کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

تجربه پیام

25 خرداد 1400 ساعت 1:44

در شورای مادوان هیچ‌وقت هیچ حاشیه‌ای به شهروندان مخابره نشد. یاسوج امروز به چنین اشخاصی نیاز دارد تا ضمن اقدام به وظایفِ قانونیِ خود، از جار و جنجال و حاشیه‌پردازی به دور باشند.


ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر یاسوج به دلیل وجود برخی نامزدها بسیار خاص شده است. مهندس حاتمِ پیام عضو شورای پنجم شهر مادوان، این بار با کوله‌باری از تجربه، پا به فضای رقابتیِ شورای شهر یاسوج گذاشته است. اقداماتی که پیام در مادوان انجام داده است، میزانی از رضایت در شهر را به دنبال داشته است که باعث شده جمع کثیری از مردمِ شهر یاسوج از او برای حضور در شورای شهر یاسوج درخواستِ حضور کنند. یکی از نعمت‌های بزرگ برای هر عضو شورا این است که پس از پایان دوره‌ی شورا، مردم برای حضورِ دوباره‌ی او درخواست کنند. تجاربِ حضور در مادوان، تجربه‌ای برای پیام در پی داشته است که بسیار گرانبهاست.
 شورای پنجمِ شهر یاسوج شورایی بود که در بین مردم به محفلِ خروس‌جنگی معروف شده بود. این در حالی است که شورای شهرِ مادوان، کمترین حاشیه را داشت. وجود اشخاصی مثل مهندس حاتم پیام در شورای شهر مادوان باعث آرامش در شورا شده بود. در شورای مادوان هیچ‌وقت هیچ حاشیه‌ای به شهروندان مخابره نشد. یاسوج امروز به چنین اشخاصی نیاز دارد تا ضمن اقدام به وظایفِ قانونیِ خود، از جار و جنجال و حاشیه‌پردازی به دور باشند.
 حاتم پیام، هم‌اکنون دانشجوی مقطعِ دکتری شهرسازی است. با وجود چنین اشخاصی، شورای شهر یاسوج بار دیگر می‌تواند روی آرامش را به خود ببیند. پیام جوانی است که با وجود سن کم توانسته است با مردم و بزرگان ارتباط و تعامل خوبی داشته باشد. پیام نمونه‌ی یک جوان موفق است که بدون رانت و فساد به این موقعیت رسیده است.
 شهر یاسوج به کسانی نیاز دارد که صادقانه و خالصانه در پیِ خدمت به مردم باشند. ما در دوره‌های گذشته شاهد ورود افرادی به این عرصه بودیم که تبلیغاتی با هزینه‌های میلیاردی داشتند و از آن طرف هم به دنبال آن بودند که با حضور در شورا به هر طریقی، هزینه‌ای بیشتر دریافت کنند. اما حاتم پیام با دست خالی و بدون ذره‌ای چشم‌داشتِ مالی پا به این عرصه گذاشته است. ورود جوانانی با این موقعیت و میزان از پاکدستی برای پیشرفت شهر یاسوج نه تنها لازم بلکه ضروری است.
 حضور پیامِ جوان می‌تواند نویدی باشد برای توجه به جوانان برای حضور در عرصه‌های مختلفِ شهری. پرپیداست که یاسوجِ جوان نیازمندِ حضور هر چه پررنگ‌تر جوانان است. جوانانی که در سایه‌ی پیرسالاری و طایفه‌گرایی و منفعت‌گرایی فراموش شده و توجهی به آن‌ها نشده است.
 از همه مهم‌تر مزیتِ وجود حاتم پیام در ششمین شورای شهرِ یاسوج، خصلتِ پیونددهنده و فراجناحی‌ای است که در وجود پیام نهفته است؛ چرا که دودستگی‌ها و اختلافاتِ سیاسی یک از آفت‌های بزرگِ حوزه‌ی مدیریتِ شهری در یاسوج است. گاهاً دیده‌ایم که اختلافات سیاسی به زد و خوردها و کارشکنی‌ها و ناکارآمدی‌هایی منجر شده است که دود آن تنها به چشم مردم رفته است. با رأی به اشخاصی که فارغ از این دودستگی‌ها و اختلافات، تنها در پی احقاقِ حقوقِ شهروندان هستند، می‌توان یاسوج را یک گام به پیشرفت و توسعه نزدیک‌تر نمود.  
---------------------------------
محمدرضا حسن‌پور


کد مطلب: 435623

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435623/تجربه-پیام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1