تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید فرزند آیت‌الله مصباح یزدی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت + عکس

۱
۱
بازدید فرزند آیت‌الله مصباح یزدی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت + عکس
کبنا ؛فرزند آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت بازدید کردند.
به گزارش کبنا، مراسم بزرگداشت عالمان مجاهد و بصیر حضرت ایت‌الله مصباح یزدی، حضرت آیت الله محمد یزدی و شهادت دانشمند هسته ای در مصلی امام خمینی یاسوج برگزار شد.
 در این مراسم که با حضور نماینده  ولی فقیه و فرزند حضرت آیت الله مصباح و روحانیت استان وآحاد مردم برگزار شد، حجت السلام  والمسلمین مصباح یزدی فرزند علامه مصباح به ویژگی‌های مشترک این عالمان مجاهد پرداخت.
وی  سخت کوشی، توکل بخدا و توسل به ائمه اطهار را ازویژگیهای این سه مجاهد دانست و حجت الاسلام والمسلمین مصباح  افزود، یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های بزرگ، چندبعدی بودن ابعاد وجودی آنان است که موجب می شود هرکس به فراخور درک و تصور خود از آنان به بیان ویژگی های ایشان بپردازد.
وی یکی از ویژگی‌های بارز علمارا متفکر بودن آنان عنوان کرد و افزود: یکی از برجستگی‌های آیت‌الله مصباح از نظر بنده، اندیشمند و متفکر بودن ایشان بود. به جرأت می‌توان ادعا کرد که اکثر روزگار علمی خود را با تفکر میگذراند. تمام سخنرانی‌ها و آثارشان محصول فکر خودشان بوده البته این به این معنا نیست که از آثار هیچ یک از بزرگان استفاده نکرده باشند. از ویژگی‌های آثار علامه این بود که آثار دیگر بزرگان را به طور کامل دریافت کرده، ساعت‌ها تعقل میکردند، استدلال می آوردند و هرکدام را که میپذیرفتند، ارائه می‌کردند.
وی، اظهار کرد: از دیگر ویژگی ایشان می توان به فروتنی و تواضع در برابر اساتید خود، علمای هم دوره و حتی شاگردانشان اشاره کرد.
وی در ادامه نظم فکری و عملی، دنیاگریز بودن به معنای عدم دلبستگی به تعلقات دنیوی، جایگاه و مناصب حکومتی، حلم و بردباری و عشق به اهل بیت علیهم السلام و شهدا را از دیگر ویژگی های این فقیه والامقام عنوان کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بصیرت را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های این عالما ن مجاهد  عنوان کرد و افزود: راه‌شناسی، شناخت حق و باطل، شناخت مواضع، دارا بودن نگاه کلان و جزء از عوامل ایجاد بصیرت در فرد است که هریک از این ویژگی ها در وجود این عالمان عالی قدر وجود داشت. اینان علاوه بر ولایت پذیری همواره ولایت گستر بودند. از ویژگی‌های این عالمان  و شهید فخری زاده  تلاش برای گسترش دایره ولایت  درجهان بود.
گفتنی است، فرزند آیت‌الله مصباح یزدی به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت بازدید کردند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درآستانه انتخابات همه بیایید سی سخت ولی آیا کمک هم میکنید یا فقط به دولت حمله میکنید
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1