تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۳۶۶۶۵
محمود مومن‌نسب مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

رتبه ۲ کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳۱ استان کشور/ به 60 دستگاه اجرایی به لحاظ استفاده مناسب از خودروهای دولتی مکاتبه شد/ معرفی ۷ دستگاه برتر در زمینه ملاقات‌های چهره به چهره با مردم/

۱۳
۰
19 میلیارد تومان کهگیلویه و بویراحمد که در اصفهان خاک می‌خورد، زنده شد / رتبه ۲ کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳۱ استان کشور
کبنا ؛تعیین تکلیف میلیاردها تومان پول استان کهگیلویه و بویراحمد که در استان اصفهان سرگردان بود، رصد و نظارت دقیق بر دستگاه‌های دولتی و حفاظت از بیت‌المال تنها از عهده کسی یا کسانی بر می‌آید که خود با تخلف یا فساد بیگانه باشد. پدافند غیرعامل مقوله‌ای بود که گرد فراموشی بر آن نشسته بود، کما اینکه بعد از رفتن او نیز دیگر از جلسات پدافند غیرعامل خبری نیست. وقتی محمود مومن‌نسب مسئولیت مدیرکلی پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت، این موضوع زنده شد و زمانی که به بازرسی و امور حقوقی استانداری کوچ کرد، رفته رفته نام پدافند هم در جلسات فراموش و دیگر کسی از رعایت اصول پدافند غیرعامل در پروژه‌ها حرفی نزد. او در بازرسی هم نقشش را به خود ایفا کرده است به طوریکه میلیاردها تومان استان کهگیلویه و بویراحمد که در اصفهان خاک می‌خورد، را احیاء و حق را به حق‌دار رساند. در ادامه گفت‌وگویی با محمود مؤمن نسب مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حوزه بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانها در چارچوب بیش از 15 جبهه کاری فعالیت داردکه از نظر ایفای نقش و مأموریت یکی از سنگین‌ترین بخش‌های کاری از حیث ماهوی و شکلی است.
 محمود مؤمن نسب، افزود: یکی از این حوزه‌ها، مرکز ارتباطات مردمی است که ملاقات‌های مردمی کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی و فرمانداریها بصورت هفتگی تنظیم شده و تمامی مدیران این دستگاهها موظف‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای شنبه هر هفته با مردم برنامه ملاقات چهره به چهره داشته باشند.
 وی با اشاره به اینکه وضعیت ملاقات‌های مردمی به صورت هفتگی و ماهانه کنترل و رصد و راستی آزمایی قرار می‌گیرند، افزود: در سال 1399 تعداد ۷ دستگاه برتر در این زمینه برگزاری منظم ملاقات عمومی معرفی شدند.
تنظیم برنامه هفتگی پاسخگویی حضوری مدیران در سامانه ۱۱۱
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی دیگر از حوزه‌های کاری مرتبط تنظیم برنامه‌های هفتگی پاسخگویی حضوری و مستقیم مدیران در سامانه ۱۱۱ است که این مهم یکی از ابتکاراتی بود که ظرف سه سال اخیر به صورت ویژه اجرایی شد.
 مؤمن نسب، افزود: سامانه سامد فعالیت همه جانبه دارد و هر هفته حداقل ۲ مدیر در در سامانه حضور پیدا می‌کنند و به صورت تخصصی و مستقیم به انتظارات، درخواست‌ها و شکایات مختلف مردم پاسخ می‌دهند.
 وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ پاسخگویی از طریق سامانه سامد نیازمند همکاری بیش از پیش رسانه‌ها هستیم، گفت: مسئولان و مدیران اجرایی در دستگاههای مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، قضایی و خدماتی می‌توانند با حضور در این مرکز، پاسخگوی مستقیم درخواست‌ها، مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های گوناگون باشند.
