تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۳۵۹۹۴
کبنانیوز گزارش می دهد

نشست خبری مسئولان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

۰
نشست خبری مسئولان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  ( + تصاویر )
کبنا ؛به مناسبت به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری با حضور حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج و اعضای شورای قضایی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن نگین تاجی به اقدامات و اولویت کاری در زمان انتصابش در دادگستری استان اشاره کرد و اظهار کرد: آن چیزی که در ورود به استان که توفیق خدمتگزاری به مردم استان برای این جانب فراهم شد و محور اصلی بود، کیفیت در رسیدگی‌ها و بحث اطاله دادرسی و رسیدگی‌های عادلانه کیفی که کوتاه مدت و به قانون نزدیک باشد و به عدالت انجام دهیم.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه در خصوص رتبه‌ی آموزشی دادگستری استان گفت: از لحاظ تمرکز و برنامه‌های آموزشی در مقام اول تا سوم کشوری قرار داریم.
وی افزود: تأثیر آموزشی را در کیفیت صدور آراء مشاهده می‌کنیم و سعی کردیم با آموزش‌های کاربردی این نقیصه را برطرف نماییم.
نگین تاجی به دادرسی الکترونیک در شرایط کرونایی اشاره و بیان داشت: دادرسی الکترونیکی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در دادگستری استاندر شراط کرونایی انجام شده و رسیدگی به صورت آنلاین در فضای الکترونیک انجام می‌شود.



وی افزود: در دادرسی الکترونیک 89% بیشتر مربوط به دادسرا در شرایط کرونایی بصورت الکترونیک انجام می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دادرسی تمام الکترونیک طرحی است که با همکاری ناجا و در 4 کلانتری در سطح استان انجام می‌شود.
وی گفت: در بحث ابلاغ الکترونیک 5/99 درصد بصورت الکترونیک انجام می‌شود.
قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که حمایت از تولید و حمایت از سرمایه گذاری و تولید کنندگان را از دیگر اهداف دستگاه قضایی در استان بیان کرد و در خصوص کارخانه قند یاسوج گفت: نظر به اینکه استان، صنعتی نیست و معدود کارخانه‌هایی که داریم با مشکلات عدیده مواجه است در خصوص کارخانه قند اقدامی که در این زمینه انجام شد بسیار خوب بود.
 دکتر نگین تاجی افزود: همکاران قضایی و شجاع، در خصوص بحث بطلان آن حکم داده و با حضور ریاست معزز قوه قضائیه این کارخانه به دولت واگذار شد، اما دادگستری به این تنها بسنده نکرد و قراردادی با بانک تجارت و کارگران منعقد شد.
وی گفت: کارخانه آرد هم در حال تبدیل شدن به سرنوشتی مثل کارخانه قند دچار می‌شد و از مزایده‌ای که در تهران داشت جلوگیری شد.
رئیس کل دادگستری استان با اظهار اینکه همکاران قضایی در خصوص پتروشیمی سقاوه با مجاهدت همکاران قضایی موضوع خلعید آن هم انجام شد به مبارزه دادگستری با مفاسد اقتصادی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: موضوع امور عشایر، شورای شهر گچساران، شبکه توزیع آرد نیز که بیش از 28 نفر در قالب شبکه‌ی حرفه‌ای آرد را قاچاق می‌نمودند، متلاشی شد، جهاد کشاورزی که برخورد قانونی و قضایی و 11 سال حبس و انفصال دادیم از جمله‌ی این موارد است.
نگین تاجی در خصوص زندانیان جرائم مالی اظهار داشت: اکنون زندانی مالی زیر مبلغ 20 میلیون تومان نداریم.
وی گفت: طرح سرکشی به خانواده زندانیان از این استان به سراسر کشور سرایت کرد.
این مقام قضایی در ادامه به برگزاری نشست‌های نقد آراء قضایی در استان اشاره و اظهار کرد: کتاب نقد آرا قضایی مجموعه نشست نقد آرا قضایی در سطح استان است که چاپ می‌گردد در این نشست‌ها موضوع اتقان آراء را بررسی می‌کنیم.
وی گفت: نقد آرا به وسیله افراد متخصص حقوق موضوع رأی را بررسی کرده و سپس نظر نهایی مشخص و به مرکز ارسال می‌گردد. و در این زمینه در رتبه‌های اول تا دوم کشوری قرار داریم.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه استان از لحاظ عملکردی در سطح کشور در بحث کیفیت آرا طبقه بندی شده و در درجه عالی قرار داریم و با زیربنایی که در دادگستری استان بنا شده تعداد نشست‌های علمی به اندازه پنج سال گذشته بوده است.
