تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۳۶۹۰۶
در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کلانتری: هر قلمی که دلسوزانه می‌نویسد، دست او را می‌بوسم / دادستان یاسوج: با کسانی که خدمات نظام را زیر سئوال می‌برند برخورد می‌کنیم / در حوزه رسانه بعضی جاها بوی خصومت‌های شخصی و بوی غرض می‌آید

۸
۰
کلانتری: هر قلمی که دلسوزانه می‌نویسد، دست او را می‌بوسم / دادستان یاسوج: با کسانی که خدمات نظام را زیر سئوال می‌برند برخورد می‌کنیم / در حوزه رسانه بعضی جاها بوی خصومت‌های شخصی و بوی غرض می‌آید
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر قلمی که دلسوزانه می‌نویسد، دست او را می‌بوسم، اما جایی که خدمات نظام زیر سئوال می‌رود، باید آن را تفکیک کنیم.
به گزارش کبنا از گچساران، عصر امروز ( جمعه 25 تیرماه 1400) ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح و سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.
اولتیماتوم ملک حسینی به رسانه‌ها
سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در حالی که هنوز خستگی عرصه بزرگ انتخابات در استان و گچساران از تن در نرفته بود، بحث آتش‌سوزی‌ها آغاز شد، اظهار داشت: مسئولین در هفته‌ای که گذشت تمام تلاش خود را بکار گرفتند. عرصه انتخابات تمام نشده بود و خستگی انتخابات درنرفته بود که بحث آتش سوزی‌ها شروع شد.
نکته‌ای که مد نظر است این است که در استان‌های مجاور ما هم آتش سوزی‌ها اتفاق افتاد، اینکه علت آتش سوزی‌ها چه بوده، که هر ساله هم اتفاق می‌افتد! سال به سال بیشتر و بدتر می‌شود، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی چه تاثیری می‌گذارد، از حوصله این جلسه خارج است.
ولی متاسفانه چیزی که در استان باید روی آت تاکید کنیم، در فضای مجازی اتفاق می افتد که بخشی‌اش مربوط به برخی رسانه‌ها است، رسانه‌ها در همه عرضه‌ها کمک کار بوده‌اند، و همچنین بخشی‌اش مربوط به برخی از فعالین فضای مجازی بود.
ملک حسینی اضافه کرد: رشادت‌های زیادی صورت گرفت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شورای تأمین، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ادارات، همه در میدان بودند، آنچه که در توان داشتند آوردند.
ملک‌حسینی اظهار داشت: در جریان آتش سوزی‌های کوه‌های گچساران با امکانات موجود، دیدیم که چطور مقابله با آتش و مهار آتش صورت گرفت، همه مسئولان و دولت پای کار بود.
وی گفت: ما فضا را بطور کامل رصد می‌کنیم، انتظار داریم که رسانه‌ها حرف بزنند و نقد هم بکنند ولی کسانی که بخواهند به گونه‌ای فضا را نشان دهند که خدمات نظام را زیر سؤال ببرند یا آنکه کمتر از چیزی که هست جلوه دهند، ما رصد می‌کنیم و می‌بینیم این موضوعات را و برخورد قاطع خواهیم داشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اظهارات مدیرکل هواشناسی در این نشست افزود: با توجه به گزارش آقای کاکاوند خدا کند سیل نیاید.
وی با تاکید بر اهمیت رسانه و فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی، ادامه داد: در جریان آتش‌سوزی‌ها همه از مردم تا مسئولان پای کار بودند و برخی از رسانه‌ها پوشش خوبی دادند اگر چه شاید همه آن رشادت‌ها دیده نشد اما برخی رسانه‌ها اخبار را منعکس کردند.
ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه رسانه بعضی جاها بوی خصومت‌های شخصی و بوی غرض می‌آید.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: هر جایی که جنگل باشد، این احتمال وجود دارد که آتش سوزی رخ دهد، ولی چگونگی برخورد با این موضوع مهم هست، حفاظت از اینها مهم و حیاطی است، باید برنامه ریزی داشته باشیم.



کلانتری به نقش مهم جوامع محلی اشاره کرده و گفت: این برنامه در دستور کار است که جوامع محلی آموزش ببینند، امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی‌ها در اختیارشان گذاشته شود و نظارت هم باشد.
کلانتری در ادامه به اقدامات لازم برای تجهیزات کافی جهت مقابله با بحران‌ها و آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مجوز اورژانس هوایی هلال احمر و مجوز اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد را گرفته‌ایم، سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص امکانات و تجهیزات برای مقابله با آتش سوزی دو برابر شده است.
استاندار خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه خدمات باید دیده شود، گفت: کاری کنیم که مردم در آرامش باشند، نباید مثل دشمن با آنها برخورد کرد. هر قلمی که انتقاد دلسوزانه می‌کند من به عنوان خادم دستش را می‌بوسم، ولی وقتی می‌نویسند که مسئولان نیستند، استاندار کجاست؟ در حالی که بنده در منطقه نارک بودم!
