمان بشوند، دیگر مقصر وزارت کشور نیست.
پس این موضوع وجود دارد؟
یک بحثی هست، تعدادی هستند که در سطح کشور، نهایتاً بنا شده هیئت مرکزی نظارت مجلس و ستاد انتخابات طی جلسه‌ای تصمیم بگیرند و نتیجه را اعلام کنند.

اگر بر اساس قانون این دو نفر رد صلاحیت شده باشند، آیا استان کهگیلویه و بویراحمد امکان دارد از قانون عدول کند و اجازه دهد این دو فرد حضور داشته باشند؟ 
ما اگر هر چیزی که امنیت استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد تهدید قرار دهد وظیقه ما این است که به شورای امنیت کشور اعلام کنیم، بگوییم اگر چنین اتفاقی بیفتد ممکن است مشکلی ایجاد شود. بحث ما گفتن است. اگر گفتند قانون این است و باید انجام شود ما حرفی نداریم.
شما حاضرید که یک امر غیرقانونی را بپذیرید؟
هنوز تصمیمی گرفته نشده است، و ملاحظاتی در میان بوده است، ما باید از آرای مردم دفاع کنیم، ولی اینکه به چه دلایلی اجازه‌ی کد داده‌اند و رأی گیری شده است، بعد از این، بگویند که «کد» اشتباه داده شده، درست نیست.
قطعاً باید با کسانی که این اشتباه را کرده‌اند برخوردی شود؟
بله قطعاً. ما اعتقادمان این است که هر موضوعی که موجب تنش شود با آن مخالف هستیم. اینکه مردم بیایند و رأی بدهند، بعدش ابطال شود موجب مطالبه گری می‌شود. متاسفانه مسائل سیاسی بسیار پیچیده است. بنده موافق شفافیت هستم، همه چیز باید شفاف باشد.
شما شفافیت را دوست دارید ولی هیچ گاه بصورت شفاف و علنی با بدنه اصلاحات استان جلسه و نشست برگزار کنید؟ اینکه آقای استاندار در استان کهگیلویه و بویراخند فقط از یکی دو نفر تأثیر می‌پذیرد آیا این درست است؟ شما در دولت تدبیر و امید که پایه‌اش اصلاحاتی بود کار می‌کنید ولی بعضی از اصلاح‌طلبان معتقدند که با بدنه اصلاحات مراوده‌ و توجهی نداشتید؟ 
مثلاً آقای استاندار از چه کسانی تأثیر می‌پذیرد؟ اینطور نیست. البته باید از ایشان سئوال کنید.
من متوجه نمی‌شوم توجه نداشتن به حامیان دولت تدبیر و امید به چه معنا است.
یعنی آنکه نظرخواهی نمی‌کنید؟
بنده به کل نیروهای سیاسی انتقادی دارم و آن هم این است که ظرفیت سازی در نیروهای سیاسی ما ضعیف است. اینکه نظر طرف‌های مقابل خود را در یک رقابت سالم برنمی تابند. اینطور نیست که یک نیروی اصلاح طلب بتواند حرف نیروی اصولگرا را بشنود، و اینطور هم نیست که نیروی اصولگرا حرف یک فرد اصلاح طلب را به درستی بشنود، باید افراد معتقد باشند که فرهنگ غالب باید «گفت و گو» باشد و استراتژی غالب نیز «تعامل عقلانی و منطقی» باشد.
فرمانداران را بنده معرفی کردم، اگر گفته شود فرماندار ضد دولت معرفی کردم من قبول ندارم، حالا اینکه برخی آقایان اختلاف سلیقه دارند، ممکن است برخی افراد خوششان نیاید. اتابک انتخاب شده، نمی‌توانند بگویند اتابک اصلاح طلب نیست، احمدی فرماندار بویراحمد انتخاب شد نمی‌توانند بگویند اصلاحاتی نیست، طرفدار دولت است. اینکه چرا آقای بهمان انتخاب نشده، به هر دلیلی انتخاب نشده، ممکن است دلایل امنیتی داشته باشد!
شورای شهر یاسوج کی تأیید نهایی می‌شود؟
از نظر ما تأیید است. هیئت نظارت هفته گذشته نامه نوشته است که انتخابات مورد تأیید است.
چرا اعلام نمی‌شود؟
ما اعلام کردیم.
اطلاع رسانی نشد!
هیئت نظارت باید اعلام کند.
