تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۳۳۱۸۲
شاهین محمدصادقی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

شاهین آمد / به عنوان رجل سیاسی تأیید صلاحیت می‌شوم / تصمیم گرفتم به مردم دروغ نگویم

۹
۱
شاهین آمد / به عنوان رجل سیاسی تأیید صلاحیت می‌شوم
کبنا ؛نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان رجل سیاسی تأیید صلاحیت می‌شوم، گفت: تصمیم گرفته‌ام در جایگاه ریاست جمهوری در خدمت نظام و مردم باشم.
 به گزارش کبنا، «شاهین محمدصادقی»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری از نامزدی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 نماینده دوره‌های هفتم و نهم مجلس و مشاور وزیر بهداشت در این نشست در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد از رقابت کنار بکشید یا کاندیدای پوششی هستید، تصریح کرد: هرگز پوششی نبوده و به همه افراد احترام گذاشته‌ام و رفتارهای شخصیت‌شکن را نمی‌پذیریم و برای ریاست جمهوری آمده‌ام و در رقابت باقی خواهم ماند.
 محمدصادقی درباره وابستگی احتمالی به حزب و جناح خاصی گفت: با وجود منصوب بودن از سوی سپاه برای طرح شهید سلیمانی هرگز سپاهی نبودم اما فرمانده سپاه به دلیل شرایط کشور ترجیح داد که یک فرد دانشگاهی را برای کمک به مردم بیاورد و من نیز برای به کمک آنها پذیرفتم. پس از آن نیز مجدد به کار خود در دانشگاه بازگشتم.
 وی با بیان اینکه گفتمان ما گفتمان مردم است و حرف مردم را می‌زنیم گفت: پزشک عمومی و متخصص جراحی پلاستیک هستم و بعد از مدیریت در عرصه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای فوق تخصص به دانشگاه شهید بهشتی آمدم و دوره جراحی فک و صورت را در دانشگاه‌های انگلیس خواندم.
 از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و نمایندگی مجلس تا سوریه و یمن
 محمدصادقی درباره سوابق اجرایی خود گفت: دو دوره نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه بودم و ریاست دانشگاه شهید بهشتی را برای چند سال بر عهده داشتم. توفیق داشتم و مدتی در خدمت شهید سلیمانی بودم و به عنوان نماینده و مشاور ایشان در حوزه مقاومت فعالیت می‌کردم.
 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سرعت رشد علمی کشور یازده برابر متوسط رشد علمی دنیاست ادامه داد: در بیست و سه سال پیش ما رتبه ۱۱۳ در رتبه بندی دنیا را داشتیم و امروز رتبه ما به ۱۵ یا ۱۶ تغییر کرده و این به معنی یک رشد ۹۸ پایه‌ای در رشد علمی است.
 محمدصادقی بیان کرد: در صحنه بین المللی نه تنها در خاورمیانه که در بسیاری از نقاط دنیا نقش تعیین کننده‌ای داریم. این‌ها نقاط قوت و ظرفیت‌های بسیار عظیم ماست و همه این‌ها به واسطه لطف الهی، توجهات حضرت ولی عصر، رهبری رهبر معظم انقلاب و حضور ملت است.
 محمدصادقی اظهار کرد: اگر بناست جمهوری اسلامی با قدرت پیش برود باید مردم را داشته باشیم زیرا زیربنا و فلسفه انقلاب مردم است. مردم احساس خوبی ندارند و دخل و خرجشان با هم جور نیست. به نوعی مردم از شرایط موجود خسته و دلسرد شدند و اعتماد مردم به مسئولان خدشه دار شده است.
 
