تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۳۰۵۸۶
با تزریق اولین واکسن به فرزند وزیر بهداشت؛

واکسیناسیون کرونا در ایران آغاز شد / واکسن ایرانی، بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید می‌رسد

۱
۰
واکسیناسیون کرونا در ایران آغاز شد / واکسن ایرانی، بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید می‌رسد
کبنا ؛ برنامه واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور با ورود اولین محموله واکس روسی، از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ به شکل نمادین با حضور تصویری رئیس جمهوری و همچنین حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شد.
آن طور که علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان داشته است؛ تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.
به گفته وی، اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.
رئیسی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹، افزود: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.
فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین نفری بود که نخستین واکسن کرونا در ایران به او تزریق شد.
وزیر بهداشت در ابتدای این مراسم، با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهوری، وزارت امور خارجه و سفرای ایران در کشورهای مبدا واکسن، گفت: امروز مفتخریم کار واکسیناسیون را با دستور رئیس جمهوری آغاز کنیم.
وی افزود: امروز این برنامه در ۶۳۵ بیمارستان کشور برای گروه‌های در اولویت آغاز خواهد شد.
وزیر بهداشت با اعلام اینکه محموله‌های دیگری از واکسن به تدریج وارد خواهد شد، ادامه داد: در رابطه با واکسن داخلی هم کارها به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید برسد.

روحانی ـ واکسن

دکتر فتاح قاضی، متخصص بیهوشی و رئیس بخش آی‌سی‌یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین تزریق‌کننده بود.
سومین نفر نیز سارا گودرزی، پرستار بخش آی‌سی‌یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، بود.
چهارمین نفر سیدجمیل حسینی، پرستار آی‌سی‌یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، است.
پس از تزریق واکسن بر روی فرزند وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور نیز ضمن تبریک آغاز واکسیناسیون از نمکی خواست که فرزندش با قرار گرفتن در پشت میکروفن با وی صحبت کند.
نمکی نیز گفت اگر اجازه بدهید چند لحظه‌ای پس از تزریق بنشیند که رئیس‌ جمهوری گفت: «هر چه جزو مقررات است همان را انجام دهید.»
پس از قرار گرفتن پارسا نمکی در پشت میکروفن و عرض سلام و احترام به رئیس‌جمهوری، روحانی از احساس وی درباره اینکه به عنوان فرزند وزیر بهداشت نفر اول تزریق‌کننده واکسن است، پرسید. پارسا نمکی نیز گفت: با توجه به زحماتی که کادر درمان و بهداشت در این مدت کشیدند و ما از نزدیک از طریق پدر شاهد بودیم که چه فشارها و سختی‌هایی را تحمل کردند، بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه وظیفه‌ای در قبال این عزیزان داشتم و آن این بود که این دین را ادا کنم که اگر کوچک‌ترین مطلبی در اعتمادبخشی در این مطلب هست، دینی به گردنمان نماند.
روحانی از پارسا نمکی پرسید این اقدام پیشنهاد پدرش بوده یا وی، که پارسا نمکی گفت: پدر خودشان از اول تمایل داشتند خودشان واکسیناسیون را انجام دهند اما من خودم اصرار و درخواست کردم من انجام دهم و قطعا اگر این واکسن موردی داشت اجازه نمی‌دادند بنده هم انجام دهم.
رئیس‌جمهوری نیز از همه پزشکان و مدافعان سلامت تشکر و قدردانی کرد.
وزیر بهداشت نیز از پیگیری‌های رئیس‌جمهوری چه برای تولید داخل و چه واردات واکسن کرونا سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد که در کنار هم بتوانیم برای غلبه بر همه جنبه‌های این ویروس گام‌های موثرتری را برداریم.
ادامه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور بر اساس اولویت‌بندی که از قبل در سند واکسیناسیون مورد تایید در ستاد ملی مشخص شده در جریان خواهد بود.
گفتنی است ایران سه مسیر را برای واکسیناسیون جمعیت کشور علیه کووید-۱۹ دنبال می‌کند؛ تولید داخلی واکسن کرونا با توان دانشمندان ایرانی، تولید مشترک آن از طریق انتقال دانش فنی و همچنین واردات.
وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی کرونا که طبق گمانه‌زنی‌ها تا بهار سال آینده به سرانجام می‌رسد، واردات واکسن از منابع معتبر و ایمن در دستور کار است. این منابع نیز به گفته وزیر بهداشت عمدتا از منبع اروپایی آسترازنیکا، دو کمپانی در هند، یک کمپانی در چین و یک کمپانی در روسیه خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی مدارس غیردولتی شهر دهدشت برخلاف بخشنامه اقدام به برگزاری کلاس حضوری تحت عنوان جبرانی نموده اند و عملا به صورت حضوری بازگشایی کامل انجام داده اند .با کمال تاسف .آموزش وپرورش شهرستان نه تنها برخورد نمی کند همراهی هم می کند .پروتکل های بهداشتی هم نزدیک به صفر.....شبکه بهداشت و آموزش وپرورش استان لطفا رسیدگی کنند
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1