تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۸
در جمع خبرنگاران مطرح شد

رئیسی: در تمام حوزه‌ها شفاف‌سازی می‌کنیم / دولت ما دولت تحول خواهد بود و محوری‌ترین آن تحول اقتصادی است

۹
۱
رئیسی: در تمام حوزه‌ها شفاف‌سازی می‌کنیم / دولت ما دولت تحول خواهد بود و محوری‌ترین آن تحول اقتصادی است
کبنا ؛ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما دولت تحول خواهد بود و محوری‌ترین ویژگی آن تحول اقتصادی و عدالت اقتصادی است.
 
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین رییسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در این شرایط کرونایی نقش رسانه ملی برای رساندن پیام کاندیداها به مردم و رساندن خواسته مردم به کاندیداها بسیار تعیین کننده است، افزود: در چنین شرایطی ارتباطات استانی نداریم و سخنرانی‌های در جمع حذف شده است، اما رسانه ملی در این جا نقش بسیار مهمی دارد که هم سخنان کاندیداها را برای مردم تبیین کند و هم خواست مردم را منعکس کند.
وی گفت: دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود و به مردم نقش خواهد داد و این تحول تحولی نیست که دولتمردان بنشینند و در اتاقی دربسته برنامه ریزی برای بخش‌های دیگر کنند بلکه مردم باید در این دولت نقش آفرینی کنند و محوریت این تحول عدالت اقتصادی است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: محوری‌ترین نکته‌ای که من در تحول اقتصادی می‌خواهم به مردم عزیزمان و دلسوزان و دغدغه‌مندان عرض کنم این است که محور ما در حوزه اقتصادی عدالت اقتصادی هم در حوزه تخصیص عدالت و هم در حوزه نقدینگی خواهد بود.
وی گفت: چیزی که امروز همه نگران آن هستند این است که تسهیلات چرا به تولیدکننده نمی‌رسد؟ این نقدینگی کجاست؟ که تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان فریاد می‌زنند که کمبود نقدینگی داریم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه افزایش نقدینگی که امروز در کشور نگران کننده شده است به کجا می‌رود؟ افزود: اگر تولیدکننده این روزها فریادش بلند است معلوم است که این نقدینگی به جای دیگری می‌رود، به سمت و سوی دلالی و سوداگری می‌رود و این نقدینگی حتماً باید به طرف تولید هدایت شود و اگر اینگونه نشود ما با سیل بنیان کن روبرو خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین رییسی با تاکید بر این که نقدینگی باید به طرف تولید بیاید، گفت: برنامه ما نیز همین است چرا که اگر این نقدینگی به طرف تولید بیاید افزایش نقدینگی نگران کننده نیست و یکی از کارهای دولت تحول نیز همین خواهد بود و فعال شدن تولید می‌تواند حتماً به افزایش اشتغال و به رونق تولید کمک کند.
وی افزود: توصیه من این است که هر کس و هر ایرانی عزیز در هر شهر و روستا که زندگی می‌کند در انتخابات شرکت کند و از هر کس که ناراحت و گله‌مند است و از هر جریان بی عدالتی که به شدت او را آزرده خاطر کرده است بیاید و در انتخابات شرکت کند این دوره به لطف خداوند و با کمک شما مردم عزیز جلوه‌ای از آنچه که باید در گام دوم انقلاب اتفاق بیافتد هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با کمک مردم اتفاق خواهد افتاد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌توانیم با اقداماتی که انجام می‌شود وضعیت تورمی را یعنی هم گرانی و هم تورم را کنترل کنیم و تولید را به سطحی قابل قبول برسانیم.
وی با اشاره به اینکه قریب به ۷۰ درصد از ظرفیت خالی اقتصادی کشور را می‌توان فعال کرد، افزود: یک میلیون شغل سالانه در کشور به خوبی قابل ایجاد است و می‌تواند ظرفیت‌های خالی را پر کند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم که می‌تواند فعال شود و اگر با این ظرفیت‌ها نتوانیم یک میلیون شغل در سال ایجاد کنیم عقب خواهیم بود.
وی با اشاره به مسئله اقتصاد پیشران و رابطه آن با مسکن افزود: مسکن سازی مثل یک لوکوموتیو می‌ماند که تمام بخش‌های دیگر اقتصادی را به حرکت در می‌آورد و ما اگر مسکن سازی که امروز نیاز مردم و زوج‌های جوان است فعال کنیم حتماً به فعال کردن بسیاری از شغل‌ها و تولیدی‌ها کمک می‌کند که این موضوع کاملاً امکان پذیر است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در کشور گفت: ما در این حوزه نیز ظرفیت‌های خالی زیادی داریم و این ظرفیت خالی اگر در کشور فعال شود و در حوزه اشتغال در فضای مجازی فعال‌تر عمل کنیم هزاران شغل را می‌توان در کشور ایجاد کرد و باید از این ظرفیتی که داریم استفاده کنیم.
وی همچنین به اقتصاد دریا اشاره کرد و افزود: ما سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم در حالی که بعضی از کشورهای اروپایی بسیار از این کمتر ارتباط دریایی دارند، اما قریب ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی‌شان مربوط به اقتصاد دریاست ما چه میزان از اقتصاد دریا استفاده کرده‌ایم؟
حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: نزدیک به ۵ میلیون بیکاری و شبه بیکاری داریم که اگر برای این تعداد سالانه یک میلیون شغل ایجاد نکنیم حتماً از برنامه عقب خواهیم بود.
وی در پایان افزود: نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و فضای مجازی در روزهای انتخابات بسیار مهم است و می‌توانند در آگاهی بخشی مسئولانه و سرعت در آگاهی بخشی و صدق و راستی در این آگاهی بخشی اعتماد مردم را افزایش دهند.
 
