تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : ۴۳۰۲۸۵
در نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با محسن رضایی مطرح شد

باقری: کاهش ابرتورم‌ها برای زنان مهمتر است تا دوچرخه‌سواری / وحدت یکپارچه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 عین جهاد است

۵
۲
باقری: کاهش ابرتورم‌ها برای زنان مهمتر است تا دوچرخه‌سواری
کبنا ؛نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد (اصولگرایان) با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه (شنبه 11 بهمن ماه 99) نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد (اصولگرایان) با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
محبوبه باقری نماینده زنان و از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: « در کشور ما معلمین که پرورش دهندگان انسان‌ها و فرزندان این ملت هستند حقوق و دستمزدی کمتر از پرورش دهندگان گوساله دریافت می‌کنند و این خود عین بی‌عدالتی است.»
متن کامل صحبت‌های محبوبه باقری به شرح زیر است؛
سردار عزیز به دیار برادران و خواهران ات خوشامدی مقدمتان گل باران
عرض سلام و خیر مقدم محضر تمام بزرگواران و فرهیختگان حاضر در جلسه را نیز دارم.
جناب آقای دکتر تحلیلی که خدمت شما عرضه می‌شود مبتنی بر تحلیل فرایندی و رویکردی است و ما وارد مباحث پروژه‌ای نشده‌ایم چرا که نگاه پروژه‌ای به مسائل را افت نظام برنامه ریزی جمهوری اسلامی می دانیم.
 سردار به استانی تشریف آورده‌اید از ویژگی‌های خاص و ویژه‌ای برخوردار است:
 ۱. مردمان این دیار برادران و خواهران هم زبان شما هستند و حضور فرزند برومند عزیزشان را در این جمع صمیمی گرامی می‌دارند.
۲. این استان از قابلیت‌های اقتصادی و خدادادی بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است. ترکیب جمعیت بالغ بر ۹۹ درصد شیعه و جوان اما در عین حال فقیر و کم برخوردار از درآمدها و امکانات کشور.
 دو مقوله وجود نیروی انسانی فراوان و منابع خدادادی قابل توجه در کنار فقر مردم، تناقض و پارادوکس بزرگی را آشکار می‌کند، این نشان می‌دهد نرم افزارهای اداری، اجتماعی و اقتصادی استان معیوب است و نیازمند درمان عاجل و جدی است.
 با توجه به ضیق وقت نمی‌خواهم به جزئیات این موضوع ورود داشته باشم.
 در تعمیمی به سطوح بالاتر چنین شرایطی برای کشور نیز برقرار است، یعنی درآمد ملی کشور نیز با مواهب خدادادی و امکانات موجود سازگار نیست در این گام نیز می‌توان نتیجه گرفت که همان نرم افزار اداری، اجتماعی و اقتصادی به خوبی کار نمی‌کند.
ریشه این ناکارایی و ناکارآمدی بخشی به مشکلات حوزه اجرا برمی‌گردد و نیازمند آن است که دولت آینده کیفیت حوزه اجرا را ارتقا بخشد و اما به اعتقاد ما بخش عمده‌ای از این مشکلات به مباحث نظری و تئوریک حوزه اجرا برمی‌گردد.
 ساختار اجتماعی و به طور خاص اقتصادی ایران دارای مبانی فلسفه غرب است که به اجمال آن را در نظام سرمایه‌داری خلاصه می‌کنم. و آنگونه که حضرتعالی به عنوان یک استاد بزرگ در حوزه اقتصاد می‌دانید که نظام سرمایه داری ذاتاً مریض و معیوب است و این آسیب‌ها را در سه گروه بیکاری، تورم، فاصله طبقاتی دسته بندی می‌نمایم.

