تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

واحدهای شیلات تعیین تکلیف شدند / نشانه‌‌هایی از حرکت روبه‌رشد استان ایجاد شده

۰
واحدهای شیلات تعیین تکلیف شدند / نشانه‌‌هایی از حرکت روبه‌رشد استان ایجاد شده
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حمایت از بخش خصوصی نوپا هستیم، گفت: سرمایه ‌گذار وقتی تلاش‌ های استان و اتاق بازرگانی را مشاهده کند تحرک بیشتری خواهد داشت ضمن اینکه خود بخش خصوصی هم باید بیش از این تحرک داشته باشد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
گفتنی است بنا به دستور استاندار و در جهت رعایت فاصله اجتماعی و با توجه به پیک دوباره  شیوع کرونا در کشور برخی از اعضای این نشست به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت داشته و نظرات خود را مطرح کردند.
کلانتری در این نشست با بیان اینکه در ماه های اخیر قانون معافیت سهم بیمه کارفرمایان در بحث کشاورزی ( گلخانه داران) حذف شده که این مهم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان این استان فراهم کرده است، اظهار داشت: قانون حذف دریافت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان واحدهای گلخانه ای در این استان با مخالفت سازمان تامین اجتماعی استان روبه رو بوده است.
وی تاکید کرد: تا زمان تعیین تکلیف این قانون با مسئولیت بنده، حذف دریافت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان گلخانه‌ای برقرار خواهد بود.
استاندار، گفت: منابع طبیعی با بخش خصوصی چالش‌‌هایی دارد چرا که ممکن است طرح صنعتی اجرا شود. در مواردی شبیه به این اگر مالکیت منابع طبیعی احراز شود باید مشکل بخش خصوصی حل شود اما در صورت وجود معارض، موضوع بررسی و از طریق دستگاه قضایی پیگیری شود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: بخش خصوصی تاثیرگذارترین بخش در روند توسعه  استان خصوصا در زمینه سرمایه ‌گذاری، توسعه اقتصاد و اشتغال است و اقداماتی در این خصوص هم انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تغییر و تحولات انجام شده در نشست گذشته شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی تاکنون، گفت: از یک ماه پیش تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است، واحدهای شیلات که بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف شدند حتی حمایت ‌هایی به سمت بخش شیلات انجام گرفت و قانون هم به نفع سرمایه‌‌ گذار تفسیر شد مسئولیت این کار را می ‌پذیریم و هزینه آن را هم پرداخت می‌ کنیم.
وی با بیان اینکه در حمایت از بخش خصوصی نوپا هستیم، گفت: سرمایه ‌گذار وقتی تلاش‌ های استان و اتاق بازرگانی را مشاهده کند تحرک بیشتری خواهد داشت ضمن اینکه خود بخش خصوصی هم باید بیش از این تحرک داشته باشد.
وی با اشاره به سفر روز گذشته معاون علمی رئیس جمهور به استان، گفت: ستاری دستور داد دو آزمایشگاه با تمام تجهیزات در دو دانشگاه یاسوج و علوم پزشکی تجهیز شود که ۵۰ درصد هزینه‌ های این آزمایشگاه ‌ها را حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با سقف باز پرداخت کند.
وی بر ایجاد تعامل میان منابع طبیعی، محیط زیست و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اگر دستگاه‌ ها حمایت کنند بخش خصوصی هم احساس می‌ کند حمایت می شوند و مثبت ‌اندیشی در اندیشه آنها شکل می‌ گیرد.
نماینده عالی دولت در استان، عنوان کرد: با تلاش مرکز فوریت‌ های بخش اقتصادی و اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی کارهایی موثری انجام شد اما حمایت از بخش خصوصی باید به جد دنبال شود.
وی با بیان اینکه نشانه‌ هایی از حرکت رو به رشد استان ایجاد شده است، بیان کرد: البته روند طولانی ‌تری را خواهیم داشت که تحول موثر و اثرگذاری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1