تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۳۱۸۹۵
کبنا خبر می دهد؛

شرکت صنعتگران دانش گچساران دانش بنیان شد

۰
شرکت صنعتگران دانش گچساران دانش بنیان شد
کبنا ؛مدیر عامل شرکت «صنعتگران دانش» گچساران از دانش بنیان شدن این شرکت خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، صنعتگران دانش گچساران سامان سربی مدیر عامل این شرکت و فناور برتر سال ۹۸ کهگیلویه و بویراحمد گفت:
شرکت «صنعتگران دانش» گچساران دانش بنیان شده است، ما علاوه بر ساخت و تولید دغدغه کمک به حل معضل اشتغال در استان را داریم.
شرکت «صنعتگران دانش» گچساران از شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان است.این شرکت در حال حاضر در مرکز رشد گچساران فعالیت می کند.
صنعتگران دانش گچساران، شرکتی جوان است که با استفاده از توان و دانش نیروهای خلاق و ماهر علمی اقدام به طراحی و تولید ماشین آلات مختلف می کند، همچنین این شرکت در زمینه تولید ماسک نیز فعالیت های قابل توجهی داشته است.
                                      
سامان سربی در این زمینه گفته است: شرکت دستگاه تولید ماسکی طراحی کرده است که با صرفه اقتصادی ۱۰۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی می تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند.
وی ادامه داد: این دستگاه برای تولید ماسک های پنج لایه بدون سوپاپ به روش اولتراسونیک‌ و بدون نخ و سوزن طراحی شده است.
سربی تاکید می کند: تولید این دستگاه در داخل کشور علاوه بر پیشگیری از خروج ارز از کشور ، ۱۰۰ در صد مقرون به صرفه است.
مدیر عامل شرکت صنعتگران دانش گچساران گفت: انواع ماسک ها جز اقلام ضروری برای جامعه بهداشت و درمان است و ضمن اینکه در زندگی پسا کرونا همواره تقاضا برای این کالا وجود دارد، در نتیجه ایجاد کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای تولید ماسک چشم انداز مناسبی دارد.
سربی افزود: شرکت قادر است متناسب با نیاز بازار و افرادی که قصد تولید ماسک دارند اقدام به طراحی دستگاه مورد نیاز آنها کند ضمن آنکه پارچه مورد نیاز برای راه اندازی این دستگاه ها و تولید ماسک ساخت داخل و دارای استانداردهای لازم است.
به گفته سربی با ساخت و راه اندازی هر دستگاه می توان به طور میانگین پنج شغل ایجاد کرد که البته این تعداد اشتغال در حجم سرمایه گذاری صورت گرفته ناچیز است.

*بی مهری نسبت به پتانسیل بالای شرکت
اگرچه ساخت دستگاه تولید ماسک توسط این گروه جوان اتفاق بسیلر خوشایندی برای استان است اما نکته تامل برانگیز آن است که دستگاهی با این کیفیت و قابلیت به سفارش استان دیگری ساخته شده است. این در حالی است که در استان کارگاه های تولید ماسک هم راه اندازی شده اما دستگاه های تولیدی آنها از استان و یا کشور دیگری وارد شده است.
با این حال چنین بی مهری هایی باعث دلسردی تیم جوان این شرکت نشده و در حال حاضر تمرکزشان را روی بسته بندی مواد غذایی گذاشته اند.
سربی درباره طرح ها و اقدامات شرکت در این حوزه گفت: استان ما پتانسیل هایی دارد که در کمتر استانی پیدا می شود به عنوان مثال همه نوع محصول باغی، زراعی و حبوبات در استان داریم اما کمتر روی ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان تمرکز کرده ایم.
وی می افزاید: در استان به خام فروشی محصولات تولیدی عادت کرده ایم این در حالی است که اگر قرار باشد باغداری، کشاورزی، تولید و صنایع به حل مشکلات استان کمک کنند راهی جز فراوری محصولات تولیدی نداریم که بسته بندی یک بخش مهم از فراوری محسوب می شود.
سربی برای توضیح این مساله اشاره ای به گیاه آلوئه ورا می کند می گوید: استان برای کشت این گیاه مستعد است اما محصول تولیدی استان به صورت خام منتقل می شود و هم فساد پذیری محصول بالا می رود و هم سود چندانی عاید استان نمی کند.
وی می گوید: اما شرکت ما این توانایی را دارد که دستگاهی تولید کنند که ژل موجود در برگ آلوئه ورا را خارج کرده و آن را به صورت خشک ، پودر و یا مایع با ماندگاری بالاتر جابجا کند که بازار بسیار بزرگی هم این کالا دارد و اتفاقا مصرف کنندگان این محصول ترجیح می دهند به جای خود برگ ژل یا پودر آن را دریافت کنند.
مدیر عامل صنعتگران دانش گچساران می گوید: آلوئه ورا یکی از سخت ترین محصولات تولیدی است که پودر و عصاره آن از خارج وارد می شود این بدان معناست که شرکت توانایی طراحی دستگاه بسته بندی در اندازه خانگی تا صنعتی برای هر محصولی را دارد.
سربی یادآوری می کند: استفاده از دستگاه های تولیدی شرکت مزایایی دارد به عنوان مثال این دستگاه ها علاوه بر مزیت قیمت در خدمات پس از فروش، آموزش و و مشاوره پس از فروش نیز نسبت به نمونه خارجی برتری دارد.
وی ساخت دستگاه رطوبت سنج برای پتروشیمی استان فارس را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز و حتی آب می توان دستگاه های متناسب با نیاز آنها طراحی کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1