وی افزود: تحول واقعی در آموزش، نوآوری و ابتکار است و در یک بررسی 6 ماهه، استان در مباحث علمی و نوآوری در سطح 1 تا 3 قرار دارد.
نگین تاجی افزود: شرکت سایر استانها در دوره‌های آموزشی و حضور اساتید دانشگاه و وکلاء و کارشناسان در دوره‌های آموزشی موجب شده، بعنوان پایلوتی آموزشی در سطح کشور باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که کار کردن در استان با مشقت‌هایی همراه است، گفت: در حوزه‌ی مفاسد اقتصادی در نهادهایی مثل شورای شهر و شهرداری در سطح استان اختلاس، رشوه و تحصیل مال نامشروع، کارخانه آرد یاسوج، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها، برخورد قاطع با افرادی که در این جایگاه قرار دارند، انجام گرفت.
وی افزود: هیچ ملاحظه سیاسی، جناحی و قومی نداریم. مردم به عینه می‌بینند که کارخانه قند و آرد یاسوج، سقاوه، امور عشایر، امور اراضی جهاد کشاورزی و در شوراها برخورد کردیم. اگر زمینه و بستر فساد خشکانده شود دیگر شاهد فساد نخواهیم بود.
نگین تاجی درباره‌ی سند تحول قضایی گفت: حذف پارکینگ‌ها که در موضوع سرقت تأثیر گذار بود از اقدامات دادگستری بود
در دوره تحول قضایی، حقوق عامه زنده شد و در همین رابطه قرارگاه مبارزه با فساد با حضور ادارات تشکیل گردید.
 نگین تاجی به مسئله‌ی مهم درگیری چرام اشاره و افزود: در تاریخ 15/12/99 یک درگیری در چرام اتفاق افتاده بود که در 20/3/1400 کیفرخواست آن صادر شده و مراحل بعدی آن نیز در حال رسیدگی است.
وی اظهار داشت: در این درگیری 66 نفر بازداشت شدند و اکنون تنها 17 نفر در بازداشت هستند. پیشگیری، تنها قضایی و کیفری نیست، پیشگیری عمومی و انسجام بخشی بین نهادهایی است که در پیشگیری کنار هم قرار می‌گیرند.
در ادامه‌ی این نشست خبری سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به تلاش ارزنده و قابل قبول رسانه‌ها در انتخابات اشاره نمود و گفت: در خصوص انتخابات رسانه هادر رسالت خود موفق بودند و بسیار خوب عمل کردند. هیچ مشکلی خاصی را در رابطه با اصحاب رسانه در انتخابات نداشتیم و این روند یک روند امیدوار کننده‌ای است.



وی با بیان این که در کاهش جمعیت کیفری موفق بودیم و وضعیت مطلوبی داریم، گفت:. استقرار قاضی ناظر زندان به صورت دائم در زندان داریم، تا خانواده زندانی مجبور نشود که به دادسرا مراجعه نماید.
ملک حسینی ادامه داد: حضور قضات در زندان برنامه محور است هر زندانی که با قاضی پرونده کار داشته باشد، در زندان قاضی ناظر زندان را می‌بیند و امورش را پیگیری می‌نماید.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص انتخابات شورای شهر و فسادهای میلیاردی اظهار کرد: دستگاه قضایی یک نقش پیشگیری از وقوع جرم داریم که سعی کردیم آن را به نحو احسن انجام دهیم که امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه نمره قبولی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: تخلفات انتخابات همیشه مطرح است و در ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج ۱۱۹ نفر کاندیدا داریم کسی نمی‌تواند ادعا کند که می‌توانم انتخاباتی برگزار کنم اما این تعداد راضی باشند.
ملک حسینی با بیان اینکه در اعلام نتایج انتخابات شوریا شهر یاسوج یک روز وقفه ایجاد شد که حساسیت‌هایی را ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: مشکل اول در این خصوص انتشار لیست بدون هویت، نامعتبر، بدون مجوز و زودتر از موعد صبح روز بعد از انتخابات بود که هنوز منشأ این لیست مشخص نیست.
