تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۵
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد؛

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه های فلزی شهر یاسوج پایان یافت

۰
نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه های فلزی شهر یاسوج پایان یافت
کبنا ؛
سمپوزیوم ملی مجسمه های فلزی که برای نخستین بار در شهر یاسوج اتفاق افتاده به کار خود پایان داد و ۱۴ اثر از هنرمندان برجسته کشوری نتیجه کار خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (26 تیرماه 1400) شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سمپوزیوم مجسمه های فلزی از سوی شهرداری یاسوج و با مشارکت حوزه هنری برگزار شد تا گامی دیگر برای مشارکت هنرمندان تجسمی در زیباسازی و احیای هویتهای بومی در قالب مجسمه در شهر یاسوج برداشته شود.
وی افزود: فراخوان این سمپوزیوم دی ماه گذشته منتشر شد که 155 اثر از 22 استان کشور به دبیرخانه سمپوزیوم رسید و از این تعداد هیئت داوران 14 اثر را جهت اجرا انتخاب کردند که هنرمندان پس از 14 روز آثار طرح شده خود را پیاده سازی کردند و این مجسمه ها در جاهایی که پیش بینی شده است نصب خواهد شد.
جانشین دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهر یاسوج بیان کرد: شهر یاسوج، شهر جوانی است که در یک پروسه منطقی رشد و توسعه نیافته و این شهر با توجه به مهاجرپذیری بسیار بالا در کمترین زمان بیشترین توسعه را پیدا کرده اما هنوز زیرساخت های اصلی خودش در حوزه فرهنگ را به خود ندیده است که باید در ایجاد این مسیر گام برداشت.
وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی آحاد مردم در زیبایی شهر یاسوج افزود: همه ما اعم از مسئولین اجرایی و دولتی و مردم در قبال آیندگان مسئولیت اجتماعی داریم که این شهر را به بهترین و زیباترین شکل تقدیم آیندگان کنیم و این تنها وظیفه شهرداری نیست.
اسلامی با بیان اینکه باید به طبیعت خدادادی اطراف شهرهای استان و روند کنونی تخریب جنگلها توجه لازم را داشته باشیم ، تصریح کرد: با طبیعت نارک، خامی و دنا ابراز همدردی میکنم که در سوگ سوختن بلوطهای خود داغدار هستند و باید عزمی ایجاد شود که داشته های خدادادی رو حفاظت کنیم و همین موضوع خود تبدیل به یک فرهنگ شود.
وی اظهار کرد: آثار خلق شده توسط هنرمندان می تواند به عنوان نماد های هویت بخش در میادین شهر یاسوج جلوه ای از زیبایی بصری را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.
رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی در هرجایی که خلاء فرهنگی وجود داشته باشد، ورود پیدا می کند و استفاده از ظرفیت هنر در محرومیت زدایی و توسعه اجتماعی و فرهنگی مدنظر است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1