تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۳۳۰۸۲
در جمع مردم استان سمنان

احمدی نژاد: با گفتن «هیچی نگو! شما چه کاره‌ای! حرف نزن! و ضد انقلاب شده‌ای!» مردم را از بیان اشکالات منصرف کردند

۰
احمدی نژاد: با گفتن «هیچی نگو! شما چه کاره‌ای! حرف نزن! و ضد انقلاب شده‌ای!» مردم را از بیان اشکالات منصرف کردند
کبنا ؛رئیس جمهور پیشین کشورمان گفت: در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی آیند و به عنوان صاحبان حق و عقل و فهم به رسمیت شناخته نمی‌شوند، در حالی که فقط قدرت و نقش‌آفرینی مردم می‌تواند یک کشور را حفظ کند.
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان سمنان که عصر روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، پنهان‌کاری در اتّخاذ تصمیمات کلان و انعقاد قراردادها را نتیجه ارزش قائل نبودن برای مردم و حذف تدریجی آنان از عرصه تصمیم‌گیری برشمرد و گفت: در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی آیند و به عنوان صاحبان حق و عقل و فهم به رسمیت شناخته نمی‌شوند، در حالی که فقط قدرت و نقش‌آفرینی مردم می‌تواند یک کشور را حفظ کند، اقتصاد را سامان بخشد و موجب اعتلاء و شکوفایی فرهنگ جامعه شود اما با کنار رفتن مردم، کشور ضعیف می‌شود و مسئولان ناگزیر به هر قراردادی تن می‌دهند.
احمدی نژاد تصریح کرد: با تغییر نگاه و اصلاح جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها و اجرای چند برنامه مشخص و بازگشت به انقلاب و باورهای تاریخی ملّت، می‌توانیم ایران عزیز را به سرعت به گلستانی تبدیل کنیم که عطر آن همه بشریت را سرمست کند.
وی رأی ۹۸ درصدی مردم ایران به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ را نتیجه اعتماد مردم به امام خمینی(ره) دانست و گفت: در آن زمان قانون اساسی نداشتیم و شکل و شمایلی از جمهوری اسلامی ترسیم نشده بود و عملکردی از مسئولان کشور نیز برای ارزیابی وجود نداشت، امّا مردم در آن روز برپایه باورهای تاریخی خود، به امام(ره) اعتماد کردند و با امید به تحقق حکومتی شبیه یا نزدیک به تصویری که از حکومت امیرالمؤمنین(ع) داشتند، به اتفاق به جمهوری اسلامی رأی دادند. اگر حقیقت انقلاب در عرصه زندگی مردم تجلّی پیدا می‌کرد، امروز جایی برای مستکبرین و قلدرهای عالم باقی نمی‌ماند.
                        
استاد دانشگاه علم و صنعت، ادّعای عبور مردم ایران از اعتقادات و باورهای خود را بی اساس و مردود دانست و گفت: مردم ایران امروز انقلابی‌تر و مؤمن‌تر از سال ۵۷ هستند و معتقدند که آنچه در ۴۲ سال گذشته اتفاق افتاده است، تناسب چندانی با باورها و آرمان‌هایشان ندارد. امّا عناصر خودبرتربین و ذی‌نفوذ در قدرت، مردم را به ضدانقلاب بودن یا پشت کردن به انقلاب متهم می‌کنند.
وی افزود: تلقّی مردم این بود که وقتی جمهوری اسلامی برپا بشود، عدالت و صداقت در مناسبات اجتماعی تجلی پیدا می‌کند و همه مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب به حساب می‌آیند، رأی، نظر، تصمیم و حق تعیین سرنوشت آنها ملاحظه می‌شود. اگر ثروت و تمکّن و برخورداری هست یا فشاری و فقری وجود دارد، همگان در آن شریکند، اخلاق سکه رایج می‌شود و پاکی، راستی، درستی و احترام برای همه وجود دارد. امروز باید عملکردها را با این معیارها ارزیابی کنیم نه با عملکرد رژیم پهلوی که اگر خوب بود مردم علیه آن سر به شورش برنمی‌داشتند.
خادم ملّت ایران راه حل عبور از مشکلات امروز کشور را در بازگشت به عدالت و ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: خداوند متعال آنقدر در این سرزمین ثروت گذاشته است که همه مردم می‌توانند در بالاترین سطح از رفاه زندگی کنند. کافیست، گام‌های‌مان را در جهت اجرا و گسترش عدالت در جامعه به پیش برداریم و ایمان داشته باشیم که هرگام در این مسیر، به بارش رحمت الهی و تولید امنیت، دوستی و عشق و محبت منجر خواهد شد.
وی افزود: باید حکومت، دولت، مجلس و نهادها را به ملّت برگردانیم. ثروت نهادها سر به آسمان زده است در حالی که به این همه ثروت و شرکت نیازی ندارند و باید آنها را به مردم برگردانند. اگر ثروت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بین مردم به طور مساوی توزیع شود، هیچ فقیری باقی نخواهد ماند و با استفاده از زمین، آب، استعداد، دانش و نیروی کار موجود هرکس می‌تواند روی پای خودش بایستد و زندگی خود را در بهترین شکل اداره کند.
احمدی‌نژاد زندگی همراه با فقر، بغض و دشمنی را خواست شیطان دانست و افزود: شیاطین انسان‌نما در داخل و خارج برای برکنار کردن مردم از عرصه تصمیم‌گیری و اداره کشور، همدست شدند و با گفتن اینکه هیچی نگو!، شما چه کاره‌ای!، حرف نزن!، به مصلحت نیست! و مثل اینکه ضد انقلاب شده‌ای!، مردم را از بیان اشکالات، اعتراض به تصمیمات غلط، افشای سوء‌استفاده‌ها و چپاول بیت المال منصرف و آنها را به حاشیه راندند و با کاهش تدریجی اختیارات مردم، به اختیارات نهادها و دولت اضافه شد تا جایی که امروز، مردم برای یک کار کوچک، باید از ۱۵ میز مجوز بگیرند.
وی پنهان‌کاری در اتّخاذ تصمیمات کلان و انعقاد قراردادها را نتیجه ارزش قائل نبودن برای مردم و حذف تدریجی آنان از عرصه تصمیم‌گیری برشمرد و افزود: در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی آیند و به عنوان صاحبان حق و عقل و فهم به رسمیت شناخته نمی‌شوند، در حالی که فقط قدرت و نقش‌آفرینی مردم می‌تواند یک کشور را حفظ کند، اقتصاد را سامان بخشد و موجب اعتلاء و شکوفایی فرهنگ جامعه شود اما با کنار رفتن مردم، کشور ضعیف می‌شود و مسئولان ناگزیر به هر قراردادی تن می‌دهند.
استاد دانشگاه علم و صنعت در این دیدار از مردم استان سمنان به عنوان مردمی همدل، سخت کوش، قانع و آرمان‌خواه تجلیل کرد و در پایان سخنانش با تأکید بر ضرورت توزیع مساوی ثروت طبیعی میان آحاد مردم گفت: مهمترین مشکل امروز در کشور ما این است که از ثروت طبیعی به طور تبعیضی استفاده می‌شود، به طوریکه ۸۰ درصد ثروت ناشی از نفت و گاز به ۲۰ درصد جامعه می رسد و ۸۰ درصد مردم فقط از ۲۰ درصد این ثروت بهره مند می‌شوند. فقر و فاصله طبقاتی نتیجه این رفتار تبعیض آمیز بوده است.
منبع: دولت بهار
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1