ملک حسینی تصریح کرد: مشکل بعد که فرماندار شهرستان بویراحمد و معاون سیاسی و امنیتی استاندار در شبکه استانی توضیح دادند و من هم طبق گفته‌های آنها مطرح می‌کنم، آنچه که کارشناسان گزارش دادند این بود، ۹۵ صندوق بعد از پایان انتخابات اطلاعات آنها به وزارت کشور ارسال می‌شود و هیچ مشکلی هم نداشتند، یکی از صندوق‌های اخذ رأی در سطح شهر یاسوج پس از اتمام انتخابات، اطلاعات این صندوق مستقیماً به سامانه وزارت کشور ارسال می‌شود که برای تأیید تیک قرمز می‌خورد و مغایرت آماری نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد برای آسیب شناسی و بررسی اشکال فنی اما در نهایت با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت، نماینده شورای تأمین شهرستان، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی صندوق مذکور بررسی، رفع مشکل آماری و ارسال می‌شود. یک شبهه‌ای ایجاد شد که این صندوق نتیجه انتخابات را تغییر داده است که به هیچ وجه در تغییر نتیجه انتخابات تاثیری نداشت چراکه از هر کاندیدا بین ۴۰ تا ۱۰۰ رأی در این صندوق بود. اختلاف لیستی که در فضای مجازی منتشر شد با لیست واقعی و رسمی که فرمانداری منتشر کرد برای هر کدام از ۱۰ کاندیدای اول بین ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ رأی اضافه شده بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: سامانه انتخابات امنیت بالایی دارد، اطلاعات آن از محل صندوق به سامانه وزارت کشور منتقل می‌شود و سطح دسترسی در استان در سطح مشاهده است.
ملک حسینی با بیان اینکه برخوردهایی که در زمینه انتخابات با تعداد معدودی از جمله نماینده فرماندار یا اعضای صندوق بیشتر از جنس تبلیغ برای یک کاندیدای خاص بود، ادامه داد: دستکاری در صندوق و روند امنیت انتخابات موردی نداشته‌ایم. ممکن است که کاندیدای از روند برگزاری انتخابات و تخلفاتی که در برخی از صندوق‌ها بود اعتراضات و شکایاتی داشته باشند که طبق قانون در مهلت مقرر به هیئت اجرایی و نظارت تحویل دهند و پیگیری کنند.
وی گفت: بازداشت‌های انجام شده در روز انتخابات بیشتر پیشگیرانه بوده‌اند، شب انتخابات از ساعت ۲۰ قضات ویژه انتخابات در کلانتری‌ها مستقر شدند، تخلفات را رسیدگی و قرارهای تأمین کیفری نیز صادر شد و هم اکنون هیچ شخصی مربوط به روز انتخابات یاسوج در بازداشت نداریم.
دادستان یاسوج افزود: اما اتفاقی افتاد که برخی افراد معترض نسبت به نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج اعتراض داشتند و ما نیز بعنوان دستگاه قضایی طی جلسه‌ای ۵ ساعته، اطلاعات کارشناسی در حوزه‌های مختلف بررسی شد که امنیت صندوق‌های الکترونیکی مشکلی نداشت که از ۱۰ کاندیدای اول دعوت کردیم برای آنها توضیح دایدم و جلسه به خوبی پایان یافت و تقریباً در این حد قانع شدند که اگر اعتراضی دارند از طریق قانوین اقدام کنند که متأسفانه یک بحث هیجانی در جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد ایجاد شد و عده‌ای اقدام به سنگ پرانی کردند. رویه ما تکریم ارباب رجوع و مردم است که حضور بعضی از مردم جلوی فرمانداری ناشی از همین رویه بود اما رفتار هنجارشکنانه و انجام اقداماتی که امنیت را خدشه دار کند با برخورد قانونی مواجه می‌شود بالاخره فرمانداری یکی از نهادهای امنیت است و اگر کسی مشکل داشته باشد به فرمانداری مراجعه می‌کند، عده‌ای فراتر از قانون امنیت مردم را خدشه دار کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود البته سعی کردیم که در این برخوردها اینگونه نباشد که‌تر و خشک با هم بسوزند.
ملک حسینی تصریح کرد: در رابطه با این مسائل پس از انتخابات شورای شهر یاسوج ۵ نفر در بازداشت هستند و مابقی با قرار مناسب آزاد شدند.
