تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۵۸۱

بی طاقتی حامیان قالیباف / دردسرهای وزیر ارتباطات به خاطر یک جمله!

۲
۰
بی طاقتی حامیان قالیباف / دردسرهای وزیر ارتباطات به خاطر یک جمله!
کبنا ؛واکنش دو نماینده مجلس ـ توانگر و شجاعی ـ در کنار حملات طیف موسوم به حامیان قالیباف به وزیر ارتباطات که در زنجان تنها در یک جمله اشاره کرده بود به بحث استقلال در قبال کاخ سفید و کاخ کرملین، حکایت از آن دارد که همچنان «محمدجواد آذری جهرمی» در مظان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری 1400 قرار دارد.
به گزارش کبنا نیوز آذری جهرمی در این خصوص در سفر روز 20 بهمن ماه به زنجان در شورای اداری این استان گفته بود: امام (ره) تأکید کرد دهه فجر یک پیام ویژه دارد که نگاه نه باید به کاخ سفید و نه به کاخ کرملین باشد و باید پشتوانه ما مردم باشند.
روزنامه آفتاب یزد در این خصوص نوشت: مجتبی توانگر که برخی رسانه‌های اصولگرا در مقام نقد از سخنگوی قالیباف شدنِ وی در برخی موارد از جمله همین سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه، به او تاخته بودند در توئیتی می‌نویسد:«آقای آذری جهرمی شما مهندس مخابرات هستید و وزیر ارتباطات؛‌ای کاش یاد بگیرید در حوزه تخصصی خودتان حرف بزنید و در سیاست خارجی ورود نکنید چون مثل امروز حرف ناپخته می‌زنید و هزینه می‌تراشید! سکان‌دار سیاست‌خارجی رهبری است که دقیقا سیاست نه شرقی نه غربی امام را پیش ‌‌می‌برد» اگرچه ایراد توانگر در نگاه نخست وارد است اما وقتی همه و در تمامی ابعاد، اظهار نظر سیاسی می‌کنند نمی‌توان به وزیر کابینه تاخت و او را نواخت که چرا اظهار نظر سیاسی آن هم در حوزه سیاست خارجه کرده ای!
دیگر نماینده‌ای که نه تنها به آذری جهرمی تاخته، بلکه تهدید کرده اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس خواهد کشانید؛ حسن شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس است. این نماینده ی مجلس در توئیترِ همچنان فیلتر(!) می‌نویسد:«در خامی این جوان همین بس که فرق شرق و غرب جغرافیایی و ایدئولوژیک را نمی‌داند. اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس می‌کشانیم.»با مداقه در متن توئیت نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس متوجه یک مسئله می‌شویم، مسئله‌ای که خیلی‌ها بدین قسمت ماجرا با تاکید بیشتری پرداخته بودند و آن همزمانی سخنان مثلاً انتخاباتی آذری جهرمی در زنجان و سفر قالیباف که گویا حامل پیامی از سوی رهبر انقلاب برای ولادیمیر پوتین است، این همزمانی حتی اگر وجهِ انتخاباتی اظهار نظر وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات را نیز مهم ندانیم از نظر عده‌ای غیر قابل اغماض خواهد بود. این روزها که سفر محمدباقر قالیباف به مسکو دستاویز حمله ی دو سوی ماجرا به آن شده است جرقه‌ای کوچک لازم بود تا همه ی به اصطلاح«دق دلی ها» و همه ی «کاسه کوزه ها» بر سر محمدجواد آذری جهرمی بشکند و خالی شود.
نمی تواند بیاید، گفته است نمی‌آید!
محمدجوادآذری جهرمی که همچنان عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه را یدک می‌کشد بارها و بارها عنوان کرده که علاقه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارد. اما از نگاه تحلیلگران سیاسی، نیامدن‌های سیاسیون می‌تواند معادل حتماً می‌آیم بقیه باشد!
