تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۳۲۳۱۳
معاون اول رئیس جمهور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

سهام عدالت یک کاغذ بود، این دولت سودش را پرداخت کرد / عده ای در این کشور فقط سخنران حرفه‌ای هستند؛ سخنرانی که به تولید ضربه می زنند

۱
۰
سهام عدالت یک کاغذ بود، این دولت سودش را پرداخت کرد / عده ای در این کشور فقط سخنران حرفه‌ای هستند؛ سخنرانی که به تولید ضربه می زنند
کبنا ؛نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 2 فروردین ماه 1400) نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورو با حضور، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و مدیران ارشد کهگیلویهد و بویراحمد برگزار شد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن تبریک عید باستانی و اعیاد شعبانیه گفت: امیدوارم حال همه در سال جدید خوب باشد.
این مسئولان هستند که مسئول پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. دوستانی که در ستاد اقتصاد مقاومتی حضور دارند و مسئولیت دارند. این فرصت را برای سیاستگذاران ایجاد کرده که حول یک  محور، این ستاد شکل گرفته است.
وی گفت: مقام معظم رهبری از ما خواسته اند، که نتیجه این سیاست ها باید این باشد که کشور در مقابل تکانه های خارجی اقتصادش آسیب نبیند. می‌بینیم با یک اتفاق اقتصاد شرق آسیا و اقتصاد آمریکا تکان می‌خورد، سیاست اقتصاد مقاومتی تحمل در مقابل این تکان‌ها است آمریکا با فشار حداکثری به اقتصاد ایران در تلاش بود اقتصاد از هم بپاشد و مردم تحمل و توان خود را از دست بدهند و  به خیابان بیایند و حکومت را وادار  به تسلیم شدن کنند اما طبق اعتراف خود سیاست‌مداران دولت ترامپ ، این  سیاست شکست خورد.

وی به تحریم ها اشاره کرد و گفت: فشارهای زیادی از طرف تحریم ها روی ایران اعمال می شد که اقتصاد ایران از پا در بیایید. اما این کار صورت نگرفت.
جهانگیری اظهار کرد: بعضی از آدم ها در کنار کوه ایستاده اند و عظمت کوه را درک نمی کنند و باید از کوه فاصله بگیرند تا عظمت کوه را بینند. ما مثل این آدم ها شده ایم، سیاستمداران آمریکا اعلام کرده اند که سیاست حداکثری فشار آمریکا، روی ایران، شکست خورده است.
جهانگیری افزود: سیاستمداران دولت ترامپ هم همچنین صحبت های می کردند که سایت حداکثری روی ملت ایران شکست خورده، بنابراین نباید پیروزی این ملت تبدیل به شکست و سیاه نمایی شود.
در کنار برخی نامهربانی ها ماسک و واکسن کرونا تولید می کنیم
جهانگیری بیان کرد: امریکا ها تصور می کردند که بنزین یکی از نیازهای اصلی ایران است و می توانند از این راه به کشور ایران و مردم آن فشار بیاورند، و ما با مشکل مواجه شویم، در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم، حتی صادرات هم داشتیم. در بحث گندم هم خودکفا شدیم.

او با بیان اینکه همان ابتدای کرونا روزانه ۲۰۰ هزار  ماسک تولید می‌کردیم،گفت: وقتی به مردم اطمینان داده می شود، که می ایستیم و این کالاها را در کشور تولید می کنیم کمی صبر کنید؛ قطعاً مردم هم ایستادگی می کنند، در تولید ماسک که دشمنان فکر می کردند، به ما می توانند، فشار بیاورند، طبق گفته روز گذشته وزیر صمت تولید ماسک در کشور به ۲۷ میلیون عدد در روز رسیده که نتیجه اراده جدی است.

در ابتدایی شیوع ویروس کرونا آنچه مهم بود اینکه ماسک از هر جایی وارد کنیم تا ملت ایران ماسک داشته باشند گفتند هواپیمایی قرار است ماسک وارد کند اینقدر مهم بود که می‌خواستم برای تشکر شخصا بروم البته نگذاشتند، ماسک از اروپا بیاید.
وی گفت: در کنار برخی نامهربانی ها ماسک و واکسن کرونا تولید می کنیم، به خودمان اعتماد کنیم، همدیگر را تحقیر نکنیم و اقتصاد مقاومتی یعنی همین. خودباوری را تقویت کنیم. گلوگاه آسیب ها را شناسایی کنتیم.
عده ای سخنران حرفه ای شدند و فقط سخنرانی می کنند
وی به شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری گریزی زد و گفت: باید بینیم که چقدر به این شعار ها عمل کرده ایم. عده‌ا‌‌ی سخنران حرفه‌ای شدند و فقط سخنرانی می کنند و بعضی از اینها بیشترین ضربه را به تولید زده اند و تولید کننده رغبت اینکه به تولید بپردازد را دیگر ندارد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته شعارهای سال همواره پیرامون تولید بوده گفت: متاسفانه در این شرایط حساس حمایت از تولید، عده‌ای سخنران حرفه‌ای شدند و بعضی این افراد بیشترین ضربه را به تولید می‌زنند و  کاری کردند که تولید کننده رغبتی به تولید نداشته باشد.
در سالی که سخترین سال بودجه بود و مردم بیشترین فشار روی آنها بوده،  بیشترین توجه به آنها انجام گرفته است.
جهانگیری عنوان کرد: سال گذشته  ۵۷۰ هزار میلیارد هزینه شد اما هیچ کسی نپرسید منابع را از کجا آوردید درآمد نفت در بودجه سال قبل ۹ هزار میلیارد تومان بود همه می‌گویند  کسری بودجه را از بانک مرکزی تامین کردیم در حالی که این کار را انجام ندادیم.

