تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۲
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج مطرح کرد

راه‌اندازی شهرک زیست فناوری در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج

۰
راه‌اندازی شهرک زیست فناوری در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج
کبنا ؛در حالی که خبر رسانه‌ها؛ گویای این بوده که پردیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بلاتکلیف مانده است، و صحبت‌های کرم جانی‌پور رئیس این دانشگاه در باره پردیس به خوبی منعکس پیدا نکرد. و واقعیت‌ها در خصوص این سرمایه استان به گونه دیگری است و از قرار معلوم شهرک زیست فناوری در آن راه اندازی می‌شود.
به گزارش کبنا، کرم‌ جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بازدید روز (سه شنبه 28 بهمن ماه 99) سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پردیس دانشگاه آزاد یاسوج توضیح داده و اظهار داشت: شهرک زیست فناوری در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج ایجاد می‌شود و جزئیات طرح توجیهی این شهرک به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه شده است.
جانی پورافزود: با توجه به پتانسیل‌های ویژه پردیس دانشگاه ازاد یاسوج به درخواست ستاری، هسته‌های فناورانه بویژه در بخش کشاورزی در آن فعال می‌شوند.
 وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت‌های دانش بنیان و واحدهای فناورانه، طرح‌های دانش بنیان بلوط محور در بویراحمد و طرح‌های گاز محور در گچساران مبنا قرار گرفته و برروی آن‌ها سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از پردیس دانشگاه ازاد یاسوج از مسئولان خواست با اعطای تسهیلات به تکمیل و راه اندازی پردیس کمک کنند تا موجب درآمدزایی و کارآفرینی در شهر یاسوج شود.
  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از زمان ریاست محمد مهدی تهرانچی، حل مشکل دانشگاه آزاد واحد یاسوج به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و ۳ میلیارد تومان برای دریافت سند تک برگ پردیس کمک شد.
 کرم جانی پور ابراز داشت: افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای احداث پردیس دانشگاه آزاد یاسوج هزینه شده است و تکمیل آن نیاز به هزینه فراوانی دارد.
 وی افزود: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و کمبود سرمایه در دانشگاه آزاد طرح‌های عمرانی با رکود مواجه شده اما با پیگیری‌های تهرانچی و ستاری این مجموعه به نتیجه خواهد رسید.
   
 جانی پور تصریح کرد: تاکنون جلسه‌های فراوانی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به دستور تهرانچی برای تعیین تکلیف و استفاده مطلوب از این پردیس دانشگاهی تشکیل شده و چند طرح توجیهی جامع نیز به سازمان مرکزی ارسال و در دست بررسی است.
 پس از بازدید معاون علمی رئیس جمهوری از پردیس دانشگاه آزاد مقرر شد در هفته آتی جلسه‌ای با حضور نمایندگان معاون علمی رئیس جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برای تصمیم گیری درباره پردیس دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود.
سورنا ستاری گفته بود؛ اگر پردیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج رها شود و استفاده از آن نشود، خیانت محسوب می‌شود.
 در حاشیه بازدید معاون علمی رئیس جمهوری ازپردیس یاسوج و افتتاح این شهرک از دستگاه +odena رونمایی شد. ستاری همچنین از فناوری تولیدی هسته فناور مستقردر مرکز رشد واحدهای فناور با عنوان گلخانه آب شور بازدید کرد و به مخترع داروی التیام زخم‌های دیابتیقول مساعدت برای گرفتن مجوزهای لازم برای تولید این داروی خاص داد.
 معاون علمی رئیس جمهوری همچنین از دستگاه ویژه تولید یکی از هسته‌های فناور دانشگاه ازاد گچساران با عنوان انتقال توان الکتریکی شارژر بی سیم تلفن همراه بازدید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1