کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفتگو با کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج مطرح شد

دغدغه‌های شهروندان

21 خرداد 1400 ساعت 14:19

اینجانب داوود دهقانی این نوید را خواهم داد که پیگیر همه مشکلات شهرم خواهم بود و این را از زبان یک کارآفرینی که خود را خادم مردم می داند و در درجه اول شهروند، می شنوید. قطعا برای ارتقای عملکرد شوراهای شهر نیاز است تا درباره این شوراها و وظایف آنان اقدامات آموزشی و تبلیغاتی بیشتری برای مردم انجام شود  تا آنان نسبت به این انتخابات دغدغه‌‎مند شوند و افراد شایسته‌ای را راهی پارلمان‌های شهری کنند. انتظارم از مردم این است که به کسانی اعتماد کنند که ضمن سوابق اجرایی که دارند دغدغه مردم را دغدغه خودشان بدانند. ۲۸ خرداد روزی است که کلنگ زیباسازی فضای شهر یاسوج به یاری خدا زده خواهد شد و همچنین روز از بین رفتن دغدغه مردم خواهم بود.


هرچند تا به این جا مردم دست و پا شکسته تا حدی در مورد اطلاعاتشان نسبت به وظایف شورای شهر به ما توضیح دادند، اما افراد زیادی هم بودند که به طور کلی هیچ چیز در مورد شورای شهر نمی‌دانستند و تا کنون فقط اسم آن را شنیده بودند و این مسئله به خصوص در نسل جدید پررنگ‌تر بود.
سه دختر نوجوان در حال راه رفتن در حاشیه پارک هستند. با یکی از آنان هم‌صحبت شدیم و متوجه شدیم متولد سال 80  هستند. از او در خصوص شورای شهر پرسیدیم متاسفانه هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداشت.
 به مکانی می‌رویم که چند پسر جوان دستفروش در کنار هم قرار دارند از آنها نیز در خصوص شورای شهر پرسیدم و گفتند اشتغال برایمان از همه چیز مهمتر است مکان به ما بدهند. 
به سراغ دو دختر جوان می‌رویم و در مورد اطلاعاتشان در خصوص وظایف شورای شهر و انتظارتشان می‌پرسیم. یکی از آن‌ دو که سنش کمتر است و دانشجو است، به ما این گونه پاسخ می‌دهد که در این حد از وظایف شورای شهر آگاهی دارد که می‌داند وظیفه اعضای شورای شهر حل مشکلات شهری است.
او ادامه می‌دهد: همچنین اعضای شورای شهر باید حرف مردم را به گوش مسئولین برسانند و خودشان هم برای حل مشکلات کار کنند به پیشرفت شهر کمک کنند.
وقتی از آنان در مورد شناخت‌شان نسبت به اعضای فعلی شورای شهر یاسوج می‌پرسیم، آن دختر دانشجو می‌گوید: از اعضای قبلی شورا چند نفری را می‌شناختم، اما نمی‌دانم هنوز هم همان افراد در شورا مشغول‌‌اند یا نه. یکی از آن‌ها خیلی آدم خوبی بود و برای حل یکی از مشکلاتی که برایم پیش آمده بود، به من کمک کرد و در این دوره از یکی از کارآفرینان برتر که کاندیداست و نامش را نگفتند حمایت میکند.
از آن دو دختر خداحافظی می‌کنیم و به سمت جوان دانشجویی می‌رویم که ظاهرا قصد ورود به فضای پارک را دارد. او هم اطلاعات زیادی از وظایف شورای شهر ندارد و عنوان می‌کند: از وظایف شورای شهر این است که شهردار را انتخاب می‌کند. همچنین اجرای قوانین و مناسبات شهری نیز بر عهده شورای شهر است.
او به عنوان یک شهروند از اعضای شورای شهر انتظار دارد پس از انتخاب شدن در بین مردم حضور داشته باشند، به مناطق محروم شهر سر بزنند و از مشکلات شهر و مردمش با خبر شوند.
