تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۰
کارشناس سازمان هواشناسی؛

کهگیلویه و بویراحمد منتظر باران باشد / ورود سامانه به کشور /مردم از سفر غیر ضروری اجتناب کنند

۰
کهگیلویه و بویراحمد منتظر باران باشد / ورود سامانه به کشور /مردم از سفر غیر ضروری اجتناب کنند
کبنا ؛مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سامانه بارشی جدید هشدار داد و گفت: مردم از سفر غیر ضروری اجتناب کنند.
به گزارش کبنا، مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به جو استان وقوع ناپایداری های جوی در پاره‌ای از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.
رضا کاکاوند افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد روان آب، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی، کاهش دید افقی به علت پدیده مه از مخاطرات این سامانه بارشی در استان هستند.
وی ادامه داد: همچنین با تقویت این سامانه از پنجشنبه شاهد گسترش بارش ها در سطح استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت علاوه بر ابرناکی در همه مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، بارش برف «در مناطق کوهستانی و مستعد» در برخی مناطق ریزش تگرگ و وزش باد «گاهی شدید» پیش بینی می‌شود.
کاکاوندگفت: این سامانه به تدریج از اوایل شب پنجشنبه از جو استان خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد رواناب، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی، کاهش دید افقی به علت پدیده مه از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجتناب از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و رعایت نکات ایمنی در صورت تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات و خطر وقوع صاعقه توصیه می‌شود.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق
   

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

امیر سرکرده با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از شب گذشته بسیاری از شهر‌های نواحی شمال غرب کشور بارش باران داشت، گفت: استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، بوشهر، همدان و دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، زنجان، البرز، تهران و شمال سمنان باید منتظر بارش باشند.
وی با بیان اینکه در استان‌های مرکزی، قم، سواحل خزر و استان‌های شمالی بارش باران خواهیم داشت، افزود: سامانه امروز چهارشنبه به نواحی شرقی کشور هم می‌رسد و بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی هم داریم.
کارشناس سازمان هواشناسی برای جمعه در استان کرمان و قسمت‌هایی از هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی کرد و گفت: این سامانه جمعه از مرز‌های شرقی خارج می‌شود و از شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد می‌شود و باعث بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور می‌شود.
   
 سرکرده برای امروز و فردا بارش برف را در استان‌های حاشیه مرکزی البرز و زاگرس پیش بینی کرد و افزود: وزش باد شدید را فردا و پس فردا در دامنه‌های جنوبی و مرکزی البرز و مناطق شرقی خواهیم داشت و سرعت باد ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر خواهد بود.
کاهش دما برای نیمه غربی کشور از امروز رخ می‌دهد و به تدریج به مناطق شرقی کشیده می‌شود و ۸ تا ۱۰ درجه با کاهش دما همراه خواهد بود.
به گفته وی خلیج فارس مواج و آسمان تهران ابری است و از عصر شاهد بارش خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1