حمایت حسن روحانی و چند مسئله دیگر
احضار محمدجواد آذری جهرمی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه در هفته‌های اخیر در کنار حمایت تمام قد حسن روحانی و نیز کشانیده شدن به مجلس برای پاره‌ای توضیحات و نیز صراحت لهجه‌ای که آذری جهرمی دارد و نیز رفتارهای جوانانه‌ای که گاهی بروز می‌دهد، می‌تواند محل بحث باشد که مثلاً اگر قرار باشد آذری جهرمی راهی آوردگاه پاستور خواهد شد از جمله ی محاسنی است که از منظر عده‌ای دور نمانده است، جوانی و موضع گیری‌های جوان پسند از همان دست اقداماتی است که حتی اگر شخص، تعهد محضری برای نیامدن نیز بدهد باز نیز در مظان اتهام باقی خواهد ماند اما به نظر می‌رسد در موضع‌گیری اخیر از آن جهت که طیف حامیان قالیباف برای حواشی یک سفر به شدت زیر ضربِ شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند حمله به آذری جهرمی که گفته قصد و نیت انتخاباتی در سر نمی‌پروراند چندان مسئله ی غیرمنطقی‌ای نباشد اما مسائلی از این دست که وزیر ارتباطات چون متخصص مخابرات است پس لابد نمی‌باید اظهار نظر سیاسی آن هم در حوزه ی سیاست خارجه می‌کرده، چندان مسموع نیست حتی اگر قانون نیز گفته باشد نمایندگان مجلس در هر مسئله‌ای می‌توانند اظهارنظر کنند اما خودِ این ایراد می‌تواند مد نظر باشد که خیلی از اظهارنظرهای مجلس نشینان نه تنها غیر تخصصی که هزینه زا و دردسرآفرین خواهد بود.
همانند پیشترها که متذکر شده بودیم تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 راه درازی در پیش داریم این بار نیز به همین اندازه بسنده می‌کنیم که راه طولانی‌ای در پیش است و هنوز برای آمدن‌ها و نیامدن‌ها و نیز انتخاباتی و غیرانتخاباتی دانستن برخی موضعگیری و اظهار نظرات زود است اما بدشانسی وزیر ارتباطات همانی بود که ذکر شد همزمانی یک سفر و سوی جریانی این اظهار نظر، همانی که خیلی‌ها به خود خریدند و همزمانی را نه تنها اتفاقی ندانستند که آن را هدفمند و طراحی شده فرض کردند.
فضای مجازی؛ پاشنه آشیل یا نقطه قوت؟!
در پایان این نوشتار می‌توان به موضعگیری وزیر جوان و شائبه‌های ایجاد شده و تندی و تاختن‌هایی که وزیر ارتباطات از آن بی‌بهره نمانده را از منظری دیگر نگریست؛ چالش بستن و نبستن و محدود کردن و نکردن فضای مجازی از منظر بخش‌هایی از فضای سیاسی، پاشنه آشیل محمدجوادآذری جهرمی است همانی که در نقطه ی مقابل، دفاع و مقاومت آذری جهرمی را نقطه ی قوت می‌دانند اما همین دوگانه پاشنه ی آشیل و نقطه ی قوت کافی است تا جماعتی که مترصد فرصتی برای حمله و تسویه حساب بودند در این برهه او را بی‌نصیب باقی نگذارند!
نام شما

آدرس ايميل شما

زنبور
بعضی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور وسایر اعضای دولت بی احترامی می کنند وحتی حکم اعدام صادر می کنند احدی از سایر نمایندگان موضع نمی گیرند اما یک وزیر جمله ای از امام خمینی ( ره) نقل می کنند اینهمه از سوی چند نماینده تهدید میشوند ، پناه می بریم بر خدا از آینده این پر خاشگران مجلس!!!!!
امید
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک بچه را میکنند وزیر همین می شود که می بینیم
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1