تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۸۶۳
ستاد کرونا در شهرستان بویراحمد برگزار شد

یزدان‌پناه: مردم برای جلوگیری کرونا 2 ماسک بزنند / ورود افراد استان‌های قرمز به بویراحمد ممنوع است

۳
۰
یزدان‌پناه: مردم برای جلوگیری کرونا 2 ماسک بزنند / ورود افراد استان‌های قرمز به بویراحمد ممنوع است
کبنا ؛رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد آخرین وضعیت این شهرستان را در خصوص کرونا تشریح کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 ) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار شد.
محمد یزدان پناه رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در ابتدای این جلسه انتصاب مجید احمدی را به عنوان فرماندار بویراحمد تبریک گفت و اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد.
وی در ادامه به آخرین وضعیت آمار کرونا در شهرستان بویراحمد پرداخت و افزود: در مراکز 16 ساعته 71 درصد نمونه تست PCR و در بیمارستان 29 درصد، نمونه گیری کردیم. شهرستان بویراحمد وزنه وزین نمونه گیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است. شاخص نمونه گیری شهرستان بویراحمد از شاخص نمونه گیری کشور بیشتر است. همین امر موجب خدمات بیشتری به استان شد. علت بروز شیوع بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد و استان به دلیل افزایش نمونه گیری‌ها است.
یزدان‌پناه اضافه کرد: 7 هزار تست رپید در شهرستان بویراحمد گرفتیم، طی 15 دقیقه پاسخ این تست داده می‌شود و فرد در جریان قرار می‌گیرد، برای اقدامات بعدی. برای هر تست PCR مثبت، طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا 10 تست رپید به منظور شناسایی اطرافیان فرد مبتلا شده گرفته می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: تاکنون 11428 نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده، بیماران بهبود یافته شهرستان بیش از 84 درصد است. بیش از 13 درصد از بیماران کرونایی در حال درمان هستند.
یزدان‌پناه گفت: روند شناسایی بیمار به صورت هفتگی است، برخلاف بقیه شهرستان‌ها که روندی سینوسی دارند. ما روندمان ثابت است و به میزانی که تست بیشتر گرفته می‌شود تعداد موردهای مثبت هم بالا می‌رود.
وی گفت: در آبان ۹۹، ۴۷۰۵ نمونه گیری داشتیم و بعد از بهمن ماه، تعداد نمونه گیری‌ها کمتر شده بود. اما تعداد نمونه گیری‌ها در روزهای اخیر تا ۲۴۰ الی ۲۵۰ عدد تست در روز رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: ۳ پیک بیماری در شهرستان بویراحمد داشتیم که شامل ماه‌های خرداد، شهریور و آبان می‌شد و به نظر می‌رسد، پیک چهارم در حال شروع شدن است.
یزدانپناه اضافه کرد: کرونای انگلیسی نمونه‌ی جهش یافته از ویروس کرونا است و به دلیل کمبود آزمایشگاه برای تشخیص این ویروس در سطح کشور، اگر پزشکی تشخیص داد که سطح بیماری فرد از کووید ۱۹ بالاتر است. آن بیمار را در رده‌ی کرونای انگایسی قرار می‌دهد. و نکته‌ای که وجود دارد این است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افراد باید ۲ ماسک بزنند.
وی اضافه کرد: پیک جدید بیماری، همزمان با پیک بهمئی که همجوار خوزستان است، شروع می‌شود.
یزدان پناه گفت: در ادارات باید حراست فیزیکی شود، رعایت فاصله گیری اجتماعی الزامی است، وجود تهویه مناسب به خصوص که فصل گرما شروع می‌شود و مراجعه کنندگان باید ماسک زده باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد گفت: روند موارد فوتی در طی یک و دو هفته قبل رو به افزایش است، درصد ابتلای زنان ۴۵ درصد و مردان ۵۵ دردصد است که درصد ابتلای زنان خانه دار ۲۷ درصد است و ۱۷/۵ درصد از مثبت‌ها بین سالمندان است. متولیان مراکز بهزیستی مواظب باشند که اتفاق خانه سلامت آرامش سروک دوباره تکرار نشود. درصد ابتلای از نظر سکونت ۲۷ درصد روستایی‌ها و ۷۳ درصد در شهرها هستند.
وی در ادامه گفت: بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید گزارش مراسمات عروسی، عزاداری و تجمعات را بدهند. مراسمات همچنان با تجمع و شلوغی برپا است. ان شاء الله در تالارها، باغ‌ها و آرامستان‌ها نظارت را بیشتر کنیم و صورت مشاهده تخلف برخورد و جریمه صورت گیرد.
یزدان پناه گفت: نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سپاه در ورودی شهر نظارت داشته باشد و اجازه ورود افراد از استان‌های قرمز داده نشود و تست رپید به مقدار کافی برای یک ماه در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت. در طی ۲ مرحله غربالگری، شهرستان بویراحمد در کشور اول شد و در طرح شهید سلیمانی با کمک بسیج، آموزش پرورش، سپاه و هلال احمر ما به عنوان الگو برای سایر شهرستان‌ها معرفی شدیم.
وی افزود: راهکارها و پیشنهادهایی هم که داریم این است که رئیس اتحادیه‌ها، نظارت‌ها را از قبل بیشتر کنند و منابع طبیعی جلوی تفرجگاه‌ها خاک ریز بریزند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دو ماسک
همشون یکی زدن
Iran, Islamic Republic of
از منابع طبیعی سئوال کنید آیا از کرونا خبر دارن یا خیر؟ بعد بیان همکاری کنند!
تاکنون هیچ برنامه ای در جهت پیشگیری از این ویروس نبوده و رعایت نشده .
فرماندار قبلی هم در جریان بود اما به واسطه وابستگی با مدیر اقدامی انجام نمی داد
مدیر آن بسیار ناکارامد هست
لطفا جهت سلامتی جامعه پیگیری کنید
علی کرم
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده آدم شاخ در میاره به قرآن از هر کدوم از بستگان مبتلا به کرونا خود که سراغ گرفتم نه کسی پیگیر درمانش شده و نه از فامیل های درجه یک اون تست گرفتن ایهاالناس هرکس دیده و یا شنیده بگه فقط با مراجعه و تجويز دارویی که‌ ۶۰۰ هزار تومان هست به‌ صورت کاملا شخصی اونم اگه بی‌کس و کار نباشید و البته با لطف خدا شاید این بدبختی رو سپري کنی
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1