تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۳۱۷۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید

کهگیلویه و گچساران در معرض خطر جدی کرونا / کرونا انگلیسی در کمین مردم / ابتلای ۲۰۶۹ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا

۱
۰
کهگیلویه و گچساران در معرض خطر جدی کرونا / کرونا انگلیسی در کمین مردم
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کاهش یافته و در شرایطی که کرونای انگلیسی هم وجود دارد این زنگ خطر و هشداری جدی است.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری در یکصد و بیست دومین نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که صبح امروز ( شنبه 16 اسفند ماه 99) در سالن دولت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت «دکتر محمد زارع» و قدردانی از تلاش‌های مداوم و شبانه روزی کادر درمان، پرستاری و خدماتی و دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا، شهادت دکتر زارعی را نمونه ایثار و فداکاری و خدمت بی ریا و صادقانه دانست و گفت: امیدواریم با شهادت این پزشک که جان خود را فدای سلامت مردم کرد مردم نیز پیام سلامت را به درستی درک کنند.
 با بیان اینکه خواستار تعطیل شدن اصناف نیستیم اما باید صنوفی که فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند، تعطیل شود، بیان کرد: سازمان صنعت معدن و تعزیرات و امور صنفی وضعیت اصناف را کنترل کنند با توجه به اینکه نزدیک ایام عید نوروز هستیم باید تلاش کنیم تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر از قبل کنترل شود تا مردم نسبت به سال گذشته عید بهتری را سپری کنند.
 وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران نارنجی و در معرض خطر هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا شهرستان‌های نارنجی به قرمز و شهرستان‌های زرد به نارنجی کشیده نشود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با وضعیت باثبات نسبی کرونا که در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم اگر شرایط بی تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تداوم یابد به طور قطع در ایام تعطیلات شرایط کرونای سخت خواهد بود.
 کلانتری تصریح کرد: شرایط و وضعیت نسبی امروز استان حاصل یک تلاش سخت و طاقت فرسا به صورت جمعی است و نباید با عادی انگاری و بی تفاوتی تعدادی اندک از بین برود.
 وی با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان از ۹۲ درصد به ۷۵ درصد رسیده است، ادامه داد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کاهش یافته و در شرایطی که کرونای انگلیسی هم وجود دارد این زنگ خطر و هشداری جدی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حجم ترددهای جاده‌ای، همجواری و وضعیت قرمز در اغلب شهرهای استان خوزستان، آن را هشداری جدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و عنوان کرد: نسبت به محدودیت‌های ابلاغی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالمل های بهداشتی کمی بی تفاوت شده‌ایم و باید بیش از این مراقب باشیم.
 کلانتری تاکید کرد: چنانچه بعضی‌ها نسبت به تاکیدات، توصیه‌ها، تذکرات توجه نداشته باشند باید در نهایت از طریق اقدام به مسئله پرداخته شود.
 وی به آغاز اجرای فاز دوم طرح شهید قاسم سلیمانی در استان اشاره اظهارکرد: رمز موفقیت ما بیماری یابی است و در این طرح به ازای هر بیمار مثبت بیش از ۲۰ تست از اطرافیان و خانواده آنها گرفته می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اطلاع رسانی و مداخله به موقع و مؤثر و تشخیص بیمار به فوریت می‌تواند جان بیمار و آنهایی که در معرض خطر هستند نجات دهد و شیوع بیماری را کاهش دهد، بیان کرد: با شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه این افراد وارد فاز شدید بیماری نمی‌شوند که نیاز به بستری داشته باشند و با مراقبت در منزل بهبود پیدا می‌کنند.

     

ابتلای ۲۰۶۹ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای بیش از دو هزار و ۶۹ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد به کروناویروس خبر داد.
پرویز یزدان‌پناه نیز در این نشست، گفت: شهرستان کهگیلویه و گچساران نارنجی و بقیه شهرستان‌ها نیز زرد هستند.
 وی اظهارکرد: ۱۳۰۶ نمونه دیروز ثبت شده که ۹۸ مورد آن مثبت بوده است از این تعداد بویراحمد ۳۵ نفر کهگیلویه ۲۵ نفر و گچساران ۱۸ نفر در رده اول تا سوم قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون مورد جدیدی از ویروس کرونا انگلیسی مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: بیماری که همه علائم آن را دارد با وجود اینکه تست pcr آن منفی بوده در قرنطینه است چرا که علائمی مشابه این ویروس دارد.
همچنین محمدمهدی دانشی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در دو هفته گذشته مراجعات به درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمانی نیز دو درصد افزایش یافته است
وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۳ درصد بود در حالی که هفته گذشته به ۷۹ درصد کاهش پیدا کرده است.
سرهنگ سعید برومندزاده، معاون هماهنگی و اجرایی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به ازای هر نفر که تست سریع از آنها گرفته می‌شود و تست آنها مثبت است ۲۰ نفر از افراد خانواده از آنها نیز تست گرفته می‌شود.
وی عنوان کرد: از فردا ورودی شهرها تست گیری از مسافران و کسانی که وارد شهرها می‌شوند شروع و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پژمان
Iran, Islamic Republic of
این چه کروناییه که 22 بهمن میره ولی عید مییاد؟!این همش جهت گیری سیاسیون و مردم کودنه
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1