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: پاسخگویی به مسائل و درخواست‌های مردم حتی در دورترین نقطه استان از طریق سامانه «سامد» بدون هیچگونه هزینه از طریق شمارگیری 111 به طور مستمر و هر ماه یک‌بار توسط استاندار، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران‌کل دستگاه‌ها ادامه دارد.



 تهیه گزارش‌های عملکردی و نظارتی و موارد خاص برای استاندار
 وی عنوان کرد: تهیه گزارش‌های عملکردی، نظارتی و موارد خاص برای استاندار و پاسخ موارد ارجاعی از دستگاههای نظارتی و امنیتی در ابعاد مختلف سیاسی، اجرایی، شکایات و مسائل از دیگر جبهه‌های کار حوزه بازرسی است.
 ارزشیابی و ارزیابی عملکرد مدیران استان و فرمانداران
 مؤمن نسب، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مدیر و فرماندار براساس شاخص‌های عمومی، اختصاصی، فرآیندی و پشتیبانی در طول سال ارزشیابی و ارزیابی می‌شوند، گفت: ارزشیابی سالانه مدیران کل دستگاههای اجرایی، خدماتی و همچنین ارزیابی عملکرد معاونان استاندار، مدیران کل ستادی استانداری، فرمانداران و شهرداران از دیگر وظایف و مأموریت‌های سنگین مجموعه بازرسی است.
 رسیدگی به شکایات از مدیرانی که به درخواست‌های مردم رسیدگی نمی‌کنند
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم و اساسی این حوزه رسیدگی به درخواست‌ها و شکایاتی است که از سوی مردم به مدیر مربوطه رسیده، اما با وجود ارتباط موضوع رسیدگی نکرده یا نسبت به تقاضای ارباب رجوع بی‌اعتنا برخورد کرده، فلذا آن مدیر باید بصورت مستند و مستدل پاسخگو باشد.
امور حقوقی و دعاوی از دیگر اقدامات حوزه بازرسی استانداری
 مؤمن نسب با تشریح اینکه در طی مسئولیت حوزه بازرسی، با تشحیذ و تنویر ذهن مراجع قضایی، هیچ حکم به ناحقی علیه استانداری و مجموعه‌های تابعه صادر نشده و از حق و حقوق قانونی استانداری و کلیه مجموعه‌های تابعه بصورت تمام و کمال دفاع شرعی و قانونی صورت گرفته است، اظهار داشت: در دوره اینجانب چندین پرونده کلان پیگیری تعیین تکلیف یا در حال نتیجه نهایی هستند، که به عنوان نمونه قرارداد سال 90 استانداری کهگیلویه و بویراحمد با شرکت تولیدی تحقیقاتی مبارز اصفهان که بلاتکلیف بود، ضمن اخذ حکم محکومیت قطعی نسبت به شرکت طرف قرارداد راجع به مطالبات استان، اکنون استرداد 17 دستگاه حمل زباله به مبلغی حدود ۱۹ میلیارد تومان از اجرای احکام دادگستری اصفهان درخواست اجرای اجرائیه نموده‌ایم.
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این حوزه به کمک مجموعه دادگستری کل و دستگاههای نظارتی و امنیتی ممانعت از مزایده کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج بود که صرف نظر جدی از موضوع معنونه تا رعایت دقیق موازین قانونی از مدیر مربوطه در مرکز استان خواستار شدیم، بطوری یک روز پس از آن تعدادی از متولیان مجموعه اقتصادی کوثر از جمله آقای مهندس عدل هاشمی پور وارد استان شدند و مزایده مزبور را متوقف ردید.
 وی تاکید کرد: همانگونه که ملاحظه نمودید شرکت سرمایه گذاری و عمران کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر، اقدام به حفر چاله عمیق در مرکز شهر کرده و بجای اینکه پاسخگویی عملکرد خود، بلاتکلیفی و رها نمودن پروژه مذکور باشد، در دیوان عدالت اداری اقدام به طرح دعوی علیه استانداری می‌نماید که با تبادل به موقع لایحه دفاعیه، اقدامات منجر به محکومیت قطعی شرکت گردید و اکنون انتظار است دستگاههای ذیربط پای کار آمده و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را از این وضعیت ایجاد شده و خطرات ناشی از چاله موجود تعیین تکلیف کنند.
