تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۳۱۷۳۵
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران مطرح کرد

منابع طبیعی گچساران با کمبود نیروهای پای‌کار و بودجه مواجه است / مردم نسبت به طبیعت احساس مسئولیت کنند / از ادارات گله دارم؛ موقع عمل هیچ کس برای خاموش کردن آتش حاضر نمی شود

۱
۰
غیبت مسئولان در موقع عمل / منابع طبیعی گچساران با کمبود نیروهای پای‌کار و بودجه مواجه است
کبنا ؛به مناسبت هفته منابع طبیعی نشست خبری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران برگزار و برنامه‌های این هفته تشریح شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، صبح روز (یکشنبه ۱۷ اسفند ماه 99) مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی که از (۱۵ لغایت ۲۱ اسفند) می‌باشد، اظهار داشت: پایه و اساس استقلال اقتصاد یک کشور منابع طبیعی است، اداره منابع طبیعی گچساران نیاز به کار و تلاش زیاد دارد و همانطور که دیگر شهرستان ها با کمبود نیرو مواجه هستند، ما نیز با کمبود نیروهای پای کار و کمبود بودجه مواجه هستیم. 
وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران در طول هفته منابع طبیعی برنامه‌های زیادی تدارک دیده است گفت: تولید نهال از جمله فعالیت‌های خودجوش ما در شهرستان گچساران بوده، در سال ۹۹، ۱۲ هزار نهال و در قسمت دیگری از شهرستان ۲۰ هزار نهال طی یک ماه آینده کاشته خواهد شد.
نظری در خصوص زراعت چوب اظهار کرد: این بحث جدیدی در وزارت جهاد کشاورزی است، یکی از اهدافی است پیگیری‌اش می‌کنیم و علاقمند به کارکردن در این حوزه هستیم. بصورت روزانه مجوزهای زراعت چوب را صادر می‌کنیم و در حال حاضر نیاز به جذب سرمایه گذار برای استفاده در صنایع داریم.
رئیس اداره منابع طبیعی در خصوص طرح‌های آبخیزداری شهرستان گچساران گفت:امسال ۸۸۰۰ هزار متر مکعب طرح‌های آبخیزداری در شهرستان گچساران اجرا شده، که حوزه آبگیری ۷۰۰ هزار متر مکعب بوده است.
نظری اظهار کرد: اعتبارات این طرح‌ها در سال جاری ۱۴۶ میلیارد ریال بوده که ۱۴۰ میلیارد ریال آن از اسناد خزانه و ۶ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
نظری در رابطه با شروع آتش سوزی‌ها از فصل بهار گفت: هر ساله آتش سوزی‌ها را خواهیم داشت، چه بصورت عمدی و غیرعمدی، به دلیل حضور گردشگران در طبیعت، آتش سوزی‌ها را بصورت غیرعمدی خواهیم داشت.
مجید نظری در خصوص برنامه‌های فرهنگ سازی برای جلوگیری از آتش سوزی گفت: نشست‌هایی با شوراها، دهیارها، آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: برای از بین بردن حریق نیاز به بودجه و تأمین نیرو داریم. مردم باید نسبت به طبیعت احساس مسئولیت و حساسیت داشته باشند.
نظری گفت: هر ساله نشست ستاد بحران در فصل آتش سوزی‌ها برگزار می‌شود و ادارات نیروهای داوطلب را برای حضور در آتش سوزی‌ها معرفی می‌کنند، ولی موقع عمل که می‌شود تعداد کمی برای خاموش کردن آتش حاضر می‌شوند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران افزود: در خصوص بحث حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، فقط یک مرکز حفاظتی در منطقه دیل داریم، در حالی که در منطقه باباکلان و منطقه لیشتر نیز نیازمند به ایجاد مرکز حفاظتی هستیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس منابع طبیعی گچساران در خصوص پیشگیری از آتش‌سوزی: منتظر هستیم ببینیم قول‌های مسئولان استانی عملی می‌شود یا خیر!

نظری اظهار کرد: طرح صدور کارت قراقبان افتخاری از جمله طرح‌های نوآورانه‌ای است که در کشور چنین مبحثی را نداشته‌ایم، و ما در اداره منابع طبیعی گچساران آن را اجرا کردیم.
نظری با بیان اینکه همانطور که در کل کشور با کمبود نیروهای حفاظتی مواجهیم، در گچساران در خصوص نیروهای حفاظتی در مضیقه هستیم، افزود: بیش از 30 نیروی قراقبان افتخاری را به کار گرفته‌ایم، کارت برایشان صادر کرده‌ایم، هر چند که این تعداد باز هم کم است، ولی درصدد هستیم که جبران مافات شود، قطعاً قراقبان ها توانایی و کارآیی نیروهای رسمی را ندارند ولی این افراد تخلفات را به ما گزارش می‌دهند و ما وارد عمل می‌شویم.
وی گفت: می‌خواهم این گلایه به گوش مسئولان برسد تا امسال با جدیت بیشتری برای جلوگیری از آتش سوزی تلاش کنیم.
نظری بیان کرد: امسال «البرز زارعی» یکی از جوانان این شهرستان جان خود را بخاطر طبیعت از دست داد، خون این عزیز بهایی بوده که پرداختیم، و نباید بگذاریم دوباره اینگونه اتفاقات پیش بیاید از طبیعت و جنگل‌ها در مقابل آتش سوزی‌ها دفاع کنیم.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران اظهار کرد: در خصوص امکانات و بودجه، هنوز چیزی به ما داده نشده و بودجه و امکاناتی ندیدیم.
نظری گفت: سامانه 1504 بصورت 24 ساعته برای گزارش مردمی فعال است.
وی بیان کرد: قوانین منابع طبیعی قانونی پیر است و مجدداً باید بازنویسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمید گرامی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب اقای نظری واقعا بسیار جالب فرمودن مردم باید بیشتر مراقب جنگل وطبیعت باشن واز همبن الان در فکر ستاد بحران برای خطرات احتمالی اتش سوزی باشن
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1