وی افزود: توقع ما از مردم و کاندیدا این است که به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند، در فضای مجازی فیلمی پخش شد مبنی بر اینکه 3 نفر در اعتراضات انتخابات شورای شهر یاسوج کشته شدند و مشخص است این فیلم مربوط سه جوانی است که در گذشته دچار گاز گرفتگی شدند که بعنوان کشته سازی به انتخابات یاسوج ربط دادند.
وی اظهارکرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، شیرینی انتخابات که تمام دنیای زر و زور، تزویر و استکبار دست به دست هم داده بودند برگزار نشود، و احساسات را به کام مردم تلخ نکنیم. انتخابات ۱۴۰۰ با حضور باشکوه مردم برگزار شد و در زمینه اعتراضات قانون فصل الخطاب است.
وی به رصد انتخاباتی روز انتخابات توسط دادسراهای استان اشاره نمود و عنوان کرد: تمام قضات استان را تیم بندی کردیم و از صبح روز انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان میدانی بیرون و داخل شعب را بررسی می کردندف افرادی بودند که تخلفاتی از جمله تبلیغات برای کانیدای خاصف قصد خرید و فروش رأی داشتند که بازداشت شدند و جهت پیشگیری تا پایان انتخابات در کلانتری نگهداری شدند و پس از اتمام انتخابات با حضور قاضی انتخابات تعیین تکلیف شدند.
ملک حسینی بیان کرد: هم اکنون مشکل امنیتی خاصی در حوزه انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم البته اعتراضاتی هست که در چاچوب قانون رسیدگی می‌شوند.
وی عنوان کرد: در خصوص چند شورای شهر استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌هایی را مربوط به تخلفات قراردادها و برخی مسائل تشکیل داده‌ایم که دو شورای شهر استان حسابرسی نسبتاً کلی انجام شد و پرونده آنها در حال رسیدگی است و تعدادی افراد بازداشت شدند و با قرار وثیقه تا اتمام تحقیقات آزاد هستند. در رابطه با شورای شهر یاسوج نیز پرونده‌های در مراجع نظارتی و سازمان بازرسی و سایر دستگاههای نظارتی مطرح و در حال پیگیری هستند و به محض اینکه به ما اعلام جرم شود رسیدگی می‌شوند. پرونده‌های خرد و جزئی نیز داشته‌ایم که اکثراً رسیدگی شده و به دادگاه ارسال شده‌اند اما آنچه که مهم است پیشگیری است که در این راستا اقدامات ارزشمندی شروع شده است.
دادستان یاسوج گفت: از طریق کمیسیون ماده ۳۸ معاملات شهرداری که مربوط به آیین نامه معاملات شهرداری است، از ظرفیت ماده 3 قانون ارتقا سلامت استفاده شده و شهرداری را مکلف کردند که در سامانه شفافیت قراردادهای و معاملات خود را ثبت کنند که این کار شروع شده است.
ملک حسینی افزود: اقدامات دستگاه قضایی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و ساز شهرداری‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت. تاکنون گزارش رسمی از دستگاههای متولی در خصوص اینکه فردی عمداً اقدام به آتش زدن منابع طبیعی و جنگل‌های استان کرده ارائه نشده است.
وی در خصوص مبارزه با فساد در سطح استان بیان کرد: یک پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، یک پرونده مربوط به حوزه آب و فاضلاب به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و پرونده مربوط به توزیع آرد به مبلغ ۴ میلیارد تومان در حال رسیدگی هستند. در حوزه کارشناسان برخی ادارات در جهت مقابله با فساد برخوردهایی داشته‌ایم، احکامی صادر شده و پس از قطعیت از سوی رئیس کل دادگستری استان اعلام می‌شوند.
ملک حسینی گفت: با برخی از کارکنان متخلف ادارات برخوردهایی صورت گرفت و احکامی نیز در این خصوص صادر شد، در زمینه پرونده باند متخلف شبکه توزیع آرد کیفر خواست صادر شده و در رابطه با امور اراضی استان حکم بدوی صادر، احکام جزای نقدی، حبس و انفصال دائم و موقت از خدمت برای افراد مختلف صادر شده است. پس از قطعیت از سوی رئیس کل دادگستیر استان اعلام می‌شود. در مورد برخی ادارات پرونده‌هایی در دادسرا داریم که در حال تحقیقات محرمانه قرار دارند، عده‌ای با قرار بازداشت هم اکنون در زندان هستند و افرادی با قرار تأمین مناسب کفالت یا وثیقه تا تکمیل تحقیقات آزاد هستند.
