کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

کرونا جان 5 بیمار کرونایی را در کهگیلویه و بویراحمد گرفت

18 ارديبهشت 1400 ساعت 18:37

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید19 استان به 624 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 5 بیمار جان خود را از دست داده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید19 استان به 624 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 5 بیمار جان خود را از دست داده اند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 396 بیمار در بيمارستان هاي استان بستري مي باشند كه 175 نفر مبتلای قطعی و 24 نفر از اين بیماران در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 42097 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 490 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج كه شامل تست هاي PCR حدود 49 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت و از 192 تست رپید تست 20 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی بودند.
یزدانپناه با اشاره شروع روند نزولي بيماري و عبور از قله موج در استان، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را تجمعات و دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است بنابراین مردم باید همراهی لازم را داشته باشند تا این روند نزولی ادامه یافته و شاهد  كاهش مرگ و مير در استان باشيم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از مردم شریف استان تقاضا میکنیم دورهمی، تجمعات و مراسمات خود را به حداقل رسانده، استفاده حداكثري از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي و عدم حضور در مكان هاي شلوغ و پرمخاطره و رعایت ساير  پروتکل های بهداشتی را بنمايند و همچنين افراد واجد شرايط در واكسيناسيون كرونا مشاركت داشته باشتد تا شاهد كنترل اين بيماري در استان باشيم. همچنين گونه هاي جهش يافته كرونا( هندي، برزيلي و آفريقايي) در استانهاي خوزستان، بوشهر و هرمزگان مشاهده شده است كه مردم استان از سفر به اين استانها و پذيرش مسافر از استانهاي فوق پرهيز نمايند.
 


کد مطلب: 433915

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433915/کرونا-جان-5-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1