استفاده از ظرفیت‌های خالی اقتصاد برای رشد و اشتغال
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فعال شدن ظرفیت‌های خالی اقتصاد، به رشد و اشتغال زایی کمک می‌کند.
سیدابراهیم رئیسی نامزد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشور در ایران افزود: بنا داریم ظرفیت خالی کشور را فعال کنیم که از این طریق به راحتی یک میلیون شغل در کشور قابل ایجاد است.
وی اضافه کرد: اقتصاد دریا را داریم که با وجود سه هزار کیلومتر ارتباط ما با دریا، تنها سه تا چهار درصد بهره برداری از این آن، قابل قبول نیست. فعال شدن اقتصاد در حوزه‌های مسکن و فضای مجازی، می‌تواند اشتغال ایجاد کند.
نامزد ریاست جمهوری ایران گفت: فعال شدن اقتصاد در حوزه‌هایی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند معضل بیکاری را هم کاهش می‌دهد. مسئله افزایش تولید حتماً می‌تواند، موضوعی بسیار قابل توجه در ارتباط با نگرانی‌های مردم از تورم و نگرانی باشد که قابل حل است.
وی در خصوص مسئله تولید و رونق تولید افزود: با توجه به بازدیدی که از مراکز تولیدی همه استان‌ها به خصوص مراکزی با مشکلات جدی داشتم، دریافتم که با کار مدیریتی می‌شد، بسیاری از این گره‌ها را باز کرد.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های خالی در کشور گفت: این ظرفیت‌ها معطل فعالیت هستند که به رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور کمک می‌کند و نیز مشکلات تورمی را حل می‌کند. در واقع این از امور دست یافتنی است.
وی ادامه داد: برای همه این‌ها برنامه داریم که اگر دنبال شود، می‌تواند اقتصاد را فعال کند. کاهش تورم با افزایش تولید در کشور و با برنامه ریزی دقیق اقتصادی امکان پذیر است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: یکی از چیزهایی که حتماً در دولت پیگیری می‌کنم و مورد تاکید قرار خواهم داد؛ مسئله تیم اقتصادی هماهنگ است. یکی از مشکلاتی که کشور با آن روبرو شده، تیم اقتصادی ناهماهنگی است که هر بخش آن یک صدایی دارد.
وی افزود: تیم اقتصادی هماهنگ و دارای برنامه در دولت، می‌تواند بخش اقتصادی را در کشور اطمینان بخش برای بازار، مردم، مصرف کننده و تولید کننده ایجاد کند.
رئیسی برنامه خود درباره کاهش تورم گفت: فکر می‌کنم، کاهش تورم را بتوان با اقدامات جدی کاهش داد، به نحوی که به تورم یک رقمی نزدیک شود و این مورد نیاز به کار جدی دارد.
وی افزود: یکی از چیزهایی که از آن پرهیز دارم آن است که نکته‌ای را اعلام کنم که در عمل دچار مشکل شود. این را از نظرسنجی‌های بخش‌های مختلف بخصوص صدا و سیما از مردم شنیده‌ام. مردم انتظار دارند، که مسئولان با آن‌ها صادقانه حرف بزنند.
نامزد ریاست جمهوری در خصوص شفافیت سازی گفت: در دولت هم می‌خواهم، صادقانه با مردم، کارشناسان، کارشناسان ارشد، مدیران عالی و میانی به ویژه نخبگان، اقتصاددان‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف صحبت کنم، تا بدانند، وضعیت چیست.
وی افزود: شفافیت از نکاتی است که بعضی‌ها شعار آن را می‌دهند، اما ما نیاز داریم، هم در حوزه تصمیم گیری و هم اجرا شفافیت سازی کنیم تا مردم احساس آرامش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عععع
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی ما هم باور کردیم
Iran, Islamic Republic of
بهت حق می دم چون روحانی اینقدر گفت بدعادت شدید
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی می تونی بنویسی که در طول دو سال از مسولیت خود در قوه قضاییه به نام قوه قضاییه به از بیت المال صرف هزینه های تبلیغاتی شما شده است کی با جواب این هزینه ها را از بیت المال بدهد
Iran, Islamic Republic of
تو مدعی هستی باید دلیل بیاری
Iran, Islamic Republic of
تو مدعی هستی باید دلیل بیاری
ععع
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا شما در یک انتخابات بی رقیب تشریف دارین و طوری مهندسی شده که نیاز به تبلیغ نداری
Iran, Islamic Republic of
مثلا کی می خواست رقیبش بشه؟
کسانی که تو کنترل قیمت مرغ موندن؟
Iran, Islamic Republic of
کرونا یکی از آیات الهی است گرچه ضعیف کش بود مسولین همان روز های اول واکسینه شدند و جمع زیادی از هموطنان عزیز از میان رفتند و به دیار باقی شتافند که خدایشان رحمت کند ولی درس عبرتی بود برای بشر و باعث شد که انسانها آزاده به قدرت و اراده خدا پی ببرند ولی حقیقتا برای مسولین اصلا ظاهرا عبرت آموز نبود چون خود را در پر قو و ناز نعمت و ثروت و مکنت و قدرت می بینند روز بروز از خدا غافلتر می شوند و فکر می کنن که شاید عمرشان به درازی عمر نوح خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
قلب های مریض
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1