تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب : ۴۳۲۶۵۵
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی؛

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۴ میلیون می‌شود

۱
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۴ میلیون می‌شود
کبنا ؛مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی  گفت: احتمالاً تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتاً از پس فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماههای گذشته پرداخت خواهد شد.
به گزارش کبنا، بازنشستگان تأمین اجتماعی بارها نسبت به وضعیت حقوق خود، اعتراض کردند و هر بار مسئولان در این خصوص وعده‌ می‌دادند، اکنون در خبرها آمده که حقوق بازنشستگاه افزایش پیدا کرده است.
 علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: «هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ احکام متناسب‌سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سالیانه (۳۹درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.»او درباره رقم حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از افزایش سالیانه و اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی بیان کرد: «بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۹، بعد از اعمال افزایش سالیانه و اجرای مرحله اول متناسب‌سازی، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند اما با اعمال افزایش ۳۹درصدی و اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.»
دهقان‌کیا افزود: «بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴‌میلیون‌و۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.» رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با تأکید بر اینکه اواخر هفته آینده احکام جدید حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر خواهد شد، گفت: «از بیستم فروردین همانند ماه‌های گذشته واریز حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، بازنشستگان می‌توانند با رقم افزایش‌یافته برای سال ۱۴۰۰ حقوق خود را دریافت کنند.» پیش از این نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داده بود.
میرمحمدی در بازدید از اداره تأمین اجتماعی شهرستان تفت گفت: «حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ٤٠درصد افزایش خواهد یافت.»عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ همچنین از اختصاص اعتبار به بیمه‌شدگان حمایتی مانند قالیبافان، صیادان، رانندگان و دیگر مشاغل حمایتی خبر داد.

حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جزییات مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد.
مصطفی سالاری در نشستی خبری با بیان اینکه در مردادماه سال گذشته یک متناسب سازی انجام دادیم و سپس در مهرماه صندوق‌های بازنشستگی دیگر یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند گفت: بدین ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان آنها با تأمین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی صورت گرفت.
وی افزود: در اسفند ۹۸ آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می‌پرداخت نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حدود بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آنها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد گفت: همان حدود ۱۳۰ درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.
سالاری افزود: حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌اند این رقم مقداری بیشتر است.
سالاری اضافه کرد که وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تأمین منابع نخواهیم داشت.
به گفته وی این افزایش در فروردین در فیش حقوقی افراد لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان اظهار کرد: احتمالاً تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتاً از پس فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماههای گذشته پرداخت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1