تصمیم گرفتم به مردم دروغ نگویم
 محمدصادقی خاطرنشان کرد: می‌پرسند اگر رئیس جمهور شوید چه کاری انجام خواهید داد. پیش از آن باید بگویم کارهای زیادی است که نباید انجام، به فضل الهی تصمیم گرفتم که به مردم دروغ نگویم و پا روی خون شهدای مردم نگذارم. اشرافی گری را تبلیغ نکرده و به مردم فخر نفروشم، تبعیض در اداره امور کشور قائل نشوم، منافع ملی و مردم را فدای منافع حزبی و قومی نکنم و در دفاع از آب و خاکم لحظه‌ای آرام و قرار نداشته باشم، برای مردم ارباب نباشم زیرا مردم ارباب و ولی نعمت انقلابند.
  نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه این کارها نه بودجه و نه مصوبه مجلس می‌خواهد ادامه داد: خود رئیس جمهور به عنوان اولین فرد اجرایی کشور تصمیم می‌گیرد که رفتار غلط نداشته باشد. در دولت مسئولان باید صادقانه با مردم حرف بزنند و به وعده‌های خود وفادار باشند و بر مواضع جمهوری اسلامی محکم بایستند. ساده زیست باشند یعنی همان چیزی که قانون برایشان مشخص کرده وفادار و قانع باشند.
 
برای همه امور برنامه دارم
 محمدصادقی گفت: قطعاً برای همه موانع دیگر کشور برنامه داریم. پیش از ارائه هر برنامه‌ای لازم است که این شرایط به وجود آمده که نتیجه رفتارهای غلط ما دست‌اندرکاران اداره کشور است را درست کنیم و این هم نمی‌شود جز آن که با مردم صادقانه صحبت کرده و به وعده‌های خود وفادار باشیم.
 وی افزود: تولید زیربنای اشتغال است و هر کدام از ما که دم از اشتغال زده اما به تولید توجه نداشته باشیم موفق نخواهیم بود. بیش از کمک به تولیدکننده باید موانع را از جلوی پای آنها برداریم. در حال حاضر ۹۵ درصد اقتصاد کلان ما دولتی است و وقتی مردم می‌خواهند حضور اقتصادی داشته باشند به اشکال مختلف برای آن‌ها مانع ایجاد می‌کنیم.
 محمدصادقی با بیان اینکه زیاد بودن زمان صدور مجوز، تولیدکننده را دلزده می‌کند، ادامه داد: در بسیاری از کشورها طی دو تا سه ماه به سرمایه‌گذار اعلام می‌شود که امکان کار تولیدی هست یا خیر. اما در کشور ما به سرمایه‌گذار به عنوان کسی که دارد کار خلافی انجام می‌دهد نگاه می‌شود و از او می‌پرسیم که پول را از کجا آورده است. برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور نیز موانع زیادی وجود دارد.
 وی اضافه کرد: وظیفه دولت تسهیل‌گری است نه سرمایه‌گذاری. فراهم کردن امکاناتی مانند آب، برق، گاز، مجوزهای شهرداری و غیره وظایف دولت است که باید آن‌ها را فراهم کند.
 رجل سیاسی هستم و تأیید صلاحیت خواهم شد
 محمدصادقی در پاسخ به پرسشی درباره امکان تأیید صلاحیت خود گفت: من براساس قوانین موجود رجل سیاسی حساب شده و تصور می‌کنم تأیید صلاحیت خواهم شد هرچند تصمیم‌گیری در این باره با شورای نگهبان است.
  وی افزود: من رئیس کمیته اجرایی طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بودم که بخشی از اقدامات خود را عرض می‌کنم. در اواخر مهرماه بیمارستان‌ها مملو از بیمار بوده و روزی ۵۰۰ فوتی داشتیم. نه تنها آی سی یوها پر شده بود که بخش‌های مختلف را به بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم. طرح شهید سلیمانی که بسیار ساده، ارزان و کاملاً تخصصی بود. بسیاری گفته بودند که شکست خواهد خورد، از ابتدای آذر شروع کردیم و در ۱۵ دی ماه به فضل الهی ۵۰۰ فوتی به ۵۷ فوتی رسید.