بیشترین افزایش حقوق ها مربوط به کارکنان و بازنشستگان بوده است. طرح همسان سازی بازنشستگان در سال 99 اجرا شده است.
رتبه بندی معلمان را در همین دوره اجرا کردیم. طرح تحول سلامت در همین دوره بوده است. و نباید هیج کس در کشور بدون بیمه باشد.
جهانگیری گفت: سهام عدالت یک کاغذ بود.  مثل خیلی از کلنگ ها، آقایی یک کلنگ فقط می زد، دیگر نمی تواند مدعی شود که فلان پروژه کار او است، سهام عدالت اینگونه بود، اما الان سود سهام عدالت به جیب مردم می رود.
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: 75 هزار میلیارد تومان تأمین شده و  25 هزار میلیارد تومان آن به صورت قرض الحسنه، به هر خانواده ای که کسب و کارشان در شرایط کرونا آسیب دیده بود، کمک شد.
جهانگیری بیان کرد: دولت برای کم کردن بار سختی ها روی دوش مردم تلاش های زیادی کرده است. کالاهای اساسی تامین شده و قحطی کالا نبود و البته گرانی بود. در فولاد از خودکفاترین کشورها هستیم. و آدم های خوبی در این حوزه تربیت شده است. آمریکا نمی توانست در این زمینه به ما ضربه بزند.
وی با اشاره به طرح همسان‌سازی  حقوق بازنشستگان گفت: در همین شرایط سخت مبلغی برای کمک به افراد زیان‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد، شرایط مردم سخت بوده ولی دولت خیلی تلاش کرد بار سختی‌ها را کم کند همچنین پرداختی‌ها به کمیته امداد ۵_۶ برابر شده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با این شرایط سخت جهش تولید انجام گرفت گفت: حتی مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید قابل قبول بود. در برخی بخش‌ها حتی معجزه شد.
وی با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: شاید حرف و حدیث‌های داشته باشد اما وقتی می خواهید زندگی مردم از هم‌نپاشد نگذاشتیم قحطی کالا انجام شود.
وی با بیان اینکه در بخش فولاد جزء خودکفایی‌ترین کشورها هستیم، بیان کرد : سال گذشته یک کارخانه فولاد یک ساعت تعطیل نشد، حتی توانستیم ۱۲ میلیارد صادرات فولاد داشته باشیم، لذا در تولید ارز بخش پتروشیمی، صنایع غذایی، فولاد و به بهترین شرایط چرخید.
وی با اشاره به اینکه جلوی واردات ۲۵۰۰ قلم کالا گرفته شد، گفت: در همان اول سال ۹۷ جلوی واردات این تعداد کالا گرفته شود، ضمن اینکه بیش از ۱۳۰ میلیون تن حجم صادرات و وارداتی بود که با کشتی انجام گرفت که هم کشتی‌رانی و بنادر ما چرخید و  به نقطه ای رسیدیم که رهبری فرمودند ما جزء ۱۸ اقتصاد دنیا هستیم.  صادرات و واردات کشور به خوبی در همین شرایط تحریم ها انجام گرفت. تولید کشور مسیر خوبی طی کرده است.
وی با بیان اینکه تولید کشور مسیری خوبی طی کرده افزود: سیاست‌ها در همه بخش‌های  باید مبتنی بر تولید و پشتیبانی از تولید باشد و موانع پیشروی تولید باید برداشته شود. رفع موانع تولید برای ایران اقتدار می‌آورد.
وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: مطلب مهم در صحبت‌های مقام معظم  رهبری اشاره ایشان به  ایران قوی بود و اینکه اگر نظام را قبول ندارید با کشور موافقید بیاید در انتخابات شرکت کنید که مشارکت موجب تحقق  ایران قوی می‌شود ایران قوی زمانی محقق می‌شود که جامعه و دولت توانمند تشکیل دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان شما پر از پتانسیل است همه موارد پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی باید اجرایی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نماینده اقتصاد مقاومتی دکتر نمکی بود که با توجه به بیماری کرونا دکتر امیری جایگزین وی در حوزه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
جهانگیری گفت: سیاست های خارجی فرهنگی و اجتماعی باید پشتوانه حمایت کننده تولید باشد، موانع جهش تولید باید برداشته شود. اگر دنبال اقتدار ملی هستیم باید روی سیاست های کلی که در سطح کشور گرفته می شود، باید بیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری
چه قدر بی خیال و آرام و راحت حرف میزنی
1-مقاومت کشور صرفا نتیجه عزت نفس و آبروداری مردم بود که سکوت کردند نه اینکه شما کار مهمی کرده باشید.
2-دولت شما سفره فقیرانه مردم را کوچکتر کرد تا جائیکه نان هم از سفره ها رفت.
3-شعار سال 96تا کنون توسط مقام معظم رهبری تاکید هر ساله بر تولید ناشی از بی توجهی و بی اعتنایی دولت به فرمان معظم له بوده وگرنه دلیلی نداشت رهبر مظلوم ما هر ساله روی این جمله تاکید نماید.پس چرا در اجرای آن شعارهای سالانه کوتاهی کرده اید.
4-سهام عدالت برگه کاغذ نیست شما آن را برگه کاغذ کردید،چرا سود آن را مرتب به مردم نمیدهید و مثل گدا با مردم برخورد می کنید.
5-راستی برادران پسران شما ودیگر آقازاده ها سرمایه مالکیت را کجا بردند.
6-قرار بود 100روزه مملکت را گل وبلبل کنید چه شد؟دلار 3000 را اوردین30000تومان
7حق مردم دودمان شما را بر باد خواهد داد
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1