تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۸
کد مطلب : ۴۳۳۴۵۸
کبنا گزارش می دهد

ناهماهنگی سازمانی؛پاشنه آشیل طرح بازآفرینی در دهدشت

۱
۱
ناهماهنگی سازمانی؛پاشنه آشیل طرح بازآفرینی در دهدشت
کبنا ؛بازآفرینی شهری دمیدن روح جدید در کالبد کهن است،اجرای این پروژه مستلزم هماهنگی بین سازمان های مختلف است كه این امر متأسفانه در شهرهای ایران وجود ندارد، سازمان ها هماهنگ عمل نمی كنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می دهند.
درشهر دهدشت اما علاوه بر این معضل، به گفته مسول ستاد بازآفرینی شهری استان،استفاده ابزاری و سیاسی از پروژه ها هم مانعی دیگر در اجرای این طرح است.
نوید موسوی،مسوول ستاد بازآفرینی شهری استان، در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه یکی از جلسات بازآفرینی گفته بود:به علت ناتوانی این شهرستان(کهگیلویه) در جذب اعتبارات سال‌های آینده اعتبارات کمتری به بازآفرینی شهر اختصاص خواهد یافت.
 طرح بازآفرینی شهری در کشور با ستاد ملی شامل 22 دستگاه تشکیل  و26 اسفند ماه 97 اولین اعتبار مصوب کشوری در این خصوص در قالب تبصره ی 18 ابلاغ شد.
فرزاد آذریان نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها هم در اعتراض به عملکرد سلیقه ای ستاد بازآفرینی شهری استان به شهر دهدشت از استاندار خواست تا بررسی کند و ببیند که چگونه سر اعتبارات را بریدند و به دهدشت ظلم شد.!
آذریان کفت:« حقیر از منظر وظیفه ذاتی و رسالت خطیر شورایی خود جهت تنویر ذهن مردم وگزارش ظلم و خیانت آشکار مسئول طرح بازآفرینی شهری استان در حق شهر دهدشت بر خود واجب دانستم در چنین فضایی نکاتی را بیان بدارم از آنجایی که ستاد بازآفرینی شهری از ارکان اصلی و کلیدی پیش برنده در خصوص ساماندهی بهسازی بافت‌های فرسوده شهری قلمداد می‌گردد و مدیریت این ستاد در جذب و اختصاص اعتبارات، تصمیم گیری و تصمیم سازی، مدیریت اجرا و عملیاتی نمودن پروژه‌ها و رفع موانع نقش اساسی را ایفا می‌نماید اما با تأسف باید اذعان کرد که در استان ما به جهت ضعف مدیریت این ستاد عدم صلاحیت و توجه لازم ونگاه سلیقه‌ای و گزینشی نسبت به پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عملاً در بخشی از از شهرها جز نامی از این ستاد در حد جلسات بدون خروجی چیز دیگری متصور نمی‌نماید.»(کلیک کنید)
اداره راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد هم در جواب آذریان می گوید:عملکرد 22 دستگاه بالاخص شهرداریهای یاسوج و گچساران و دستگاههای خدمات رسان و بنیاد مسکن باعث گردید که استان ما در رده ی استان سوم کشوری در عملکرد اقدام مشترک قرار گیرد.!(کلیک کنید)
به گزارش کبنا از دهدشت،پروژه بازآفرینی بازار روز دهدشت یکی از مهمترین طرح از چند پروژه بازآفرینی شهری در دهدشت و استان است که نیمه کاره رها شده است.
بعد از گذشت بیش از دو سال و نیم از برگزاری جلسات بی حاصل ستاد بازآفرینی شهری دهدشت،می بینیم تحقق این طرح  با مشکل مواجه شده است که به نظر می رسد در حد یک رویا باقی خواهند ماند.!
------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شورا دهدشت با چه رویی دوباره آمدند کاندید شدند؟
چه عملکرد مثبتی داشتند؟
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1