 این نامزد ریاست جمهوری ضمن تشکر از کادر پزشکی گفت: کادر درمان تلاش‌های زیادی کردند اما در سیاست‌های کلان اشکال داشتیم. بدنه سیاسی دولت بنایش این بود که با افزایش شناسایی و درمان، بیماری را کنترل کنند در حالی که کنترل بیماری‌های اپیدمی راه دیگری دارد. طرح ما بر سه اصل مبتنی بود؛ بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت هدفدار سه اصل این طرح بودند. یعنی یک بیمار به عنوان کانون بیماری به طور دائم درحال بیمار کردن سایرین است را پیدا کنیم که در برخی استان‌ها به در منزل مردم رفته و بیماران را پیدا کردند. بیش از ۲۲۰ هزار بیمار به این صورت پیدا شد. و پس از پیدا کردن از آن‌ها می‌خواستیم که در منزل بمانند و کانون‌های انتشار سیار بیماری را در منازل و مراکزی که فراهم شده بود نگه داشتیم و در قدم سوم برخی از آن‌ها که افرادی بودند که زندگی برایشان بدون کار مقدور نبود، با کمک‌های مردمی مورد حمایت قرار دادیم.
 محمدصادقی با بیان اینکه یکی از ایرادات جدی به دولت همین است که چرا طرح به این سادگی و ارزانی ادامه نیافت، اظهار کرد: این طرح در مقابل هزینه‌های بسیار بالایی که برای مقابله با این بیماری تخصیص پیدا کرده بود بسیار ارزان‌تر بود اما به دلیل فشارهای سیاسی که اعمال شد طرح متوقف شد با این حال اگر اجازه دهند باز هم مجموعه طرح شهید سلیمانی قادرند طرح را ادامه دهند.
 
کرونا را در ۶ ماه جمع می‌کنم
 محمدصادقی گفت: اگر رئیس جمهور شوم من نیز همین طرح را اجرا کرده و بیماری را طی شش ماه جمع خواهم کرد. اگر رئیس جمهور شدم تا پایان سال ۱۴۰۰ خواهیم توانست شرایط بسیار بهتری ایجاد کنیم. اعمال محدودیت‌ها و بستن مغازه‌ها و بازار و اصناف گران‌ترین روش کنترل بیماری است زیرا وقتی مغازه‌ای بسته شود، دیگر درآمدی نخواهد داشت که هزینه‌های خود را تأمین کند.
 وی با بیان اینکه در برخی موارد لازم است اصناف تعطیل شود افزود: با این حال این راه حل بهترین راه نیست و آخرین راه است. برخی تصمیمات حتی خلاف نظر وزیر بهداشت بوده و کسانی بیرون از این وزارت در لایه‌های سیاسی دولت برای اینکارها تصمیم می‌گیرند.
 نماینده پیشین مجلس درباره فراهم کردن واکسن در دولت خود گفت: درباره واکسن نیز تمام ظرفیت داخلی کشور باید برای تولید به کار گرفته شود تا واکسن در اختیار مردم باشد زیرا هرقدر هم که برای تولید واکسن هزینه شود باز هم از خرید واکسن ارزان‌تر است چرا که هیچکس نمی‌داند که تأثیر واکسن‌ها دائمی است یا باید تمدید شد و گفته می‌شود که هر شش ماه باید واکسیناسیون مجدد انجام شود و ارز بسیار زیادی خارج خواهد شد. اما درمورد واکسن خارجی نیز اگر بتوانیم باید واکسن معتبر خارجی را با همان شرایطی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند وارد کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهرزاد
United States
جونت کنم‌کر با افتخار تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
تیرتاجی؟؟؟؟؟
United States
داداش
Iran, Islamic Republic of
چرازمانی که نماینده بودی کاری برای مردم انجام نمیدادی چراتاحالا کاری انجام ندادی مشکل ما اینجا که همه باید ریس جمهوربشن که کارانجام دن نماینده وزیر مشاور یعنی بیکار
Iran, Islamic Republic of
شاهین جان کرونا با تموم شدن اتنصابات مسخره ی خودش اتومات جمع میشه دیگه نیازی نیست شما زحمت بکشید.
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰۰ تا رای نیاری بگه بشی من حونت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو اگه کارکن بودی اون موقع که نماینده شهرت بودی یه کاری میکردی.حتی سری بعد مردم شهر خودت هم حاضر نشدن بهت رای بدن.
...
Iran, Islamic Republic of
رجل سیاسی تایید نشده😁😂

پیش خودت چه فکری کردی که رفتی واسه ریاست جمهوری ثبت نام کردی؟
سرباز
Iran, Islamic Republic of
اینقد خودت رو به آب و آتیش نزن که دیده بشی
بشین طبابتت رو بکن
حالا که ضایع شدی و تاییدت نکردن،نظرت چیه؟؟؟؟
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1