و یعنوان کرد: در مرجع قضایی یکی از عناصر جرم بحث سوء نیت است کسی که مجوز قانونی گرفته و اقدامی کرده قطعاً در مراجع قضایی محکوم نخواهد شد اما گاهی موقع ممکن است که این مجوزها با زد و بند و خلاف قانون باشد که موضوع متفاوت است و دستگاه قضایی بعنوان فساد با این گونه موارد برخورد می‌کند.
ملک حسینی افزود: در حوزه دادسراها و دادستانی‌ها یکی از وظایف و تکالیف ما احیاء حقوق عامه است که در همین راستا یکی از این وظایف این بود که طی سالهای اخیر انجام شد، آسیب شناسی در این زمینه کرده‌ایم.
وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در شرایط کرونایی گفت: سختگیرانه ترین اعمال محدودیت‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم که به نوعی از مردم و مشاغل مختلف عذرخواهی می‌کنم چراکه این محدودیت‌ها بخاطر حفظ سلامت و جان مردم استان بعلت داشتن مشکلات زیربنایی و امکانات محدود بود.
 اردوان عزیزی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی به مشکل نظارت و نظارت پذیری در مجموعه‌های قضایی اشاره و با اظهار این که این مهم هنوز به یک فرهنگ تبدیل نشده است، افزود: اگر این فرهنگ تقویت شود می‌توان زائده‌ها و آثار نابسامان مثل تغییر در رویکرد، رفتار ارباب رجوع و تکریم آنها، تغییر در بحث پرونده‌های معوق و اطاله‌ی دادرسی، همه اینها حل خواهد شد.
عزیزی گفت: اکنون در بعضی از شعب، مانده معوق در سال 1398 نداریم.



وی افزود: به منظور تکریم ارباب رجوع، روزانه حضور مردم را در حوزه ریاست دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان داریم و روز خاص ملاقاتی را برداشتیم که هر کس هر روزی مراجعه کند، محدودیتی نداشته باشیم.
 سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به 5 جرم اول استان اشاره نمود و گفت: سرقت‌های خرد و ساده، تهدید، توهین، تخریب در صدر جرائم اول استان قرار دارند.


وی افزود: مشکلات خاص امنیتی و اقتصادی در استان نداریم. در منازعات دسته جمعی سالها در رتبه اول کشور بودیم.
سید محمد ابراهیم ساجدی رئیس شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی به گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته اشاره نمود و بیان داشت: در سال گذشته تعداد 46 هزارو 678 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد و 46 هزار و 764 پرونده مختومه شد که 86 فقره از موجودی سال‌های گذشته نیز مختومه گردید.

 وی افزود: 30 درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در استان کهگیلویه و بویراحمد صلح شده است.
رئیس شورای حل اختلاف استان در جواب سئوالی مینی بر ایجاد شورای حل اختلاف ویژه رسانه‌ها اظهار کرد: برای ایجاد و تأسیس شوراهای تخصصی رسانه‌ها باید نهاد متولی مکان استقرار را آماده و نیروها را مشخص می‌کنیم و تا زمان ایجاد مکان در یکی از شعب شورا در یاسوج، رسیدگی به امور رسانه‌ها را انجام خواهیم داد.
 فرشید روشندل رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هم در این نشست اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که سلامت در دستگاه قضایی دارد و همکاران برخوردار از سلامت مطلوب و پرسنل قضایی و اداری در دادگستری استان مشغول بکارند، اما کارچاق کن‌ها خودشان را به عنوان فامیل و قوم و خویش کارمند یا قاضی معرفی می‌کنند و موجب زیر سؤال رفتن کیفیت در دستگاه قضایی می‌شوند.

وی گفت: در سال گذشته 39 پرونده برای کار قاچاق کن‌ها و شهود تشکیل و برای آنان کیفرخواست صادر و راجع به شهود دروغین همه برخورد قانونی لحاظ شد و در محکمه برای آنان رأی صادر شد.
منصور بیژنی مدیر کل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: در سال گذشته 320 نفر از محکومان مالی را از زندان آزاد کردیم.
وی گفت: اطلس امور زنان در حوزه امور اجتماعی استانداری قرار دارد و در آموزش زندان انجام تاب آوری های اجتماعی، آموزش داده می‌شود و توسعه، اشتغال، رفاهی برای زندانیان بند نسوان مورد توجه قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1