مؤمن نسب عنوان کرد: از مسئولان متولی بخصوص سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت شهری یاسوج انتظار است این چاله عمیق را به یک مرکز خدماتی، سرگرمی، تفریحی و رفاهی تبدیل کنند تا منجر به بازگشت چهره زیبای شهر و نیز آسایش و آرامش مردم گردد.
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از کارکردهای بخش بازرسی، نظارت بر استفاده صحیح از بیت المال است، گفت: قریب به 60 دستگاه اجرایی، خدماتی و پشتیبانی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه استفاده از خودروهای دولتی مورد ارشاد و بعضاً اعمال قانون قرار گرفتند.
مؤمن نسب با تاکید بر اینکه، پس از سالها بلاتکلیفی، در این دور مدیریتی موفق شدیم تا بخش قابل توجهی از مجموعه املاک استانداری را سند دار کرده و سند تک برگ برای آنها اخذ نمایم، افزود: تحولات و سیر تحولی چشمگیری در این حوزه در سال‌های اخیر رخ‌داد بطوریکه رتبه استان از ۳۱ به ۱۱ سپس به ۹ و در نهایت به رتبه ۲ کشور رسید.
وی در پایان با قدردانی و تشکر از استانداران دولت تدبیر و امید بابت همه همراهی‌ها در این دوره، افزود: مطالب مذکور صرفاً در راستای تبیین عملکرد و تنویر افکار عمومی است. انتظار است از آن به منزله معرفی به دولت بعد یا بهره برداری دیگری نشود، چرا که دیدگاه و نظر حقیر همچنان اصلاح طلبی است و در صورت حیات در اولین فرصت معرفی دولت جدید، شخصاً خدمت والی محترم آینده خواهم رسید و از ایشان درخواست ادامه کار در کسوت کارشناسی را طالب خواهم شد، تا زمینه چرخش منابع و توسعه مدیریت زودتر فراهم گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

...
Iran, Islamic Republic of
مدیر توانمند، استان ما به مدیرانی همچون شما نیاز دارد
Iran, Islamic Republic of
بیشترش فقط شعاره همه میدونن
Iran, Islamic Republic of
درود و خداقوت
Iran, Islamic Republic of
درود و خداقوت
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی ما هم باور
کوچه آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام
آره تو راست گفتی خخخخخخ داری زحمات یک مجموعه را به نام خودت ثبت می کنی روحت خبر نداشت آقای زرنگ
کبن
Iran, Islamic Republic of
/ تو دیکه کی هستی رو که رو نیست سنگ پاست البته میدونیم امروز چه خدمتی به کبنا کردی به به
Iran, Islamic Republic of
سلام گفتی از 31 رتبه دوم !!! کی باور کند بی سروسامانتر از این دوران دیده اید.زمانی بازرسی بروبرو داشت واقعا
همکار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انسانی به شجاعت در امور و انصاف در داوری
همچون شما ندیدم
معلمان استان
Iran, Islamic Republic of
از لحاظ گرسنگی رتبه اول هستن
ر
Iran, Islamic Republic of
ماشین شهرداری ب..در اصفهان به صورت شخصی مورد استفاده قرار میگیره
جوان
Iran, Islamic Republic of
اگه شما برای رضای خدا کار میکردین پسر خودتو نمیذاشتی تو سازمان همیاری که میدونی کلی مشکل برای پرداخت مطالبات پرسنل قبلش داره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این افراد که هر روز رنگ عوض می کنن مدیر نیست فقط به دنبال منافع خودشون هستن .شر اینها باید کم بشه
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1