تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۳۱۳۵۷
در جمع خبرنگاران مستقر در شهر زلزله زده سی‌سخت مطرح شد

( فیلم ) محسن رضایی: جاده سی‌سخت نامناسب است / وزیر آموزش و پرورش فکری به حال تحصیل دانش آموزان کند / نبود سردخانه و جولان دلالان کشاورزان را فقیرتر کرده است / سی‌سخت مظهر فقر در کنار ثروت است.

۱
۱
( فیلم ) محسن رضایی: جاده سی‌سخت نامناسب است / وزیر آموزش و پرورش فکری به حال تحصیل دانش آموزان کند / نبود سردخانه و جولان دلالان کشاورزان را فقیرتر کرده است / سی‌سخت مظهر فقر در کنار ثروت است.
کبنا ؛محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر و ضمن بازدید خانه به خانه از زلزله‌زدگان در جلسه ستاد بحران شهرستان دنا شرکت کرد.
   
فیلم کامل صحبت‌های محسن رضایی در سی‌سخت

به گزارش کبنا، او در ادامه سفرش در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح سفرش پرداخت و اظهار داشت: برای خدا قوت و قدردانی به گروه‌های جهادی، نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیجیان، سپاه، طلاب، نیروهای امدادی و خدمات رسان به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر کردم.
وی افزود: شب گذشته به چادرها رفتیم و مشکلات مردم را از نزدیک دیدیم و در ستاد بحران شرکت کردیم و مشکلات مدیران را شنیدیم و بعضی کارها را باید در تهران پیگیری کرد، که قطعاً پیگیری می‌کنم.
رضایی گفت: مسئله مهم که در شهر سی‌سخت وجود دارد این است که حقیقتاً این زلزله نباید هیچ تاثیری در زندگی مردم می‌گذاشت. این منطقه می‌تواند یک منطقه ثروت مند باشد. منابع عظیم و گیاهان دارویی دارد و گردشگری آن فوق العاده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: از استان‌های مختلف مردم زیادی برای تفریح و گردشگری به شهر سی‌سخت می‌آید، و مردم این شهر می‌توانند، درآمد زیادی داشته باشند.
وی به مشکل جاده یاسوج - سی سخت گریزی زد و گفت: این جاده 35 کیلومتر مسافت دارد و 12 سال است که قرار است این جاده درست شود و مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار بگیرد، اما جاده، جاده نامناسب است.
رضایی در ادامه گفت: شهر سی‌سخت نیز دارای محصولات خیلی خوب باغی است، لیکن نه سردخانه و نه صنایع تبدیلی دارد و محصولات باغی روی دست کشاورزان می‌ماند و دلالان نیز در این شهر جولان می‌دهند.
وی گفت: سی‌سخت مظهر فقر در کنار ثروت است. در سه سال گذشته، دومین زلزله‌ای است که در این شهر اتفاق می‌افتد و اگر از این تهدید یک فرصت نسازیم. سی‌سخت را طوری درست نکنیم که در زلزله‌های بزرگ دوام نیارد. هیچ وقت مردم اینجا امنیت نخواهند داشت و هیچ وقت در اینجا سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.
رضایی گفت: 4 هزار خانه در شهر و روستا  تخریب و آسیب شده‌اند و پول قابل توجهی لازم دارد و دولت هم این پول را گذاشته، اما باید در توزیع آن باید دقت شود. در ساختمان سازی باید دقت شود.
وی به مسئله آموزش دانش آموزان شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید به آموزش مردم زلزله زده شهر سی‌سخت توجه داشته باشد و تبلت‌های را در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کند. تا همه احساس کنند که زندگی در شهر سی سخت جریان دارد و روحیه دادن به مردم مسئله مهمی است.

   

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: مردم همیشه در سختی‌ها کنار دولتمردان و نظام هستند و مسئولان باید در سختی‌ها کنار مردم باشند. تا به قولاً برادری‌مان را اثبات کنیم.
وی افزود: شهر سی‌سخت منابع عظیمی دارد و می‌تواند شهر آبادی شود.
رضایی گفت: نکته مهم این است که طرح جامع شهری باید کاملاً پیاده شود. چه از لحاظ خیابان کشی و چه از لحاظ ساخت و سازها و نظام مهندسی باید اصول فنی و مهندسی رعایت شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در بازسازی باید بر اساس اصول نظام مهندسی و شهرسازی عمل شود. سیاست‌های کلی حوادث و بحران را مقام معظم رهبری اعلام کرده، اما چون این ضوابط و سیاست‌ها رعایت نمی‌شود با یک زلزله کم خسارت وارد می‌شود.
وی گفت: فرصت خوبی است که این ضوابط در بازسازی شهر سی سخت رعایت شود.
رضایی در ادامه گفت: مهمترین راه تحقق وعده‌های مسئولان، مدیریت یکپارچه ستاد بحران و پیگیری مستمر کارها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

موسی
Iran, Islamic Republic of
جاده سی سخت نامناسب است تو برا رای درستش میکنی ، بخت بوام انتخابات تمام شد تو هم بسیار از ما مردم صادق فقیر و ساده لوح میخندی .
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
فایل های مرتبط
1