تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۳۴۵۸۰
یک فعال سیاسی مطرح کرد

نامزد نهایی اصلاح طلبان را شورای نگهبان معرفی می کند

۰
نامزد نهایی اصلاح طلبان را شورای نگهبان معرفی می کند
کبنا ؛عضو حزب ندای ایرانیان گفت: تا قبل از تایید صلاحیت ها هیچ امری متصور نیست. نامزد نهایی اصلاح طلبان را شورای نگهبان معرفی می کند. البته بد نبود شورای نگهبان ادله خود در راستای رد صلاحیت افراد را با جزئیات منتشر می کرد تا بار این تعداد هجمه های سیاسی بودن گزینش را از روی دوش خود بردارد.
مهدی شاه میرزا اظهار کرد: در سخت ترین برهه تاریخی هستیم و هرگونه ایجاد تشویش و تشتت ناشی از  رقابت های انتخاباتی از نوع تخریبی، موجبات هرچه عزم تر شدن جزم مردم در جهت عدم مشارکت در انتخابات تاریخی ۱۴۰۰ را فراهم خواهد آورد.
وی ادامه داد: انواع اتفاقات و حوادث عمد و غیر عمد که در سه سال اخیر از جانب برخی هواداران تشکیل و تقویت «الیگارشی» در ایران به وقوع پیوست ، منتج به نوعی «خشم عمومی» شد و این خشم جز با ایجاد فضای «امید پایدار» و نشان دادن «تغییر» های بنیادین در سیستم با توجه به خواسته های مردم ممکن نخواهد بود. باید با «هژمونی داخلی» که توسط برخی صاحبان قدرت در کشور رخ داده و امروزه درگیرش هستیم برخورد شده و قدرت به دولت های منتخب مردم بازگردد. عاقلان نظام و کشور می دانند عدم مشارکت چه پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.
این فعال سیاسی گفت: برای پیروزی در این انتخابات راه سختی پیش روی اصلاح طلبان خواهد بود و به شخصه معتقدم افراد صاحب منصب در دولت تدبیر و امید که فی الحال در این انتخابات استراتژیک و حساس اعلام کاندیداتوری کردند، شانسی در راستای جذب آرای جمهور ندارند و اجماع بر سر گزینه های اینچنینی نوعی اشتباه جریانی خواهد بود.
عضو حزب ندای ایرانیان گفت: کل ابواب جمعی معاندین و اپوزیسیون های جعلی خارج از کشور که تنها دردشان عدم مشارکت در نظام بروکراسی کشور و قدرت است و اندک دلبستگی به ملت و سرنوشت ایران ندارند هر روز در رسانه های خود ، فرسنگ ها دور از وطن بدون درک حال و احوالات داخلی، به تحریم انتخابات توسط مردم دامن می زنند و این اتفاق صوتی شیرین برای بزم طرفداران «آنوکراسی» است که بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را به قدرت برسانند و ریل کشور را به سمت «دره ای مهیب» هدایت کنند.
وی معتقد است: متاسفانه جمعی از مردم در اکثر اوقات به دلیل وعده های شعاری برخی آقایان و عملکردشان به مطالب افرادی که حاضرند کشور درگیر جنگ شود، همچون عراق و افغانستان به سالها قبل عقبگرد کند اما آنها در قدرت باشند اعتماد می کنند و این اعتماد باعث می شود پی در پی افسوس بخورند که ای کاش در سال ۱۴۰۰ رای می دادیم و آینده خود را از این نوع تندروی ها تضمین می کردیم.
