تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۳۴۳۵۶
توسط مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان

تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: رویکرد برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد در این استان به دلیل شیوع کرونا، برگزاری بصورت مجازی است.
به گزارش کبنا نیوز، روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در استان افزود: بازپس‌گیری شهر خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس یک نقطه آغاز برای فتح‌های دیگر در دفاع مقدس بود و با این حماسه یاد و نام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت آن بر سر زبان‌ها افتاد.
وی با اشاره به تلاش گسترده رژیم بعث عراق و حامیانش برای شکست ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس اظهارکرد: رژیم بعث عراق همه تلاش خود را کرد که خوزستان را به کشور خود الحاق کند اما با رشادت بی‌مثال رزمندگان و مردم مقاوم خوزستان هرگز به این آرزو نرسید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و خرمشهر به عنوان نگین ایران اسلامی بعد از رشادت‌های رزمندگان و مردم خرمشهر به دامن ایران بازگشت.
آسمند تصریح کرد: در این راستا کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته اسناد، شهدا و اشخاص، کمیته هنری و فرهنگی، کمیته بانوان و غیره تشکیل شده و به ارائه برنامه‌ خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: ۳۷ عنوان برنامه برای گرامیداشت دو روز سوم و چهارم خرداد در این استان در نظر گرفته‌ شده و قریب ۵۴۲ ریز برنامه نیز برای این ایام پیش‌بینی شده‌ است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه‌ و بویراحمد بیان کرد: صبحگاه در مراکز نظامی و انتظامی و همه ادارات و نهادها برای بزرگداشت و توجه به اهمیت این روز برگزار می‌شود.
آسمند برگزاری  رژه موتوری و خودرویی توسط سپاه پاسداران در سطح همه شهرستان‌ها و بخش‌ها را از دیگر برنامه‌های این روز در استان عنوان و اظهارکرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا برنامه‌های مجازی نظیر برپایی نمایشگاه عکس، تولید نماهنگ، برگزاری نمایشگاه نقاشی، پخش فیلم و سریال متناسب، پخش برنامه‌های کارشناسی در شبکه دنا، نیز در دستور کار است.
وی تاکید کرد: تبلیغات محیطی در مناطق مختلف، عطر افشانی گلزار شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام، نشست تخصصی با اصحاب رسانه با موضوع چرایی جنگ بعد از فتح خرمشهر، تشکیل شورای روابط عمومی در ادارات نیز برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه‌ و بویراحمد تجلیل از خانواده ۴۲ شهید و ۲۳۴ رزمنده عملیات الی بیت‌المقدس استان، اجرای طرح سلاله‌ها، برگزاری نشست تخصصی با موضوع زن و دفاع مقدس، و تولید محتوا در فضای مجازی، نمایشگاه زن و دفاع مقدس، رونمایی از پنج عنوان کتاب دفاع مقدس که با همکاری بنیاد شهید و کنگره دفاع مقدس به اتمام رسیده‌اند را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز سوم خرداد در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
آسمند با اشاره به تجلیل از نویسندگانی که در زمینه خرمشهر و سوم خرداد کار کرده‌اند، اعزام رزمندگان به ستاد نماز جمعه و ادارات، صدا و سیما برای بازگویی خاطرات فتح خرمشهر بیان کرد: رونمایی از کتاب‌های تاریخ شفاهی و کتب اسنادی دفاع مقدس، نمایشگاه مجازی سه بعدی مبتنی بر اسناد، برگزاری کارگاه آموزشی مجازی دفاع مقدس، رونمایی از سایت فرهنگی دفاع مقدس، رونمایی اینفوگرافی شهدای گمنام، رونمایی از نرم‌افزار خبرگزاری دفاع مقدس، معرفی آزادگان و توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب‌دیده گان ناشی از کروناویروس از دیگر برنامه‌های روز سوم خرداد در استان است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1