    

 امید است ان شاء الله با برنامه‌های جامعی که در حوزه اقتصاد تدارک دیده می‌شود نهادهای بدیل نظام سرمایه داری به نحوی طراحی و ریل‌گذاری گردد که از شر نظام سرمایه‌داری موجود و آسیب‌های آن رها شویم.
چرا که دنیا به ایران صرفاً به عنوان یک کشور نمی‌نگرد و جمهوری اسلامی ایران الهام‌بخش حرکت‌های آزادیبخش و شکوفا کننده ظرفیت‌های انسانی برای تمام دنیا به شمار می‌رود بر این اساس وظایف دولت مردان آن نه به اندازه جغرافیای ایران، بلکه حوزه مسئولیت ما تمام جغرافیای جهان است و این مهم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
 نظام غرب و سرمایه داری هم متولی و هم بوقهای تبلیغاتی بسیار بزرگ دارد و نیازی به امثال ما ندارد.
اگر در حوزه مدیریت اجتماعی بخواهیم دنباله‌روی فلسفه غرب و نهادهای برآمده از آن باشیم نیازی به شکل‌گیری جمهوری اسلامی نبود.
 امروز اندیشه حزب کارگزاران سازندگی و حزب مشارکت که همگی در مبانی فلسفی اومانیستی غربی ریشه دارند سعی داشته‌اند انقلاب اسلامی را از درون به استحاله بکشانند. بر این اساس به دولت نیاز داریم که هم در حوزه اجرا چابک، فعال و پر انرژی باشد و هم دارای برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای تحول از نظام سرمایه داری به نظام اسلامی و انسانی باشد که حافظ منافع همه آحاد ملت و طبقات جامعه باشد.
 در جامعه اگر صرفاً مبانی و نگرش‌ها اسلامی شد جامعه اسلامی نیست، باید مبانی و قوانین تولید شده به عرصه زندگی و نهادهای اجتماعی بیاید و مردم را در مسیر رشد قرار دهد.
 انقلاب اسلامی زمینه ساز رسیدن به تمدن اسلامی است. تمدنی که نرم افزارهای آن بر اساس اسلام و از راهکارهای دین برای رسیدن به هدف استفاده می‌نماید.
 برای تحقق این ارزش‌ها به دستگاه مدیریتی نیاز داریم که آن دولت و مجلس انقلابی است، تا بر اساس مبانی اسلامی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به عملیات کردن آرمان‌های انقلاب اقدام نماید.
 در اینجا لازم است با توجه به تعدد مسائل قابل بررسی و ضیق وقت صرفاً در دو حوزه آموزش و پرورش و مطالبات زنان مطالبی ارائه خواهد شد.
 آموزش و پرورش
 هدف از حکومت اسلامی رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است.
تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید. متاسفانه در طی سالهای گذشته هیچ گونه اقدام چشمگیری نه از نظر روش، نه از نظر محتوای آموزشی و تربیت معلمان برای تعلیم و تکوین چنین رسالتی به عمل نیامده به عنوان مثال می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد
 ۱. بی رمق و ضعیف کردن دانشگاه فرهنگیان در انجام وظایف و تربیت دانشجو در صورتی که تنها مجرای منطقی تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش طبق گفته رهبری باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.
 ۲. گسترش مدارس غیر انتفاعی و کمرنگ شدن خدمات مدارس دولتی که ریشه در اندیشه سرمایه‌داری دارد.
 ۳. تلاش در تزریق اندیشه‌های غربی به ذهن دانشجویان و دانش آموزان و اساتید با اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در حالی که سند تحول بنیادین معطل و مغفول مانده است.
۴. عدم اعمال دقت در تدوین کتب درسی آموزش و پرورش به جایی رسیده است که ما معلمین گاهأ فکر می‌کنیم این کتاب‌های درسی را برای نفهمیدن نوشته‌اند خصوصاً در مقطع ابتدایی، و این مسئله را به ذهن متبادر می‌سازد که در مجموعه گروه تألیف کتب درسی آموزش و پرورش نفوذ فراتر از حد تصور صورت گرفته است.
۵. از نگاه دولت‌ها مخارج در آموزش و پرورش هزینه تلقی می‌شود حال آنکه در حقیقت این مخارج سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی است و این گزاره فراموش شده وزارت آموزش و پرورش در دولت است.
 در کشور ما معلمین که پرورش دهندگان انسان‌ها و فرزندان این ملت هستند حقوق و دستمزدی کمتر از پرورش دهندگان گوساله دریافت می‌کنند و این خود عین بی‌عدالتی است.