این فعال سیاسی گفت: مردم باید بدانند با عدم مشارکت شان در انتخابات تنها فرصتی برای عده ای به وجود می آورند که انجام هرگونه کار و فعالیت خلاف خواسته مردم اندیشه آنان است و با فهم وارونه خود از خواسته های مردم و جمهور و تفکر قیم مابانه  کشور را بیش از پیش دچار بحران های متعدد می کنند. ونزوئلا و وضعیت اقتصادی اش نوعی گواه بر هرگونه تندروی بین المللی است. تمام کشور هایی که «توتالیتاریسم جناحی» را تجربه کرده اند می دانند  نگاه توتالیتر در به قدرت رساندن یک تفکر جز برای عده ای هیچ سودی به همراه نخواهد داشت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: اخبار ضد و نقیضی از وضعیت تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان در محافل سیاسی رد و بدل می شود که اگر واقعی باشد مصداق حذف رقیب به منظور انتخابات مطمئن است چون نیک می دانند اصلاح طلبان در ساعت های پایانی انتخابات رقبای «خطرناکی» محسوب می شوند. از طرفی کاندیدای اصلی جریان اصولگرا عملکرد قابل قبولی در قوه مدیریتی خویش داشتند و بهتر بود راه خطیر مبارزه با فساد را با شمشیری برا در همان قوه قضاییه ادامه می دانند تا دست مفسدان و خونخواران ملت قطع شود. اینکه بخواهند در قوه مجریه این عمل را به نتیجه برسانند امری ناآزموده است و به نظرم احتمال این مهم با توجه به مشغله های مقام ریاست جمهوری بسیار پایین است.
وی در  ارتباط با احتمال اجماع اصلاح طلبان بر سر کاندیدای واحد گفت: تا قبل از تایید صلاحیت ها هیچ امری متصور نیست. نامزد نهایی اصلاح طلبان را شورای نگهبان معرفی می کند. البته بد نبود شورای نگهبان ادله خود در راستای رد صلاحیت افراد را با جزئیات منتشر می کرد تا بار این تعداد هجمه های سیاسی بودن گزینش را از روی دوش خود بردارد. اشخاصی نظیر مسعود پزشکیان از بعد سوابق مدیریتی و از همه مهمتر عدالت و شفافیت مالی گزینه مهمی برای فرودستان و طالبان عدالت محسوب می گردد. عباس آخوندی نیز از لحاظ سوابق مدیریتی و اجرایی  گزینه معتبری است و این حجم از تخریب هدفمند گواه نوعی دلخوری عجیب و عناد از سوی برخی افراد است و نشان می دهد حضور ایشان عده ای را دچار تشویش می کند و حقیقتا مباحث نظری و اقتصادی مطروحه از سوی ایشان  بالاخص «ایده ایران» سازنده است و می تواند ایران را متحول نماید. اما با خبرهایی که از بررسی صلاحیت ها شنیده می شود نظر بنده  به شخص ثالث یعنی «علی لاریجانی» معطوف می شود. شخصیتی اعتدالی که «بین الطرفین» و به قول خود «انقلابی حقیقی» است. ایشان از آخرین روز ثبت نام که نام نویسی کردند با دقت و برنامه ریزی دقیق در حال حرکت است و  باید دید با رد صلاحیت نامزدهای اصلاحات، اصلاح طلبان به سوی اجماع بر سر ایشان حرکت می کنند یا خیر.
عضو حزب ندای ایرانیان در پاسخ به ایده ای که اجماع  اصلاح طلبان بر علی لاریجانی را بسیار کم می داند،  گفت: می گویند احتمال این اجماع بسیار کم است اما نمی گویند محال و صفر است. عده ای هم که می گویند محال است تحلیل خود را دارند. جریان اصلاحات متشکل از تعداد بسیاری شخصیت و احزاب ریشه دار است و معطوف به تحلیل افراد نیست. در سیاست هیچ چیز «غیر قابل ممکن» نیست. همه چیز ممکن است و باید دید مصلحت ملک و مملکت چیست.با این کنش های فعلی از سوی تایید کنندگان صلاحیت افراد تحلیلم به شخصه این است که نامزد نهایی برخی اصلاح طلبان  علی لاریجانی خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1