تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۵۹۰۶
پس از عزل تاجگردون از مدیرعاملی بیمه سرمد بررسی شد؛

نقش پررنگ بانک صادرات در «فیش نجومی تاجگردون» / پشت پرده عجله هیأت مدیره برای انتصاب مدیرعامل «بیمه سرمد» چه بود؟ +سند

۱۲
۴
نقش پررنگ بانک صادرات در «فیش نجومی تاجگردون» / پشت پرده عجله هیأت مدیره برای انتصاب مدیرعامل «بیمه سرمد» چه بود؟ +سند
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون در حالی با فیش حقوقی ۸۵ میلیون تومانی، بار دیگر نام خود را مطرح کرد که بررسی نحوه انتصاب وی به مدیرعاملی بیمه سرمد نشان می‌دهد عجله و سرعت عمل خاصی در انجام این فرآیند وجود داشته است.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم که اعتبارنامه‌اش برای حضور در مجلس یازدهم با رای قاطع نمایندگان رد و از حضور در مجلس باز ماند، اواخر اسفند سال گذشته به عنوان مدیرعامل بیمه سرمد منصوب شد. اما این حضور، دوام چندانی نداشت و پس از گذشت کمتر از سه ماه از حضور وی در این شرکت بیمه ای، فیش حقوقی منتشر شده اش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، نشان داد که او در این دوماه به ترتیب۷۳ و ۸۵ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

این افشاگری رسانه های انقلابی با واکنش هیات مدیره بیمه مذکور مواجه و بلافاصله، تاجگردون که فقط ۵۳ میلیون تومان پایه حقوق دریافت می کرد و ۳۱ میلیون تومان اضافه کاری برای ۸۰ ساعت فعالیت اضافه (ساعتی ۳۸۷ هزار تومان)   برایش در نظر گرفته شده بود، از مدیرعاملی "سرمد" برکنار شود. اما آنچه در این میان، کمتر مورد توجه قرار گرفته شده، ارتباط نزدیک و سهامداری مستقیم و غیرمستقیم یکی از بانک های مهم کشور - که اگرچه بخشی از سهام آن واگذار شده اما هنوز هم دولت بویژه وزیر اقتصاد نقش مهمی در مدیریت آن دارد- در تداوم موضوع حقوق های نجومی است.
بر این اساس، نمی توان از نقش بانک صادرات به عنوان سهامدار اصلی و مهمترین تصمیم گیر در تعیین مدیران بیمه سرمد، در موضوع انتصاب و حمایت از تاجگردون چشم پوشی کرد. طبق آخرین گزارشات مالی منتشره از بیمه سرمد، نام چند شرکت به عنوان سهامداران اصلی این بیمه به چشم می خورد که طبق آن، علاوه بر فردی به نام "فرهنگ شیرزاد"، نام شرکت موسسه توسعه همیاری سپهر با ۱۷ درصد سهام بیمه فوق دیده می شود که طبق آخرین تصمیمات هیات مدیره این موسسه در تاریخ ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹، هیأت امناء بالاترین مرجع تصمیم گیری راجع به کلیه مسایل این موسسه بوده و مرکب از ۵ نفر است که اعضاء آن عبارتند از : معاون پشتیبانی بانک صادرات به‌عنوان رییس هیات امناء، معاون مالی بانک به عنوان نایب رییس هیات امناء، معاون شعب و بانکداری جامع بانک صادرات، معاون اعتباری بانک صادرات و یک نفر دیگر به انتخاب مدیر عامل بانک صادرات!
شرکت دیگر سهامدار در این بیمه، سرمایه گذاری خوارزمی است که ۱۰ درصد سهام بیمه سرمد را در اختیار دارد و گروه مالی سپهر صادرات و موسسه توسعه همیاری سپهر بزرگترین سهامداران حقوقی این شرکت هستند که هر دو به بانک صادرات وابسته اند. همچنین شرکت آرمان اندیشان رستاک دارای ۱۷ درصد سهام بیمه سرمد است که این شرکت، همان شرکت آرمان صادرات سپهر است که در سالهای گذشته نام خود را تغییر داده و از جمله شرکتهایی است که بانک صادرات نقش مهمی در مدیریت آن دارد. در عین حال، گروه مالی سپهر صادرات با ۱۴ درصد سهام بیمه سرمد، دیگر بازیگر مهم این شرکت است که در وب سایت این گروه مالی اعلام شده که جزء واحد های تجاری فرعی بانک صادرات و مهم ترین زیر مجموعه این بانک محسوب می شود.
در کنار سهامداران فوق، نام شرکتی به نام خدمات بازار سرمایه الگوریتم با ۵ درصد سهام نیز دیده می شود که طبق اطلاعات وب سایت مذکور، هسته اصلی این شرکت در سال ۱۳۸۶ با نام شرکت سرمایه ‌گذاری آتی ‌نگر سپهر ایرانیان شکل گرفته و ارتباط ساختاری و انسانی فراوانی با بانک صادرات دارد.

