تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۳۲۵۵۰
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

کرونا جان 2 کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را گرفت / یزدان پناه: استان وارد خیز دوم بیماری شده

۰
کرونا جان 2 کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را گرفت / یزدان پناه: استان وارد خیز دوم بیماری شده
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با فوت دو نفر دیگر در 24 ساعت گذشته شمار قربانیان کرونا در این استان به 473 نفر افزایش يافت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (10 فروردین 1400) پرویز یزدانپناه با اشاره به بستری شدن 239 بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان، بیان کرد: از این تعداد 61 بیمار کرونایی قطعی بوده و 15 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از زمان آغاز این بیماری تاکنون 27 هزار و 149 بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.
یزدانپناه اذعان داشت: از 817 نمونه pcr انجام شده حدود 47 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند. همچنین از 674 نمونه رپید تست 8 درصد موارد مثبت بودند.بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است. امروز جواب 1491 نمونه دريافت شد كه  ٤٦٧ مورد مثبت وجود داشت و بيشترين موارد مثبت در طي ١٣ ماه گذشته بوده است. با توجه به روند افزايشي بيماري در كشور، در واقع استان وارد خيز دوم شده است كه شاهد روند افزايشي موارد بستري در بيمارستانها مي باشيم و در  طي يك تا دو هفته آينده شاهد افرايش موارد مرگ و مير در استان خواهيم بود.
وي از كساني كه در سفر مي باشند خواست سريعا به خانه هاي خود برگردند، از حضور در هر نوع تجمع با هر انگيزه اي خودداري كنند، دورهمي هاي خانوادگي براي مدتي كاملا تعطيل شوند، كساني كه با بيماري تماس داشته اند حتما براي انجام تست به مراكز ١٦ ساعته مراجعه نمايند، بيماران حتما محل قرنطينه  خود را ترک ننمايند، استفاده همگاني از ماسك، رعايت فاصله فيزيكي، شست و شوي مرتب دستها، دستورالعمل هاي بهداشتي در ادارات و بازارها كاملا رعايت شود، از حضور در مراكز پرخطر مانند بيمارستانها، موسسات پزشكي و مطب ها بجز در موارد ضروري خودداري شود.
                                     
یزدانپناه خاطر نشان کرد: اميدواريم با همراهي و مشاركت آگاهانه مردم بتوانيم با تلفات كمتري از اين خيز عبور نماييم. بهرحال خيز  بيماري كرونا در ماه هاي فروردين و ارديبهشت ١٤٠٠ خطرناك ترين زمان ممكن در روند بيماري مي باشد و انشاالله با تسريع تزريق واكسيناسيون و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي شاهد خيز هاي بعدي بيماري در استان نباشيم.

         
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1