    

مطالبه ما فرهنگیان احیای نظام آموزش و پرورش در چارچوب رسالت دستیابی به حیات طیبه با پرورش و تربیت نسلی موحد، مؤمن، حقیقت جو، عدالتخواه و گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی با اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است سندی که سال‌ها مغفول و معطل مانده است.
در بخش زنان؛

 انسان محور توسعه است و جامعه‌ای می‌تواند توسعه یابد که همه افراد آن ظرفیت توسعه پذیری را داشته باشد.
 و راه و روش مناسب برای حصول توسعه را بیابند توجه به فرد به فرد توجه به فردانیت زنان به عنوان بخشی از توسعه بر سایر ابعاد تأثیر می‌گذارد.
 تا زمانی که به زنان کشورمان به عنوان نیمی از نیروی انسانی در روند توسعه توجه واقعی مبذول نگردد، تحقق این آرمان، آرزوی محال به نظر می‌رسد.
 توجه به مسائل زنان با در نظر داشتن تاثیرگذاری آن‌ها بر خانواده و جامعه امری ضروری است.
کارآمدی مدیریت در مسائل زنان منوط به رعایت نکاتی از قبیل پرهیز از شعارزدگی در برنامه ریزی حوزه‌های مرتبط با زنان است. سیاست بازی با مطالبات زنان تاکتیک مدیران بی‌کارنامه است که با هدف دو قطبی سازی و کارنامه سازی برای بهره‌برداری انتخاباتی بوده است.
 امروز زنان را از مطالبات واقعی خود دور نمودند.
کم حجابی، برهنگی و بی حیایی را از مضامین آزادی معرفی نموده‌اند. حضور در ورزشگاه را مطالبه اجتماعی زنان نامیده‌اند.
 امروز کار به جایی رسیده که زن کالای لوکس در تبلیغات تجاری بوده و حتی به عنوان مانکن در پشت ویترین فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.
 در سریال‌های تلویزیونی ارتباط با نامحرم و خیانت امری عادی شده که این موضوع قبلاً در سریال‌های شبکه‌های ماهوارهای معمول بوده ولی متاسفانه امروز در شبکه‌های سیمای خانگی ما نیز از همین نسخه استفاده می‌شود که به واقع بنیان و ثبات خانواده‌ها را نشانه گرفته که جای فریاد و فغان دارد.
 آیا مطالبات واقعی و درجه اول امروز زنان چیزی جز مطالبات دیگر اقشار جامعه است؟
 بهبود وضعیت اشتغال، ازدواج، سلامت و بهداشت روان، رفع تبعیض و بی عدالتی رفع سوء مدیریت و کاهش ابر تورم‌های دامنگیر اقتصاد و مسکن و خودرو برای زنان ما مهمتر است یا دوچرخه سواری و موتور سواری یا بلیط ورزشگاه آزادی؟
 مطالبه زنان ما کمک به پرورش نسل مهدوی و انقلابی در چارچوب اخلاق انسانی و اسلامی است، که ان شاء الله با ایجاد دولت انقلابی این مهم نیز محقق گردد.
 این اشکالات را از آن جهت برشمردم که به سختی کار و ابعاد نظری و عملی مسائل پیش روی یک رئیس جمهور انقلابی اشاراتی گذرا داشته باشیم.
 همانگونه که در بیانات ذکر شد و عنایت به تنوع اشکالات برشمرده و اهداف مورد نظر، لازم است این بار گران توسط اجتماع صاحب‌نظران و مدیران انقلابی از دوش ملت برداشته شود.
 لذا رایزنی در راستای رسیدن به وحدت و یکپارچگی همه زحمتکشان انقلابی تا دستیابی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مصداق عینی جهاد در راه خداست.
و انشالله بین وحدت عملی در سایه توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری فرزانه دست یابیم.
و العاقبه للمتقین
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم کریم پور اکبراباد
Iran, Islamic Republic of
درود خانم باقری
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خانم باقری چون آنهایی که گاو وگوساله وکشاوورزز که اگر نباشد قوتی وجو د ندارد که معلمان بخواهندانسان پرورش دهند . پس گوشت ویلاتنیات یک گاودار است کهیک معلم قوت کار کردن دا ازن توهیک به کشاورز ودامدا یک تعصب است .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا تشبیه نابجا و بدی بود
Iran, Islamic Republic of
بهتر که به جای سیاست بازان ، به خدا خاصیت بیشتری دارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
هر چه میکشیم از همین دید گاههای عقب افتاده است تورم به جای خود و دوچرخه سواری هم به جای خود
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی ایران به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر، که ...
1