اما در کنار این موارد که نشان دهنده تاثیرگذاری و هدایت مستقیم مدیریت بیمه سرمد توسط بانک صادرات است، باید به نحوه انتخاب و روند تعیین غلامرضا تاجگردون به عنوان مدیرعامل این بیمه نیز توجه داشت. با بررسی صورتجلسه شماره ۳۱۸ هیات مدیره بیمه سرمد که مربوط به تاریخ ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۹ است، مشخص می شود رییس هیات مدیره این بیمه در تاریخ ۲ اسفندماه همان سال، اقدام به معرفی غلامرضا تاجگردون برای تصدی مدیرعاملی شرکت کرده و بیمه مرکزی در تاریخ ۲۷ اسفندماه طی نامه شماره ۱۸۴۲۳۱ احراز صلاحیت وی را تایید کرده است.
نکته جالب این فرآیند آن است که دقیقا در همان روز ارسال نامه از سوی بیمه مرکزی، هیات مدیره بیمه تشکیل جلسه داده و تاجگردون را رسما به عنوان مدیرعامل تعیین کرده که این ۱- سرعت عمل بیمه مرکزی مبنی بر رساندن نامه به هیات مدیره بیمه سرمد در همان روز تایید تاجگردون، ۲- تشکیل جلسه فوری هیات مدیره برای تعیین مدیرعامل و ۳- اعلام اینکه این نماینده معزول مجلس در همان روز با امضای صورتجلسه قبول مسئولیت کرده، همه و همه در روز چهارشنبه ۲۷ اسفند که آخرین روز اداری کشور در سال گذشته محسوب می شد قابل تامل و کم نظیر است!
چنین سرعت عملی، هنگامی که با ابهامات مربوط به اسناد احراز صلاحیت تاجگردون و اینکه طبق کدام شرایط، گرداندن یک انجمن سابقه مدیریتی بیمه ای محسوب می‌شود تا او بتواند مدیرعامل یک بیمه شود، بر شائبه ها و سوالات اضافه می کند. 
به گزارش کبنا، سایت مشرق‌نیوز ادعا کرد که در روزهای آینده اسنادی از حضور تاجگردون در بیمه سرمد پیش از انتخاب به عنوان مدیرعامل را منتشر و ادامه ابهامات در خصوص نقش بانک صادرات در این روند را بررسی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاج سر
Iran, Islamic Republic of
خواهشنا دیگه این اقا رو بذارین بحال خودش.
دیگه تموم شد.برای همیشه.
ن
Iran, Islamic Republic of
کسی که این حقوق روتعیین کرده خودش خیلی بیشترمیگیره کوفتشون بشه که حق دیگران روبین خودشون تقسیم میکنن ومیخورن
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو دولت رییسی نه تنها فاتحه تاجگردون خونده شده
حرف خودت شد و با دولت روحانی به جهنم رفتی و سوختی تموم شدی
ناصر
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون که حقوق سناتوری میگیرن وتاحالا باید بازنشسته میشدن دیگه چه نیازی به کار کردن دارن مثل بقیه بازنشسته ها که از بکارگیری مجدد منع شده اند به استراحت بپردازند
Iran, Islamic Republic of
اقای تاج‌گردون هرجای دیگه ای هم که باشنداگربه صورت خصوصی کارکنند؛حتی درحدمشاوره؛چندین برابراین رقم ؛حقوق می‌گیرند
به نظرشماکه‌تخصص نداریدودرهیچ امری صاحب نظرنیستید؛این رقم خیلی بالاست
عبدالرسول شکوهی مطلق
Iran, Islamic Republic of
سلام متاسفانه بانک صاد رات که از طرف دولت به امان خدا رها شده در صندوق سرمایه گذاری وسپهر پول سرمایه گذاران را به نصف تقلیل داده ولی متولیان صندوق حقوق نجومی می گیرند قابل توجه رئیس جمهور جدید
Iran, Islamic Republic of
دوکلام ازمادرعروس
ولی
Iran, Islamic Republic of
مابازنشستگان کشوری که حقوقمان مثل آقایان تاج گردون نیست لطفا مابه التفاوت مهر تااسفند۹۹ راکه هربازنشسته ا۲ تافوقش ۵میلیونه پرداخت کنید
Iran, Islamic Republic of
من یکی از طرفدار های سید ناصر حسینی هستم ولی احترامه آقای تاجگردون رو دارم و خواهم داشت و می‌خواهم بگم که آقای تاجگردون رو توی مجلس درآوردن دیگر کاری به کارش نداشته باشید و امیدوارم که خودش و طایفه خودش گوهرگان و پیچاب سربلند باشن
Iran, Islamic Republic of
نمیخواد احترام داشته باشی اگه تاجگردون از مجلس دار اوردن حسینی خیلی بالاتر از کار اون بود کاری که حسینی کرد ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر مرد بسیار شریف خوبی انشاالا موفق باشه خیلی با برادرش فرق داره
United Arab Emirates
به نظرمن یکی ازبزرگترین خوش شانسیهای آقای تاج گردون؛نبودنش دراین مجلس به اصطلاح انقلابی هست
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1