تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۳۳۴۶۳
نشست خبری تشریح تزریق واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آمار تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / بانشی: نمی‌توانم قسم بخورم در سیستم من هیچ خطایی نیست

۳
۰
آمار تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / بانشی: نمی‌توانم قسم بخورم در سیستم من هیچ خطایی نیست
کبنا ؛صبح امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) نشست خبری محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با محوریت تشریح واکسیناسیون کرونا در استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و مسئولین بر عهده‌ی اصحاب رسانه است. در طول ۱۴ ماه گذشته، ۸۶ هزار خبر در حوزه‌ی کرونا تولید شده و این نشانه تعهد اصحاب رسانه نسبت به سلامت جامعه است و جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر را به عمل بیاورم.
وی افزود: با توجه به دورهمی‌ها و تجمعات و آمار ابتلا به این ویروس در جمع‌های خانوادگی رسانه باید در این مورد اطلاع رسانی و مردم را آگاه کنند. در حین آموزش، هشدار دادن خیلی مهم است  و باید کاری شود که جامعه و مردم به آرامش برسند. کشور ما کشوری است که زبانزد تمام دنیا بوده  و از همه سو علیه ما کار رسانه‌ای می‌شود و ما باید مردم را به آرامش دعوت کنیم و مردم به این آرامش نیاز دارند.

محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن تبریک هفته‌ی سلامت به مدافعان عرصه‌ی سلامت، خطاب به اصحاب رسانه اظهار داشت: شما یار اصلی و کلیدی ما در کنترل اپیدمی کرونا بودید و بدون همکاری اصحاب رسانه در زمینه آموزش، کار شبکه بهداشت روی زمین می‌ماند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مورد ابهام و تخلف در روند واکسیناسیون کرونا توضیحاتی داد و  گفت: در هر سیستمی خطا وجود دارد و من نمی‌توانم قسم بخورم در سیستم من هیچ خطایی نیست و خطا در حالت معقول در هر سیستمی وجود دارد و اگر این خطا از حد معقول خارج شود می‌گوییم، سیستم مشکل دارد. بهداشت یک کار فنی است و بهداشت نباید سیاسی شود، همانگونه که در دنیا سیاسی نیست. به طور مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهداشتی واکسن نزده، اما نیروهای غسالخانه واکسن دریافت کرده است.
بانشی در ادامه به تشریح فعالیت سامانه سیب پرداخت کرد و گفت: ما سامانه‌ی سیب را داریم و این سامانه بسیار کارآمد است و یکی از مواردی که در بهداشت مدنظر است، این است که همه‌ی افراد تحت پوشش چتر حمایتی بهداشت، قرار گیرند و در همین راستا، تعداد افراد تحت پوشش در سال ۹۹ از ۳۶۶ هزار نفر به ۴۷۰ هزار نفر رسید  و تعدا خدمات از 7.5 میلیون به 12 میلیون خدمت رسیده است (میانگین خدمت ارائه شده به هر فرد ۱۲ است) و این نکته قابل توجه است که این افزایش تعداد افراد و خدمت با همان نیرو و بودجه است و ما افزایشی نداشتیم  و ما تمام سعی خود را کردیم تا بتوانیم سیستم را بهبود ببخشیم.
بانشی اضافه کرد: با شیوع کرونا، سیستم بهداشت درگیر کرونا شد و خدمت رسانی در سایر بخش‌ها کمتر شده است. در کشور، در سال ۹۹ نسبت به ۴ سال اخیر خدمت رسانی شبکه بهداشت افت داشته است اما ما نه تنها افت نداشتیم، بلکه افزایش هم داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۴۴ درصد رشد در خدمت رسانی داشته است. ما از خدمات دیگر غافل نشدیم و خدمات مراقبت مادران باردار، بیماری‌های آنفولانزا و سرخک و...  را نیز در دستور کار دارشتیم.
بانشی به واکسینه شدن افراد اشاره کرد و گفت: شخصی که واکسن دریافت کرده هم ممکن به کرونا مبتلا شود و شخصی که واکسن تزریق کرده باید باز هم دستورالعمل‌ها را رعایت کند و با تزریق واکسن فقط احتمال مرگ از بین می‌رود، ولی شخص می‌تواند، کرونا بگیرد و به دیگران هم منتقل کند. پس از تزریق واکسن کرونا یک سری عوارض مشاهده می‌شود و عوارضی که پس از تزریق واکسن کرونا مشاهده می‌شود، مانند واکسن‌هایی است که در دوران کودکی تزریق می‌شوند و تاکنون ۱۵۷ نفر اعلام کردند که بعد از تزریق این علائم را مشاهده کردند. این واکسن‌ها، همگی تأییدیه استفاده اضطراری سازمان بهداشت جهانی را دارند و واکسن در دسترس بهترین واکسن و این «شعار» سازمان بهداشت جهانی است
بانشی در ادامه روند دریافت واکسن در استان کهگیلویه و بویراحمد را اینگونه توضیح داد: کل واکسن تحویلی از هر چهار نوع ۱۷ هزار و ۱۵۲ دوز بوده است و ۱۰ هزار و ۷۷۰ دوز را تزریق کرده‌ایم و باید ۲۸ روز بگذرد تا دوز دوم را بتوانیم تزریق کنیم. ۴۹۰۰ دوز کادر درمان، ۲۸۰۰ دوز کارکنان بهداشت، ۲۹۶ دوز اورژانس، ۳۷۹ دوز جانبازان، ۱۰۱۹ دوز بیماران خاص، ۱۱۹ دوز پاکبان‌ها، ۴۰ دوز نیروهای غسال‌‌خانه‌ها، ۹۲۱ دوز نظام پزشکی و ۱۳۶ دوز برای سالمندان مراکز بهزیستی تزریق شده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا آخر هفته نوبت اول کل سیستم بهداشت تزریق خواهد شد و در حال حاضر آماده‌ی تزریق واکسن برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا هستیم و ما ۱۰۳۳۱ نفر در گروه سنی ۸۰ سال به بالا داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
(( بهداشت یک کار فنی است و بهداشت نباید سیاسی شود، همانگونه که در دنیا سیاسی نیست. به طور مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهداشتی واکسن نزده، اما نیروهای غسالخانه واکسن دریافت کرده است.))

جناب دکتر ، یقین بدانید بهداشت در استان ما کاملا سیاسی است !!
چون اگه فنی بود ، بجای دکتری بهداشت محیط که فقط در یک رشته ( محیط ) تخصص گرفته ، از یک پزشک استفاده می شد که هم با بیماریها و علایم بیماری و تشخیص آنها سروکار دارد و هم با مسایل دیگر بهداشتی !!!!
اگه انتصاب شما سیاسی نباشه ، چرا بعد از تغییر این دولت ، شما هم تغییر می کنید ؟؟؟
گفتین معاون بهداشتی در استان واکسن نزده !!!
اما نگفتین در کدام شهرستان ؟؟؟؟؟
چون در .. ، حوزه مدیریت و شخص معاون بهداشتی اولین نفری بود که واکسن زد !!!!
لطفا راستگو باشید !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بانشی بزرگ مرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بانشی بزرگ مرد
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1