تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۳۳۰۰۷
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

تعداد جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد از مرز 500 نفر گذشت

۰
تعداد جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد از مرز 500 نفر گذشت
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 502 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 512 بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 128 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 12 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند. وي افزود حداكثر تعداد بيماران بستري در پيك قبلي حدود 480 بود كه امروز بيشترين تعداد بستري را در طی 14 گذاشته داشته ايم. اين روند بسيار نگران كننده مي باشد و طي روزها و هفته هاي آينده روند افزايشي موارد فوتي در استان اتفاق خواهد افتاد.
وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 30166 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 1003 نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود 44 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئي بود. همچنین از 989 نمونه رپید تست 25 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
یزدان پناه  تصریح کرد: وضعیت خطرناكي را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد آسيب جبران ناپذیری بر سلامت و جان مردم وارد خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم  كه رعايت كامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعي شركت ننمايند، در مكان هاي شلوغ و پرخطر حضور نيابند ، از سفر پرهيز نمايند، در صورت داشتن هر گونه علايم بيماريهاي ويروسي به مراكز 16 ساعته مراجعه نمايند، در صورت مثبت بودن  تست كرونا  محل قرنطينه را ترك ننمايند و ارتباط تلفني روزانه خود را با مركز بهداشت حفظ نماييد، محدوديت ها رعايت شوند تا انشاالله بتوان با تلفات كمتري از اين پيك عبور نماييم.
وی اظهار داشت: اميدواريم شرايطي ايجاد شود كه واكسيناسيون كادر بهداشت و درمان، افراد مسن و كسانيكه بيماريهاي زمينه اي دارند تكميل شود تا شاهد پيك هاي بعدي در كشور و استان نباشيم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1