در خصوص بحث تأیید کد دو کاندیدا در نهایت چه می‌شود؟
این بحث شده است ولی ما به سهم خود وظیفه خود را انجام داده‌ایم و نیازی به پیگیری ما نیست، هیئت نظارت باید این پیگیری را انجام دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
واقعا گرچه روحانی خودش هم عمل کرد/این دولت با استاندار و معاون سیاسی انتخاب کردنش
Iran, Islamic Republic of
اون دو نفر باید رد صلاحیت بشوند تا بی قانونی و هرج و مرج در اینده ایجاد نشود
مصلحت را کنار بذارید و شفاف و مر قانون اعمال شود
Iran, Islamic Republic of
مگر بر هیات نظارتی ک قانون را اجرا نکند و باعث ایجاد تنش شود
چطور در ثبت نام ادارات سازمانها و ارگان ها حتی دانشگاهها میگید اگه مستندات و خود اظهاری واقعی نباشد حتی در صورت قبولی بعد چندین سال قبولی کان لم یکن هست
حالا قاطعانه قانون را اجرا کنید تا ارا مش ب شهر برگردد و کسی نتواند منبعد خلاف قانون و جهت دور زدن قانون گام بردارد
دنا
Iran, Islamic Republic of
شما که گفتید باز نشسته هستید
پس لطف کن با احترام .... برو .......
موسی
Iran, Islamic Republic of
این افراد توسط رای مردم انتخاب شده اند و اگر مشکلی بوده از طرف هییت نظارت بوده و الان قابل پذیرش نیست که ارای مردم خدشه دار بشه
Iran, Islamic Republic of
شما خبر ندارین که چه در اداره تعاون کار شده اصلا این اتفاق باید زودتر می افتد یارو تا دیروز نون نداشت کلا برج می سازد خودت را به خواب نزن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این دو کاندید محترم هر دو با رای مردم قبول شدن و هر دو از اشخاص کاربلد و فهمیم و مردم داری هستن که با رای بالا بالاترین ارا ها را از مردم کسب کردن
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
حداقل وقتی یکی را رد صلاحیت میکنید .دوباره تایید صلاحیت نکنید تو همین شورا تمام انهایی که رد صلاحیت شدن تماما برگشتند واقعا اگه نمیتونید بگویید نمیتونیم .
Iran, Islamic Republic of
تایید شدگان‌با ارا پاک مردم قبول نشدند
Iran, Islamic Republic of
چ عجب جمالی پیداش شد.یمدت خبری ازش نبود
آقای جمالی
شما در جریان چه هستی که در جریان این تغییر نبودی؟!
شما هم مثل روحانی برو بخواب واستراحت کن
انشاء الله همه چیز درست می شود.
دنا
Iran, Islamic Republic of
حیف جناب جمالی . آمار شما میخواهید یا عملکرد. نیکمرام مدیر آمار بود چرا شما از ایشان حمایت میکنید.
جمال
Iran, Islamic Republic of
معلومه وقتی آقای جمالی در جریان مشکلات نیستند حق دارند از یک مدیر ضعیف که فقط کارش آمارسازی بود نمره ۱۰۰ بدند
Iran, Islamic Republic of
سوالی که مطرح می شوداین هست که چطوریک مدیربدون اماوعملکردوباتنش بسیارودرگیری باکارکنان درسیستم هنوزبایدبه کارش ادامه میداد؟برای یکماه که نبوداین تغییرلازم بودودرهروقتی که بودبایدانجام مشد.
دست وزیردردنکند
Iran, Islamic Republic of
تعجب آورهست که چنین مشکلات بزرگی بایدوجودداشته باشنداماچون یکماه تاپایان دولت باقی مانده بایدهمه تحمل کنند
مگراین اتفاق دیریازودنبایدمی افتادپس چه بهترکه درزمانی رخ بدهدکه مشکلات بزرگترازاین که بودندنشوند..دست وزیرمحترم دردنکنه
Iran, Islamic Republic of
حیف خانم نیک مرام که توبخواهی بهش نمره بدی خانم نیک مرام مردانگی انسانیت را به نحوی مطلوبی تفسیر و معنا بخشید
حسن
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم کسیکه حق و حقوق صدها کارگر بدبخت و بیچاره را پایمال کرد بخاطر حمایت از بزرگترین مفسد اقتصادی این استان همین خانم بود والان دولت هم بهش پاداش داده .ایشون مستقیما جلوی روی کارگرا از این آقا پشتیبانی میکرد چون از طرف تاجگردون انتخاب شده بود و تاج هم با آقای هم سفره بودن .بیشتر ماجرا را از برادر بزرگوار و دلسوز آقای طلایی بپرسید در کارخانه قند چی شد و .....
حسن
Romania
واقعا بدترين مديران تاريخ استان همين آقايان استاندار با مديرانش بودند مردمو حساب كردند استان قحط الرجاله خاك بر سر اصلات استان
محمد
Romania
چراشورای شهر سریعا کارخود را شروع نمیکنند.این افراد تاییدشدگان مردم هستند پس به شعور مردم احترام بگذارید.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
حذف منتخبین مردم بعد ازانتخابات توهین به رای مردم ، جمهوریت واسلامیت نظام مقدس ونادیده گرفتن بیانات امام خمینی (ره) و رهبری در رابطه با انتخابات وحقوق مردم میباشد/ خیانت به همه آرمانهای نظام وانقلاب است وبرای نظام هزینه دارد
ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

دیلی‌استار ۱۰ مالک ثروتمند باشگاه‌های فوتبال جهان را اعلام کرد که «منصور بن زاید» مالک ...
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1