تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۳۲۹۶۳

سید احمد علم‌الهدی به کرونا مبتلا شد

۱
۰
سید احمد علم‌الهدی  به کرونا مبتلا شد
کبنا ؛
سید احمد علم‌الهدی به دلیل ابتلا به کرونا هم‌اکنون در قرنطینه بوده و فعالیت‌های خود را در قرنطینه خانگی انجام می‌دهد.
سید احمد علم‌الهدی (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۲۳) مجتهد شیعه، امام جمعه مشهد، و از اسفند ۱۳۹۴ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است. او همچنین از سال ۱۳۸۶ تاکنون نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی است. او پیشتر از ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق را عهده‌دار بود و از مؤسسین این دانشگاه است.
سید احمد علم‌الهدی در سال ۱۳۲۳ در مشهد به دنیا آمد و از سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد نزد ادیب نیشابوری، سید احمد مدرس یزدی، مرتضی شاهرودی، علی مشکینی، فیض گنابادی سطوح حوزوی را فراگرفت. سپس در درس خارج فقه سید محمدهادی میلانی به مدت هفت سال شرکت کرد.
وی از سال ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۱ مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران را عهده‌دار بود و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. از سال ۱۳۶۱ به همراه محمدرضا مهدوی کنی و باقری کنی اقدام به تأسیس دانشگاه امام صادق نمود. وی به مدت ۲۲ سال به عنوان عضو هیئت علمی در سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فعالیت نمود.
او یکی از منتقدین جدی جریان دوم خرداد ۷۶ و دولت محمد خاتمی و جزو معدود روحانیونی بود که طرفدار جریان آبادگران و رزمندگان (که نهایتاً به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ کمک کرد) بودند.
سید احمد علم‌الهدی در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۸۴ با حکم سیدعلی خامنه‌ای به عنوان امام جمعهٔ شهر مشهد انتخاب شد. او در هر خطبه نماز جمعه صحبت‌های فارسی خود را به صورت عربی هم می‌گوید.
در سال ۱۳۸۵ با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر دوم از استان خراسان رضوی انتخاب شد و از آن پس به عنوان نماینده خبرگان نیز فعالیت می‌نماید.
پس از انتخابات جنجالی سال ۸۸ در خطبه‌های نماز جمعه به تاریخ ۲ مرداد ۸۸ حمایت جدی خود را از محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد و گفت: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رای داده‌ایم و پای رای‌مان هم ایستاده‌ایم.»[۷] از سویی دیگر، (بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم): در سال‌های آخر از دولت احمدی‌نژاد و به‌خصوص در زمان دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش، از جمله منتقدین فرهنگی دولت محسوب می‌شد و از اولین افرادی به‌شمار می‌آمد که هشدار به انحراف دولت محمود احمدی‌نژاد از ولایت و رهبری می‌نمود، و همچنین بیان داشت: تغییر نگاه «ولایت‌محوری به قدرت‌محوری» در احمدی‌نژاد سبب تردید جدی نسبت به وی شد.
وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از حامیان سعید جلیلی بود.
او پس از درگذشت واعظ طبسی در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ با حکم سیدعلی خامنه‌ای به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انتخاب شد.
سید ابراهیم رئیسی و حسن پناهیان دامادهای وی هستند. سکینه ریخته‌گر زاده (۱۳۲۵–۱۳۹۶)، همسر وی، صبح روز ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ بر اثر بیماری قلبی در سن ۷۱ سالگی درگذشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا شفاشون بده
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
فایل های مرتبط
1