تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۳۶۵۴۴
یادداشت ارسالی؛

از دوران طلایی تا رکود در بنیاد شهید کهگیلویه

۱
۰
از دوران طلایی تا رکود در بنیاد شهید کهگیلویه
کبنا ؛دوام هر انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های آن در گرو بزرگداشت اسطوره‌ها و قهرمانان خود است. اسطوره‌هایی که به مثابه سرمایه‌ی معنوی روشن کننده‌ی موتور انقلاب برای جهش به سمت پیشرفت و آبادانی هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله نهادهای انقلابی است که مهمترین سرفصل ذاتی آن ترویج فرهنگ شهید و شهادت در قالب فرهنگی و هنری می‌باشد. به طوری که با برگزاری برنامه‌های مختلف اثرات فاخری را به جامعه تزریق نماید. حلقه‌ی مفقوده‌ای که چند صباحی است در حوزه‌ی بنیاد شهید کهگیلویه نمی‌بینیم. به جرئت می‌توان گفت تنها دوره‌ای که بعد از انقلاب بنیاد شهید کهگیلویه توانست حرکت‌های فرهنگی متناسب با ظرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام دهد در دوران تصدی ریاست سید کمال‌الدین دولت‌خواه در مدت ۱۷ ماه فعالیت مختلف در این نهاد مقدس بوده است. برگزاری یادواره‌های فاخر ملی (کنگره‌ی ملی شهید طیب) و شمیم عطر شهادت در هر کوی و برزنی در کهگیلویه خود گواه این ادعاست. ولی متاسفانه از زمان تصدی جناب آقای عادل شریعت‌پور هیچگونه برنامه‌ای متناسب با وظایف بنیاد صورت نگرفته است. و کمتر کسی در طول این مدا خبر یا تبلیغاتی مربوط به برگزاری جزئی‌ترین برنامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه را دیده و یا شنیده است. بیماری کرونا نیز مزید بر علت شد تا وضعیت و تعطیلی این‌نهاد بیش از گذشته شدت گیرد و حالا بود و نبود این نهاد در حوزه فرهنگ تفاوتی چندانی نداشته باشد. جالب اما تناا اقدام مدیر محترم با همه‌ی این ضعف‌های مدیریتی حذف تمثال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تابلوی مربوط به شهدای پد خندق در یکی از خیابان‌های شهر بوده است. یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد حضور در حماسه‌ی پد خندق بوده است و به همین خاطر زنده‌یاد هاشمی رفسنجانی به پاس رشادت‌های این عزیزان در قالب پیامی ابراز تشکر خود را به شهید والامقام حیدر پور فرماندهی تیپ مستقل ۴۸ فتح استان ابراز داشتند.
وضعیت در کل مجموعه بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اگر از کهگیلویه بدتر نباشد در بهترین حالت همانند آنجاست. سال‌هاست مدیر این مجموعه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد اما خلاقیت و ابتکار چندانی در این مجموعه دیده نشده است و بنیاد شهید به همان نامه نگاری‌های روتین و برگزاری برخی کمیسیون‌های داخلی خو گرفته است.
امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری در آستانه گام دوم انقلاب نیازمند کار فرهنگی بویژه در حوزه شهید و شهادت است و تعلل پذیرفتنی نیست و هر مدیر و کسی که در این زمینه کوتاهی داشته باشد و مسائل شخصی و سیاسی خود را بر ادای دین به شهدا ترجیح دهد در تاریخ و در برابر ملت باید پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ضعیف ترین مدیر دولتخواه بود شما ازت مشخصه ازیه جایی داری میسوزی ،قبل از دولت خواه برنامه های چندهزارنفری برگزارشد،کارهایی شد که در طول سی سال انجام نشد،بشکند دستی که قلم ناحق می نویسد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1