کمی آن سوتر مرد مسنی را می‌بینیم که با کیسه‌های خرید به دست، در حال گذر است. به دلیل سن و تجربیاتی که دارد، شناخت نسبتا بهتری از وظایف و نقش شورای شهر دارد، اما از عملکرد اعضای شوراهایی که تا به حال در یاسوج روی کار بوده‌اند، راضی نیست.
او عملکرد شوراهای قبلی شهر یاسوج را نامطلوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: اعضای شورای شهر یک سری مسائل را در شورا مطرح می‌کنند و بدون نتیجه رها می شود، و عملکرد مثبتی ندارند.چرا برخی از نمایندگان فقط مردم را دور می‌زنند و به خواسته‌های مردم پاسخ نمی‌دهند.؟
در ادامه به سمت روحانی‌ می‌رویم که در حال عبور از خیابان است. او اظهار تاسف می‌کند که ما شهروندان آن قدری که نسبت به وظایف ریاست جمهوری و مجلس اطلاعات داریم، از وظایف شوراها چیزی نمی‌دانیم و در این خصوص می‌گوید: حل این مشکل نیازمند کار رسانه‌ای بیشتری است و خود کاندیداهای انتخابات شوراها نیز باید با اعلام برنامه‌هایشان به افزایش شناخت بیشتر مردم از خودشان کمک کنند.
او با تاکید بر اینکه قصد شرکت در انتخابات را دارد، در خصوص اینکه می‌خواهد به تحقیق در مورد تک تک کاندیداها بپردازد یا ترجیح می‌دهد به لیست‌ها اعتماد کند و به افرادی که در لیست هستند رای دهد، بیان می‌کند: چون تعداد نامزدها زیاد است، آن تعدادی را که از اصلح بودنشان اطمینان دارم را شناسایی می‌کنم و بقیه را از روی لیستی که این افراد ارائه می‌دهند، انتخاب می‌کنم.
او همچنین می‌گوید که نسبت به اعضای فعلی شورای شهر یاسوج در حد دو، سه نفر شناخت دارد و این عدم شناخت بیشتر را ناشی از عدم بازتاب عملکرد اعضای شورا در رسانه‌ها می‌داند.
طی این مصاحبه به وضوح دریافتیم اکثر عامه مردم تقریبا هیچ شناختی از نمایندگان خود در شورای شهر و وظایف این شورا نداشتند. بگذریم از اینکه حتی برخی از شهروندانی که ما با آنها مصاحبه کردیم، کاندیداهای فعلی را به هیچ عنوان نمی شناختند در پاسخ به این سوال که کدام یک از اعضای شورای شهر یاسوج را می‌شناسید، نام برخی از کاندیداها را اشاره می کردند از جمله جناب آقای مهندس داوود دهقانی از کاندیداهای دوره ششم شورای اسلامی شهر یاسوج.
اما سوالی که پیش می‌آید این است که دلیل این عدم شناخت کافی مردم نسبت به شورای شهر و وظایف آن چیست؟ مگر نه اینکه رفاه و آسایش شهروندان تا حد زیادی به عملکرد اعضای شورا شهر بستگی دارد؟ پس چرا مردم شناختی کافی نسبت به این شورا و وظایف آن ندارند؟ 
در پاسخ به این سوالات خدمت یکی از کاندیداهای محترم این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج، مهندس داوود دهقانی رفتیم و در این گفتمان صمیمی مسائل ذکر شده از جانب مردم را طرح کردیم و از ایشان خواستیم برای مرتفع نمودن مشکلات فعلی شهر یاسوج و وظایف و آینده گری شما جهت زیبا سازی فضای شهری و رضایت مندی مردم و همچنین شفافیت اقدامات اجرایی در شهر یاسوج برای آینده در شورای شهر چه برنامه هایی دارید؟  