وی گفت: خدمات را عنوان کنیم، نمی گوییم که همه چیز کامل است!
وی افزود: محموله ها و سهمیه های اداره منابع طبیعی استان تازه از بار کشتی ترخیص شده بودند
کلانتری اظهار کرد: اینکه می گویند «بالگرد کارایی ندارد»، «دمنده بنزین ندارد»، «امکانات نیست، افراد با لباس دارند خاموش می کنند»، دوست و دشمن اینها را می بینند، آیا واقعیت این است؟ 500 نفر از طرف سپاه، مردم، منابع طبیعی، محیط زیست، شورای تامین شبانه روزی حضور داشتند.
کلانتری افزود: من خودم شاهد حضور میدانی دادستان، رئیس دادگستری، اعضای شورای تامین بودم، در صحنه بودند، آتش سوزی اتفاق افتاده، سریع هم باید ورود کنیم، همه ما مسئولیت داریم، اما خدمات نظام نباید نادیده گرفته شود!
کلانتری گفت: یک خبری که در اینستاگرام زده می شود، دشمن هم بهره برداری خودش را دارد.
وی افزود: منابع طبیعی و محیط زیست هر کدام ۲۰ نیرو برای پایش‌های مداوم معرفی کنید. پایگاه‌های مقاومت بسیج در این زمینه همراه هستند، همکاری صورت می‌گیرد، ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد را به منظور مقابله با بحران بیشتر کنید و از توان آنها به خوبی استفاده شود. مسئولان باید این موضوعات را بیشتر درک کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ۸ استخر آب را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باید ایجاد کنیم، از حوزه گچساران و کهگیلویه شروع کنید، از ظرفیت کارشناسی و ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده شود. به همکاری مردم نیاز داریم، بدون مردم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
کلانتری در ادامه گفت: ما قدردان رسانه‌ها هستیم ولی جایی که خدمات نظام زیر سؤال می‌رود، باید این را تفکیک کنید، بحث آتشبُر در کوه خامی را باید بیشتر پیگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی جعفری
Iran, Islamic Republic of
انتظار میرفت استاندار ، دادستان محترم و سایر مسولین استانی وشهرستانی از مجموعه نفت هم اسمی می بردند که همواره علاوه بر وظیفه ذاتی خودش به طور جد در همه بحرانها در کنارشان بوده ولی در مصاحبه ها، جلسات وتقدیر وتشکرها اسمی از نفت نیست مطمئن باشید مدیر عامل ، هئیت مدیره وکلیه کارکنان وبسیجیان نفت از نظر امکانات ونیروی انسانی که همیشه در اختیار ستاد بحران قرار می دهند از خیلی ها جلوترند واین کم لطفی خداز ناکرده باعث عدم انگیزه در این مجموعه بزرگ وتاثیر گذار خواهد شد گرچه به اعتقاد ما کار برای خدا دلسردی ندارد
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر بزرگوار شاید ناخواسته از قلم افتاده شده که درست هم نیست .من به عنوان یک شهروند از شما ومجموعه همکارانتون تقدیر وتشکر میکنم.خدا هست واجرتون با همون خدا.
Iran, Islamic Republic of
سلام ان شا الله که همه کسانی که دلسوز این مملکت ومردم هستند در پناه حق باشند وخدا پاداش دنیوی واخروی نصیبشون کند.
منصور اباد دشت روم
Iran, Islamic Republic of
از دادستان محترم تقاضامندیم که موضوع اخیر که شخصی با ایجاد چاه غیر مجاز باعث خشک شدن چشمه های کشاورزی مردم منصور اباد دشت روم شده ...و الان هم در این خشک سالی چرا افرادی باعث ضرر زیان کشاورزان میشوند؟
خواهشمندیم که موضوع را پبگیری کنید؟
Iran, Islamic Republic of
کدوم خدمات
خره تاس
Iran, Islamic Republic of
هیچ نگیت و کسی برنخره!
مدیرانی که کسی حق انتقاد ازشون رو نداره و چند سال دیگه مشخص میشه
اگر اجازه نظارت و انتقاد درست و شفاف از عملکردها داده می شد الان این همه فساد نبود و وضع کشور هم این نبود
آخه اجازه نقد گرفته بشه
Iran, Islamic Republic of
ماها همه از شما دلسوزترنباشیم کمتر نیستیم خیالت راحت نقد کردن زیر سوال بردن نیست...
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
استاندار عزیز ؛؛؛ انتقاد اگه می شود از دولتی است. که در تهرانه وابتدایی ترین امکانات وامور آبادانی و۰۰۰۰ به این استان را نسبت به هم مرزهای ما در دیگر استانها لطف که ندارند ::بی مهری هم دارند ::والی مسعولان این استان نه خودشان جیب دارند ؛؛؛ نه دولت جیبش را نشان می دهد !!!!!!! ما زور دار در دولت تهران نداریم ؛!!!! اگر هم یکی سری بلند کرد ؛؛خود استان زیر آبی اش را می زند ::با نقشه های شیطانی خارج از استان
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1