تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۳۶۷۰۹
آتش سوزی در جنگل های منطقه نارک ادامه دارد /

آه درختان در «نارک» بلند است / یکی از مهارکنندگان آتش: بچه‌ها به شدت خسته‌اند! / درخواست بالگرد از مسئولان!

۱
۱
آه درختان در «نارک» بلند است / یکی از مهارکنندگان آتش: بچه‌ها به شدت خسته‌اند! / درخواست بالگرد از مسئولان!
کبنا ؛
آتش سوزی ارتفاعات نارک گچساران که از روز جمعه آغاز شده برغم تلاش های مردمی و دستگاه های مربوطه به علت وزش باد و سخت گذر بودن منطقه هنوز ادامه دارد. از طرفی دسترسی به آتش سوزی با مشکل مواجه است و به دلیل سخت گذر بودن، رفت و آمد فقط از طریق بالگرد امکان پذیر است.
به گزارش کبنا نیوز، امروز یکشنبه (20 تیرماه 1400) به گفته مهارکنندگان آتش، گستردگی آتش آنقدر بالا است که نیاز به افراد توانمند و آشنا با کوه و کوهنوردی برای کمک رسانی خیلی احساس می شود، از طرفی حضور نیروهای بومی و محلی کم شده که به دلیل توانمندی که دارند، کمک رسانی آنها را می طلبد.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و بسیج نیرو جهت اطفا حریق در منطقه نارک گچساران خبر داد.
حاجی زاده گفت: با دستور ویژه استاندار و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع و رئیس سازمان جنگلهای کشور بالگرد ابپاش در حال اعزام به منطقه است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تلاش همه جانبه برای مهار آتش ادامه دارد، اما کماکان آتش می‌تازد، گفت: پوشش جنگلی، وزش باد و سخت گذر بودن کار مهار آتش را کند کرده است.
یکی از مهارکنندگان فعال در آتش سوزی نارک که تا شب گذشته در منطقه حضور داشته می گوید: در منطقه بحران جدی بوجود امده، مشارکت مردم منطقه هم خیلی کمتر از همیشه است و این جای سوال دارد، ساعت 2 شب ما در منطقه هنوز حضور داشتیم، آتش از دو طرف بهونی با سرعت به سمت جهادآباد در حرکت بود.
سمت تنگ نارک آتش در جهات و جبهه های مختلف فعال است، از سمت مالچه آتش با شعاع و حجم سنگین به سمت دره لک و خامی در حرکت است، از سمت شیخ خواجه نیز مجددا آتش فعال و شدت گرفته، اطراف خود نارک هم که شب گذشته تماما سوخت.
کل منطقه ای که به آن نارک اطلاق می شود در محاصره آتش است، متاسفانه آتشسوزی در منطقه مارین هم در حال گسترش است. بچه ها به شدت خسته هستند، چند روز پی در پی در بدترین شرایط دارند تلاش میکنند، نیاز به نیروهای تازه نفس هست! متاسفانه مثل همیشه فقط یک عده پای ثابت کار هستند و بقیه بیننده اند.
داوطلبان توانمند، دغدغه مند و آشنا با کوه می توانند برای حضور در منطقه با محیط زیست یا منابع طبیعی شهرستان گچساران هماهنگی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ازاد
Iran, Islamic Republic of
اینقد بودجه برامحیط زیست میاد وکارمنداش حقوق خوب میگیرن چیکار میکنن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1