تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۳۳۴۷۴
شهردار دوگنبدان؛

طرح منازل 4 طبقه اقدام ملی مسکن با فرهنگ بومی مردم گچساران همخوانی ندارد

۰
طرح منازل 4 طبقه اقدام ملی مسکن با فرهنگ بومی مردم گچساران همخوانی ندارد
کبنا ؛اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان گچساران در سال 1400 برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه (6 اردیبهشت 1400) شهردار دوگنبدان در خصوص طرح بازسازی منازل بافت فرسوده شهر گفت: در این منطقه تاکنون 2340 مجوز ساخت صادر شده، 1957 پروانه ساخت صادر و 1240 پایان کار نیز صادر شده است.
ظفری افزود: در این 164 هکتار بافت فرسوده شهر، طرح های عمرانی مختلفی از جمله اجرای پارک محله ای رادک، قسمتی از محله سادات، آسفالت محله رادک، 4 پارک در کوی رادک، اجرای دیوار حائل خیابان باران 14 را داشته ایم.
وی ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته چهار بوستان و فضای سبز در محله کوی رادک از محل درآمد داخلی شهرداری دوگنبدان به بهره برداری رسید.
ظفری اظهار کرد: اجرای کف پوش پیاده رو ورودی محله سادات از فرمانداری قدیم، اجرای بازارچه محله سادات  که شامل 42 باب مغازه است و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد، از اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.
ظفری گفت: اجرای پارک تپه ای 4 هکتاری که از محل ستاد بازآفرینی شهری تامین اعتبار شده صورت گرفت.
ظفری در خصوص اجرای طرح بافت فرسوده شهر بیان کرد: در محله سادات احداث درمانگاه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان، احداث کتابخانه با اعتبار 550 میلیون تومان و ایجاد پل ارتباطی محله سادات با اعتبار 1 میلیارد تومان به اتمام رسید.
ظفری در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در گچساران گفت: در فاز دوم طرح اقدام ملی مسکن جابجایی 218 پلاک منزل را داشتیم که زمین برای این تعداد درنظر گرفته شده است، اما 77 پلاک نیز برای اجرای سرانه فضاهای آموزشی، درمانی، فضای سبز را به این تعداد اضافه خواهیم کرد.
ظفری در خصوص اجرای سرانه های آموزشی، فضای سبز، درمانی در بافت فرسوده گچساران گفت: بر اساس این طرح باید تعداد 77 پلاک از منازل بافت فرسوده جابجا شده و پس از آن سرانه های آموزشی، فضای سبز و درمانی اجرا شود.
ظفری اظهار کرد: مالکان این 77 پلاک برای تغییر کاربری به شهرداری مراجعه کرده اند، اما اجرا و تامین سرانه ها به دلیل ریزدانه بودن متراژ زمین ها و تعدد مالکین زمان بر خواهد بود.
شهردار دوگنبدان اظهار کرد: درنظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی و تطبیق ساختمان سازی با فرهنگ مردم منطقه یک اصل مهم است.
ظفری در انتقاد به طرح اقدام ملی مسکن افزود: طرح منازل 4 طبقه اقدام ملی مسکن با فرهنگ بومی مردم گچساران به ویژه در میان مناطق محروم همخوانی ندارد.
در این نشست گندمکار رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۸۸ واحد به اجرا درآمده است.
وی گفت: در فاز دوم این طرح ۴۴۴ نفر متقاضی زمین هستند که ۱۲۷ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی شان را پرداخت کرده اند.
وی اظهار کرد: با این حال زمین باید برای ۴ طبقه ساخت و ساز شود در حالی که مردم دو طبقه می سازند، سازمان ملی زمین نیز نسبت به این موضوع اخطار داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1