به نام خدا اینجانب داوود دهقانی خادم مردم در انتخابات آتی شورای شهر یاسوج مفتخرم که عرض کنم دغدغه مردم باید به دغدغه نمایندگان شوراها تبدیل شود. اعضای شورای شهر باید توجه کنند که مردم چگونه می‌توانند شادتر زندگی کنند و‌ در این اوضاع کرونا چطور به سختی در حال گذران زندگی هستند و باید خود را موظف به حل مشکلات مردم بدانیم.
 هر کسی که به عنوان عضو شورای شهر انتخاب می‌شود، حتما لایق است، اما افراد بعد از انتخاب نباید خیالشان راحت شود، بلکه باید به درستی در انجام امور مربوط به مردم و حصول رضایت مردم که از اهم ارزشهاست انجام وظیفه نمایند.
 در بدو ورود به شورای شهر از همان ابتدا کار ما شروع می شود، هر چند که در همین دیدارهای چهره به چهره با مردم عزیز و شریف و نجیب شهر یاسوج این کار آغاز شده است. شهرداری توانمند توسط شورای شهر انتخاب می‌شود و شهردار طبق قانون می بایست مجری تصمیمات شورای شهر باشد. یاسوج را باید از نو بسازیم و یاسوجی که می تواند زیبا ترین شهر در سراسر دنیا باشد. یاسوج زیبا به معنای واقعی یعنی قطب گردشگری و سرمایه گذاری که به طبع آن، این مهم ایجاد اشتغال خواهد کرد. نمیخواهم از کانال آب و فاضلاب و آسفالت و بوی بد زباله و ... بگویم چون میدانم خود یک شهروندم و در این مقام شهروندی افتخارم این است ضمن حل این معضلات ابتدایی و پیش پا افتاده، با ایجاد شهری زیبا لباس نویی بر تن شهرم بپوشانم. لباسی که مردمم از آن آینده گان به نیکی یاد خواهند کرد. یاسوج باید ساخته شود و این ساخت باید همراه با تمام اصول اجرایی و ساختمانی همراه باشد. برای مردم شهرم مردمی که میهمانوازانی هستند که در کشور زبانزد عام و خاص اند باید فضای گردشگری و در شان و منزلتشان فراهم نماییم. آبروداری برای صاحبان آبرو و عزت و جلال مهمترین اقدام بنده خواهد بود. ایجاد شهری زیبا و ایجاد قطب گردشگری، اشتغالزایی را به همراه خواهد شد. برادر شما  اینجانب داوود دهقانی این نوید را خواهم داد که پیگیر همه مشکلات شهرم خواهم بود و این را از زبان یک کارآفرینی که خود را خادم مردم می داند و در درجه اول شهروند، می شنوید. قطعا برای ارتقای عملکرد شوراهای شهر نیاز است تا درباره این شوراها و وظایف آنان اقدامات آموزشی و تبلیغاتی بیشتری برای مردم انجام شود  تا آنان نسبت به این انتخابات دغدغه‌‎مند شوند و افراد شایسته‌ای را راهی پارلمان‌های شهری کنند. انتظارم از مردم این است که به کسانی اعتماد کنند که ضمن سوابق اجرایی که دارند دغدغه مردم را دغدغه خودشان بدانند. ۲۸ خرداد روزی است که کلنگ زیباسازی فضای شهر یاسوج به یاری خدا زده خواهد شد و همچنین روز از بین رفتن دغدغه مردم خواهم بود. با خدای خویش و مردمم عهد می بنندم همیشه در کنارشان باشم و بولدزری مشکلات کوچه و محله و معابر ترددشان و مشکلات بوجود آمده از قبل را حل و فصل نمایم، شهر یاسوج حاشیه نشین ندارد و همه‌ی نقاط شهر یاسوج باید گلستان شود، به امید الله و اعتماد مردم عزیز و شریف و نجیب شهر یاسوج خادم شما سروران گرامی داوود دهقانی.
 


کد مطلب: 435384

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435384/دغدغه-های-شهروندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1