تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۳۶۷۹۶
کبنانیوز گزارش می دهد

اهالی سرگچینه بویراحمد: یوردهای عشایری را به صورت چراغ خاموش به افرادی واگذار کردند + پاسخ مدیرکل امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد

۰
اهالی سرگچینه بویراحمد: یوردهای عشایری را به صورت چراغ خاموش به افرادی واگذار کردند + پاسخ مدیرکل امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛جمعی از مردم سرگچینه  شهرستان بویراحمد با ارسال مدارکی و متن زیر به یک زمین خواری در این روستا اشاره و می‌نویسند که « در حالی که عشایر محروم و انقلابی سرگچینه بی خبر از همه چیز در قشلاق به سر می‌بردند در اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و همینطور امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌ای تشکیل داده‌اند و قصد دارند 50 هکتار از مراتع و یوردهای عشایری منطقه سرگچینه را به صورت پنهانی و چراغ خاموش به افرادی جهت کشت گیاهان دارویی واگذار نمایند.» که احسان نعمتی مدیر امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ کوتاهی به این اعتراض مردم سرگچینه داده است.
به گزارش کبنا، متن اهالی مردم سرگچینه شهرستان بویراحمد به شرح زیر است؛
پایگاه‌های محترم خبری استان کهگیلویه و بویراحمد
با عرض سلام و ادای احترام
موضوع: زمین خواری
ما اهالی سرگچینه مکاتبات فراوانی طی سالهای اخیر با ادارات دولتی انجام داده‌ایم. در حالی که عشایر محروم و انقلابی سرگچینه بی خبر از همه چیز در قشلاق به سر می‌بردند در اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و همینطور امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌ای تشکیل داده‌اند و قصد دارند 50 هکتار از مراتع و یوردهای عشایری منطقه سرگچینه را به صورت پنهانی و چراغ خاموش به افرادی جهت کشت گیاهان دارویی واگذار نمایند. بعد از اطلاع عشایر منطقه از موضوع مراتب را طی صورتجلسات متعدد بالغ بر ششصد نفر از اهالی منطقه تحویل منابع طبیعی و امور اراضی داده‌ایم و رونوشت آن نیز به همه دستگاههای بازرسی و امنیتی استان ارسال گردید و حتی تجمع دهها نفری مقابل استانداری برگزار که در کمال تأسف تاکنون اقدام موثری در جهت احقاق حقوق عشایر بعمل نیامده است.
منطقه عشایر سرگچینه با تقدیم هشت شهید و ده‌ها جانباز و ایثارگر به انقلاب اسلامی و امام عشایر دوستش و افتخار آن را داشت که در سفر مقام معظم رهبری به استان پذیرای قدوم مبارکش در این منطقه محروم عشایری باشد.
ای مسئولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، مگر بر اساس قانون و عدالت عرصه‌های بلامعارض منابع ملی و دولتی در ییلاق، قشلاق و میان بند عشایر دارای پروانه چرا و یا اراضی‌ طرحهای مرتعداری که بر اساس ضوابط فنی و مطالعات انجام گرفته، دارای استعداد تولید اقتصادی شناخته‌شده و برای بهره برداری نباید به عشایر ذی حق واگذار می‌شود.
مگر عشایر منطقه سرگچینه و فرزندان غیور آنها که بالغ بر هزار نفر از طوایف مختلف است دانش و توانایی آن را ندارد اقدام به کشت آنغوزه و گل محمدی نماید که فردی غیر بومی از جایی دیگری بیاورند و این کار را انجام دهد.
این چه مدیریتی در امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با لابی گری احکام حقوقی و به بهانه اشتغال باید مراتع عشایر را به تصرف خود درآورده و زمینه را برای زمین خواری گسترده فراهم نمایند.
آقایان مسئول و مدیران دلسوز و انقلابی به داد این منطقه برسید.
مگر بیش از 500 نفر از اهالی منطقه عشایری و شورای محل صورتجلسه نکرده‌اند و مخالفت قاطع خویش را با این واگذاری اعلام ننموده‌اند.
مگر شورای بخش بعنوان نهاد متولی قانونی جهت پاسخ به استعلامات به صراحت مکاتبه ننموده که این اراضی دارای معارضات شدید اجتماعی و قابلیت واگذاری ندارد.
مگر معاون هماهنگی امور عمرانی طی صورتجلسه‌ای در تاریخ 23/09/ 1398 با حضور اداره امور اراضی استان کهکیلویه و بویراحمد و منابع طبیعی واگذاری این اراضی را به اشخاص حقیقی و حقوقی اکیداً ممنوع نکرده است.
مگر سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه شماره 79/19013 مورخ 25/9/1398 طی نامه‌ای به امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشته بعلت معارضات شدید اجتماعی از هرگونه واگذاری خودداری گردد.
بنابراین با اینهمه مکاتبات محکم و مستند و مخالفت‌های شدید مردمی چرا همچنان امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد و منابع طبیعی اصرار به واگذاری این اراضی در این سطح وسیع دارد.
آیا مسئولان نمی‌دانند که ارزش فعلی این مراتع در حال حاضر بیش از صد میلیارد تومان است. ما ضمن تاکید بر رعایت قانون و جلوگیری از هر گونه تنش در منطقه سرگچینه انتظار داریم دستگاههای بازرسی، معاونت دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دستگاه مقتدر امنیتی، سپاه پاسدارن انقلاب و بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی جوانب و ابعاد پنهان تلاش برای این واگذاری را به دقت بررسی نمایند و اجازه ندهند عشایری که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت «آیت الله امام خامنه‌ای» که اینها (عشایر) زبان گویای دفاع از خود را ندارند و مسولان باید خود توجه بیشتری به آنها نمایند " قربانی این مافیای عظیم زمین خواری گردند.

مدیر امور اراضی: پرونده این زمین در دادگاه در حال پیگیری است
احسان نعمتی مدیرکل امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشت کوتاهی به اعتراض اهالی روستای سرگچینه پاسخ و توضیح داد: این زمین قبلاً چند سال در اختیار سازمان همیاری شهرداری بود برای اجرای باغ شهر چند درصدی رویان کار کرد ولی به دلیل عدم اجرا بطور کامل فسخ شد سازمان همیاری نیز به فسخ اعتراض نمود ولی چون خارج از فرجه قانون بود رد شد به موازات روند فسخ قرار داد شرکت‌دارویی با همکاری تعدادی از صاحبان عرف خواهان واگذاری همین زمین برای کشت گیاهان دارویی گردید که درخواست آنها به منابع طبیعی ارسال گردید پس از موافقت منابع طبیعی برای واگذاری تحویل امور اراضی جهاد کشاورزی گردید.
در همین زمان تعداد دیگری از اهالی سرگچینه با مراجعه به منابع طبیعی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کردند که با واگذاری مخالف هستند و هر دو دستگاه نیز به امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مکاتبه کردند، مدیریت امور اراضی نیر از زمان انجام این مکاتبات روند واگذاری متوقف نموده است. ولی متقاضیان علیه اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی (امور اراضی) و معاونت عمرانی استانداری در دیوان عدالت اداری شاکی شدند که در مرحله بدوی شکایت آنها رد ولی در دادگاه تجدید نظر رأی به ورود شکایت انها صادر گردید تا حال حاضر هم چند بار دادگاه اجرای احکام برای خوانده‌های پرونده نامه زدند ولی به دلیل مکاتبات ذکر شده پاسخ داده شد که امکان اجرای حکم وجود ندارد و خواهان کسب تکلیف شده‌ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1