تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۳۲۵۳۸
در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بازار کهگیلویه و بویراحمد خوب مدیریت شد / قدردانی نماینده دولت از صمیمی‌دوست

۰
بازار کهگیلویه و بویراحمد خوب مدیریت شد / قدردانی نماینده دولت از صمیمی‌دوست
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از صمیمی معاون اقتصادی استانداری در کنترل بازار عید قدردانی کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج؛ حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور اوضاع بازار همه استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد نیاز مرغ را تأمین می‌کنند اما قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این استان‌ها کمتر است، البته به منزله این نیست که همه چیز استاندارد و خوب است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی در موضوع بازار در کنار ستاد تنظیم بازار هستند، افزود: ما به لحاظ شاخص جزء استان‌های خوب در تأمین کالای مردم هستیم چون تلاش کردیم این کالاها را بیشتر تأمین کنیم تا چالش ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه وضعیت عرضه مرغ در بازار متعادل و رضایت‌مندی ایجاد شده، گفت: البته زحمت زیادی کشیده شد برخی جاه‌ها مجبور شدیم برخورد تعزیرات و جدی داشته باشیم و با کسانی که می‌خواستند در بازار عرضه اخلال ایجاد کنند به شدت برخورد کردیم.
وی ضمن قدردانی از معاون اقتصادی استانداری افزود: سال ۹۸ تولید مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده که به ۱۵ هزار رسید، در سال گذشته هم ۲۹ واحد مرغداری با حمایت دستگاه‌ها و بانک، فعال و در همین عید هم ۷۵ درصد نیاز استان را تأمین کردیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر از مجموعه ۲۵ واحد مرغداری راکد ۲۰ واحد دیگر راه‌اندازی شود می‌توانیم ۱۰۰ درصد نیاز استان را تأمین کنیم.
کلانتری جوجه‌ریزی به موقع را از دیگر عوامل نبود مشکل در بازار مرغ دانست و گفت: حوزه دادستانی و اعضای ستاد در مرغداری‌ها حضور پیدا می‌کردند و خودمان نظارت میدانی پیوسته و مستمر داشتیم تا با تکان‌های بازار دچار التهاب نشویم البته با نقطه مطلوب فاصله داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جلسه ستاد ملی جزء استان‌های هستیم که زیاد در این خصوص مشکل نداشتیم، گفت: کرونا نظام اقتصادی دنیا را با چالش مواجه می‌کرد، میانگین رشد اقتصادی دنیا منفی ۳.۴ است، در حالی که وضعیت ۹ ماهه کشور مثبت ۲ درصد است تنش‌های که بازار جهان قیمت جو و ذرت و کنجاله رشد داشته است و کرونا نهاد اساسی رشد داشته است.
وی با اشاره به تداوم نظارت‌ها در همه ایام گفت: تنظیم بازار محدود به تعطیلات نوروز نیست، میوه شب عید در اختیار مردم قرار گرفت مازاد بر سهمیه استان تخصیص گرفت، تصمیم ما این است که نظارت ما بر بازار تداوم داشته باشد لذا اعضای ستاد بازدید شهرستانی داشته باشند و بازار را رصد کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دامپزشکی باید بر کشتارگاه‌ها نظارت کند، بیان کرد:
از قطعه‌بندی مرغ که باعث کمبود و گرانی مرغ می‌شود جلوگیری شود که البته در استان خوب مهار و کنترل شده، همکاران ستاد باید بیشتر نظارت کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فعال کردن واحدهای راکد تولید مرغ را یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار دانست و عنوان کرد: تأمین منابع این واحدها با من است که سوپاپ اطمینانی است برای مردم و مسئولان هرگاه تغییر ارزی صورت گیرد و اینجا تکان نخورد.
کلانتری عنوان کرد: اعضای ستاد تنظیم بازار حتی ۴۸ ساعت استراحت نکردند، معاون اقتصادی را فرستادم دهدشت و گچساران که از نزدیک نظارت کند. تا قبل از عرضه میوه شب عید قیمت سیب ۱۷ هزار تومان بود که به حدود ۱۰ هزار تومان رسید. مردم نگران نباشند، البته خیلی انبار نکنند ما موظف هستیم کالاهای اساسی مردم را تأمین کنیم.
وی بیان کرد: درخواست دادیم باز کالاهای اساسی بیشتری به استان اختصاص داده شود. در تأمین روغن هیچ مشکلی نداریم ۵۰۰ تن سهمیه روغن بود که ۱۵۰ تن یعنی ۸۰ درصد سهمیه را مصرف کردیم.
وی بیان کرد: نظارت بر بازار بازدیدها و کنترل بازار باید در ماه رمضان تشدید شود که مردم روزه‌دار با مشکلی مواجه نشوند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیاز روزانه استان به مرغ ۵۰ تن بود اما در مدت ۱۰ روز عید ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شد اما عده‌ای جزء التهاب روانی و ذهنی کاری ندارند مردم آرامش خود را حفظ کنند البته جایی التهاب بود، گزارش دهند.
در ادامه سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تأمین نان مورد نیاز مردم مشکلاتی بود که سهمیه آرد واحدها کسر شد.
وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی ایام عید در بازرسی‌ها، ۴ میلیارد تومان متخلفین را جریمه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1