تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۰۵
کبنا خبر می دهد؛

توضیحات رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص «تامین میوه شب عید»

۶
۰
توضیحات رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص «تامین میوه شب عید»
کبنا ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تأمین میوه شب عید استان توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، روز شنبه (9 اسفندماه)سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بیان داشت: یکی از  اصول بدیهی در جامعه مبتنی بر اصل مترقی انتظار مشروع  و پاسخگویی است و این سازمان مقید و متعهد به اجرای قوانین و حقوق مسلم شهروندان است و تحت نظارت اعضای کمیته، دوشادوش رسانه و افکار عمومی جامعه برای نیل به این اهداف ساعی است.

لذا در این راستا نکات زیر برای آگاهی عمومی اعلام می‌گردد:
۱-تأمین میوه شب عید از پروژه‌های ابلاغی ستاد تنظیم بازار کشور است که برای تنظیم بازار و تعدیل در قیمت و پاسخ به افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان در ایام پایان سال در شبکه‌های توزیع عرضه می‌گردد، لذا برای مدیریت و تصمیم سازی دستورالعمل اجرایی این طرح ابلاغ و کمیته راهبری تشکیل می‌گردد و یقیناً روح حاکم بر تصمیمات آن نیز اکثریت آرا است و واگذاری تأمین میوه شب عید و یا سلب آن به‌صورت خودسرانه توسط یک شخص که صرفاً دارای یک رأی هست، غیر معقول‌ترین اظهارنظر و ناشی از عدم شناخت از ساختار اجرایی و تفسیر مضیق آن‌هم بر پایه داده‌های ناقص و با سوءنیت است.
۲-اعضا کمیته راهبری میوه شب عید استان شامل سازمان صمت استان، سازمان جهاد کشاورزی، نماینده استانداری، نماینده اداره کل اطلاعات استان، دبیر شورای بانک‌های استان، نماینده اتاق اصناف هست و هرگونه تصمیم در این کمیته اتخاذ و برای اجرا اعلام می‌گردد ضمن اینکه هیچ شخصی بدون نظر اعضا تصمیم گیر نخواهد بود.
۳_تصمیم متخذه توسط کمیته راهبری و براساس شرح وظایف و مسؤولیت‌های قانونی آن بوده است،
با توجه به دستورالعمل ابلاغی و ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه پیگیری‌های مستمری برای انجام آن صورت گرفته و تعاون روستایی باوجود ارسال دعوت‌نامه و تماس‌های مکرر تلفنی پاسخگو نبوده و در جلسه حضور نیافته‌اند و دلیل آن عدم پذیرش قیمت ابلاغ‌شده از سوی کمیته راهبری بوده است.
۴_سازمان تعاون روستایی در زمان برداشت سیب مبادرت به خرید از کشاورز با قیمت نازل ۳ الی ۴ هزار تومان نموده و الان حاضر به فروش قیمت آن به قیمت ۸۸۶۰ تومان نمی‌باشد و مطالبه سود مازاد بر این قیمت را داشته و کمیته راهبری با تأکید بر  نگاه حداقل ضرر و زیان برای دولت و کاهش قیمت برای مردم با موضوع  مخالفت و تصمیم بر واگذاری به بخش خصوصی با قیمت مصوب و تأمین آن  نموده است.
۵_در خصوص میوه پرتقال با توجه به افزایش قیمت پرتقال والنسیا و سرمازدگی و کاهش کیفیت و محدودیت در پرداخت یارانه بر اساس تصمیم کمیته بنا بر تأمین پرتقال تامسون شمال گردیده که قیمت ان از پرتقال والنسیا نیز کمتر است و هم‌اکنون نماینده سازمان صمت و مباشر در شمال کشور در حال عقد قرارداد جهت تأمین میوه تنظیم بازار شب عید می‌باشند.
۶_جهت اظهارنظر شایسته  ضرورت  اشراف بر ساختار اجرایی تأمین میوه شب عید، کمیته راهبری، ظرفیت تولید و پتانسیل‌های کشاورزی، قیمت‌های مصوب، نحوه مدیریت یارانه و ...برای پرهیز از پیش‌داوری و القا ذهنیت نامناسب و اطلاق عباراتی مانند رانت، واردات و پرتقال بی‌کیفیت به افکار عمومی ضروری است.
در پایان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: این‌جانب  آمادگی خود را برای مذاکرات کارشناسی و ارائه و دسترسی سوابق به آحاد جامعه  اعلام می‌نمایم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
آفرین ، به این میگن دفاع از حقوق مردم و مصرف کننده ، کسی نباید تو این وضعیت اقتصادی دنبال پول زور باشه ، دستمریزاد بر کارکنان صمت
United States
کاش من مباشر خرید پرتقال بودم قر رررربون مباشر برم پستهایی هستند که سرقفلی دارند از جمله محیط بان و پلیس ساختمان و حالا مباشر خرید پرتقال هم به ان اضافه شد۵
سید
Iran, Islamic Republic of
. که تا حالا قدمی واسه خرید میوه شب عیدبرنداشته ...تاجایی که اطلاع دارم جناب آقای دکترصمیمی بارایزنی و ارتباط بامدیریت محترم بانک ملت که ی بانک خصوصی میباشدوهیچ ربطی هم به سازمان صمت ندارد....مدیریت محترم بانک ملت مدیری خداترس شهداء محور وبه فکر مردم میباشندبخصوص قشر متوسط وضعیف جامعه واستان هستن....مدیریت فهیم بانک ملت به جای بانک کشاورزی عنایت وکمک صدرصدی به خرید میوه شب عیداستان کردن....
سازمان صنعت
Iran, Islamic Republic of
تمام مطالب حسین پور واقعیت نداره .دستگاههای نظارتی ورود کنند همه چی معلوم میشود
اتحادیه
Iran, Islamic Republic of
اقای حسین پور این گو و اینم میدون تمام مدارک و مستندات موجوده و باید عذر خواهی به مردم کنی .خودت تصمیم گرفتی و اینده همه چی ثابت میشه .در رابطه با دعوت نامه .صورتجلسه را دستگاه نظارتی بخواهد .چرا مطالب نوشتی .شاهنامه اخرش خوش است
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
به خدا این حسین پور که این همه مطلب دنبالش مینویسن آدم پاک و با صداقتیه.تو تمام صحبت ها و مصاحبه هاش کاملا یک مدیر قاطع هست.خداییش مدیران خوب را خراب نکنیم
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
1