تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۳۶۴۴۱
یادداشت؛

بیمارستان نرگسی؛ دستپخت نابلدان یا نتیجه اهمال مسئولان؟

۱
۱
بیمارستان نرگسی؛ دستپخت نابلدان یا نتیجه اهمال مسئولان؟
کبنا ؛
بیمارستان نرگسی گچساران در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، با این حال بر این بیمارستان ایراداتی وارد است.
اول آنکه چرا با وجود اینکه این بیمارستان نواقصی دارد ولی مسئولان اصرار دارند که قبل از اتمام دولت فعلی بیمارستان افتتاح شود؟  دوم آنکه بیمارستان نرگسی قرار بوده یک بیمارستان تخصصی شود ولی به دلایلی این طرح مورد قبول واقع نشد، و بعد از آن قرار شد آن را جایگزین بیمارستان شهیدرجایی کنند! در صورتی که مکان این بیمارستان در انتهایی ترین نقطه شهر است آیا عقل سلیم قبول می کند که «بیمارستان شهر» در نقطه انتهایی شهر خدمات رسانی کند؟
هر چند برخی از افراد به دنبال این هستند که از آب گل آلود در بهداشت و درمان ماهی بگیرند، مجموعه بهداشت و درمان فعلی یکی از بهترین ها در چند دورۀ گذشته بوده است و البته رضایتمندی کارکنان نیز باید بر آن صحه بگذارد. قطعا مجموعه فعلی در قصورات و اشتباهات ابتدایی این پروژه دخیل نبوده و نیستند، ولی واقعیت امر این است که این بیمارستان باری اضافه و هزینه ای اضافه است! آقای تاجگردون که تلاش زیادی برای این بیمارستان کرد کاش بر همان تخصصی شدن آن پافشاری می کرد، نه آنکه مسئولان بیمارستانی به این وضعیت تحویل دهند و به آن افتخار کنند! در صورتی که این بیمارستان تخصصی می بود می شد بگوییم که وجود آن نیاز است و از شهرستان های همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه می کردند، ولی در صورتی که این بیمارستان عمومی و جایگزین شهیدرجایی باشد قطعا ایراداتی که گفته شد به آن وارد است.
روزانه بسیاری از افراد بصورت اورژانسی به بیمارستان رجایی مراجعه می کنند و بعد از این آیا باید مسیر 20 دقیقه ای و بیشتر را طی کنند تا بیمار به بیمارستان نرگسی برسد؟! کسی که با حمله قلبی یا سایر موارد مواجه شود آیا افزایش طول مسافت باعث از دست رفتن وقت طلایی و احیای بیمار نمی شود؟
در طول روز تنش ها و اتفاقاتی جلوی بیمارستان رجایی اتفاق می افتد که نیازمند ورود نیروی انتظامی است آیا با وجود افزایش طول مسافت، بر مشکلات و درگیری افزوده نمی شود؟
هر چند که گفتن این موارد شاید فایده ای نداشته باشد ولی بدانید مسئولانی که در دایره تصمیمات خود، راحتی مردم را در نظر نگرفته اند، چند روز آینده پس از افتتاح بیمارستان، مردم اسیر می شوند که بخواهند به این بیمارستان رفت و آمد کنند! این بیمارستانی که قرار است سالهای سال برای مردم زیرساخت خدمت رسانی باشد کاش حداقل فکر درست تری برای آن می شد، که اتفاقات بیمارستان باشت، تعطیل و پلمب شدن آن برای بیمارستان نرگسی به وجود نیاید!
گفته می شود این بیمارستان برخی از مجوز های لازم از جمله پرتودرمانی و قرارداد بیمه ای ندارد که در این خصوص بهتر است مسئولان پاسخ دهند!
طی دو سال اخیر، لیستی برای استخدام بیمارستان نرگسی در رسانه ها منتشر شد که به دلیل فشارهای زیاد، این لیست خط خورد و به گفته مسئولان بکارگیری نیرو کأن لم یکن شد، حالا باز لیستی بیرون آمده که اسامی تعدادی از افراد به عنوان نیروهای بکارگرفته شده در بیمارستان نرگسی در آن نوشته شده است که گویا مربوط به جناح خاصی است!
چرا باید نسبت به استخدام نیرو اعم از شرکتی و غیرشرکتی تبعیض قائل شوند؟ یک پرستار با رانت در بیمارستان نرگسی استخدام شود و یک پرستار دیگر مجبور به خانه نشینی باشد و بیکار باشد!


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هیچکس از مدیریت فعلی بهداشت درمان راضی نیست و همین روزاست که خودشو دوستاش باربندیلو ببندن،زیادی هم موندن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1