تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۴۳۰۷۲۷
در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

کاهش 12 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی / وضعیت «بدترِ» شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران / با تجمعات انتخاباتی برخورد شود

۱
۰
کاهش 12 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی / وضعیت «بدترِ» شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران / با تجمعات انتخاباتی برخورد شود
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک درصد سهمیه واکسن کشور به استان تعلق گرفت و در حال حاضر برای وضعیت اورژانسی و اضطراری است.
ب گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسین کلانتری روز شنبه (25 بهمن ماه) در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظها داشت: از ۱۰۰ دُز واکسن سهمیه استان ۸۰ مورد آن تزریق شد و هیچگونه عوارض جانبی هم نداشته است.
وی با بیان اینکه، جهت اطلاع مردم عزیز استان حتی یک عدد واکسن خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع و یا تزریق نخواهیم داشت گفت: واکسن ها سهمیه هستند و از طریق مرکز کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرند.
استاندار یادآور شد: شرایط نگهداری واکسن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد و بیش از مدت ۲ ساعت خارج از این دما عملاً غیرقابل مصرف است و تزریق آنها با توجه به گروه بندی هایی که انجام شده در ستاد ملی مقابل با کرونا، انجام می شود.
به گفته استاندار، تحویل گرفتن و نگهداری هر واکسن پروسه خاص خود را دارد و هر واکسن یک شناسه و یا کد مخصوص ۲۰ رقمی دارد و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است. 
استاندار به شرایط برگشت سه شهرستان استان به وضعیت بدتر کرونایی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که به سال نو نزدیک می شویم باید وضعیت به سمت عادی و فعالیت همه گروه ها پیش می رفت اما به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، تجمعات در عروسی ها، عزا و دورهمی ها سبب افزایش شیوع این بیماری، مبتلایان و تغییر وضعیت شده است.
کلانتری ابراز داشت: متاسفانه  شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت قبلی خارج و به وضعیت بدتری رسیده است و اگر ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت تر خواهد شد و محدودیت های بیشتری اعمال می شود.
وی یادآور شد: با اینکه کرونا تمام نشده و خطرناکتر، پیشرفته و جهش یافته تر شده اما متاسفانه رعایت پروتکل ها از ۹۲ به ۸۰ درصد و حدود ۱۲ درصدی کاهش یافته است.
استاندار تاکید کرد: طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا هرگونه تجمعات عزا و عروسی حداکثر با ۵۰ نفر آن هم با شرایط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد و در غیر این صورت نیروی انتظامی مقابله خواهد کرد.
کلانتری به افزایش بخش بیماریابی سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: ما این خطر را حس کردیم و نگرانیم که دوباره وارد پیک کرونایی دیگری شویم و بر همین اساس تکالیفی برای گروه های مختلف تعیین خواهد شد.
استاندار تاکید کرد: آنهایی که مراسمات عروسی و عزا برپا می کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند مردم را دعوت به مرگ می کنند، باید با آنها برخورد شود.
استاندار با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان های خوزستان به ممنوع بودن تردد خودروهای خوزستان به استان از امروز تاکید کرد و گفت: تردد خودروها در شهرهای استان از ۹ شب به بعد ممنوع است.
وی بیان کرد: با توجه به بدتر شدن شرایط کرونا و افزایش ترددهای فصلی به سمت مناطق گرمسیری استان این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد.
 کلانتری با تذکر به تبلیغات زود هنگام انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت: با تجمعات و دورهمی ها در این خصوص، بر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ها افزوده شده است و باید برخورد شود.
استاندارتاکید کرد: تمام مکان ها و باغات گردشگری بدون مجوز تعطیل و آنهایی هم که مجوز گرفته اند و رعایت نمی کنند مجوز آنها لغو شود.
وی از همه صنوف، گروه های مختلف، دستگاه های اجرایی استان به خصوص مردم استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.
استاندار تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه های مختلف استان بیش از پیش نسبت به وضعیت شیوع کرونا، خطر و آسیب پذیری و سرعت انتقال آن آگاهی بخشی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با بیان اینکه ۱۱۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۷ بیمار کرونایی قطعی و ۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدانپناه با بیان اینکه شش روز مورد فوتی گزارش نشده، افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته اند.
وی با بیان اینکه شروع واکسیناسیون به منزله کنترل بیماری نیست، زیرا فعلا بخش کوچکی از جامعه واکسیناسیون می‌شوند گفت: همه ما باید تا کنترل نهایی کرونا همراه کادر بهداشت و درمان، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هم  به تعداد ۴ هزار و ۸۶۴ تست در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: نسبت به هفته ماقبل آن ۱۰ درصد افزایش داشتیم و درصد رهگیری در استان هم از ۷,۴ به ۸.۷ رسیده است.
بانشی به تعداد ۲ هزار و ۵۱۰ بازدید در هفته گذشته اشاره کرد که ۱۱۰ مورد به دستگاه قضایی معرفی و ۲۷ مورد هم پلمب شد در استان رعایت دستورالعمل‌ها ۲ درصد کاهش یافت و نسبت به روزهای خوب گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته‌ ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام وخسته نباشید
جناب استاندار میدونیدکه دربیمارستانهای شهرستان گچساران به بهانه درآمددراین شرایط بحرانی کرونا اعمال زیبایی بخصوص زیبایی بینی داره انجام میشه!؟!؟ چون شخص رییس شبکه بهداشت گچساران بعلت انجام این نوع اعمال ذینفع هست؟!!!! پرسنل اتاق عمل وبخشهای جراحی کاملاً درخطرهستن چون اکثراین بیماران ازشهرها واستانهای دیگه جهت جراحی به گچساران میان!!
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1