تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۳۰۱۷۸
در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد

پیک چهارم کرونا در راه؛ ضرورت عملی شدن مصوبات ستاد کرونا در کهگیلویه

۰
پیک چهارم کرونا در راه؛ ضرورت عملی شدن مصوبات ستاد کرونا در کهگیلویه
کبنا ؛شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، دارا کریمی‌نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه در این نشست که صبح امروز (9 بهمن ماه 99) در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها تابع سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
فرماندار کهگیلویه گفت: حضور شخصیت‌ها برای شرکت در مراسمات نیز باید متناسب با سیاست‌های ستاد باشد.
وی با بیان اینکه پیک جدید کرونا در بهمن و اسفند مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، افزود: رعایت همه دستورالعمل‌ها و عملی شدن مصوبه‌های ستاد کرونا ضرورت دارد.
کریمی‌نژاد به سنت‌های نادرست در برگزاری مراسمات اشاره کرد و گفت: استفاده از اسلحه در مراسم عزاداری کرونای فرهنگی است.
وی تأکید کرد: حوزه قضایی و انتظامی با حمل کنندگان سلاح در مراسمات عزاداری به جد و با سرعت عمل برخورد کنند.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: ادارات با فضاسازی هنرمندان و ارائه گزارش عملکرد دهه فجر را گرامی بدارند.
وی همچنین خواستار همکاری ادارات با شهرداری در پرداخت مطالبات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شد.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد هم اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ابرقدرتی است که توانسته در مقابل همه زورگویی و قلدری قدرت‌ها ایستادگی کند.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال همه مناسبت‌ها تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، افزود: کنار گذاشتن دهه فجر به خاطر کرونا مناسب نیست همچنین نسبت به توصیه‌های قانونی ستاد کرونا هم باید اهتمام داشت. با برنامه‌ریزی و تدبیر این کار شدنی است.
حجت‌الاسلام موحد در خصوص چگونگی گرامیداشت دهه فجر در شرایط کرونایی تصریح کرد: قطعاً حضور در صحنه امسال باید چشمگیر و به گونه‌ای باشد که دنیا بداند ملت ایران در شرایط سخت کرونا نیز با تمام قدرت از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند و در صحنه حضور دارند.
عضو شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: به دنیا نشان می‌دهیم با گذشت چند دهه از انقلاب ایران در ابعاد مختلف قابل مقایسه با گذشته نیست و در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت، هم  بیان کرد: در جلسات کرونا حرف‌های فراوان گفته شد اما همچنان تناقض‌هایی در برخورد با تجمعات وجود دارد.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه مراسم عزاداری در دیگر استان‌ها با حداقل جمعیت و رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود در شهرستان ما همچنان جمعیت هزار نفری حضور دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که همواره از تجمعات عروسی و عزاداری به عنوان دو کانون اصلی شیوع کرونا نام برده می‌شود. مصوبه هم شکل می‌گیرد اما در عمل فقط نیروی انتظامی می‌ماند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: نوازندگان بدون محدودیت در عزاداری‌ها فعالیت دارند و فرهنگ اشتباه استفاده از اسلحه در مراسم تشییع به عنوان آسیب دیگری وجود دارد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: احساس می‌شود در خصوص کرونا ساده‌انگاری می‌کنیم هنوز باور نداریم همه ما مکلفیم کمک کنیم.
وی همچنین نسبت به عدم برگزاری نماز جماعت در ادارت هشدار داد و گفت: جای تأسف است همه جلسات در ادارات برگزار می‌شود به نماز جماعت که می‌رسد به بهانه کرونا تعطیل می‌شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: برخی از مدیرانی که خود را از فقها و علما برتر می‌دانند رسیدگی به ارباب رجوع را اولویت بر نماز جماعت می‌دانند در حالی که همان قانونی که تکریم ارباب رجوع دارد 20 دقیقه برای اقامه نماز جماعت وقت گذاشته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد: مکان مناسب هم برای برگزاری نماز جماعت اختصاص داده نمی‌شود این نشان می‌دهد شأن و جایگه نماز برای مدیر اهمیت ندارد.
وحدانی‌فر فضاسازی متناسب با ایام‌الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی را مهم و ضروری خواند و افزود: مایه تأسف است مدیری که در نظام اسلامی منصب دارد برای گرامیداشت ایام شهادت پرچم و یا پارچه‌ای نصب نمی‌کند.
وحدانی‌فر گفت: بی‌خبری از مناسبت‌های مذهبی و بی‌تفاوتی نسبت به بزرگداشت آنها یک آسیب و مایه تأسف است.
وی گفت: شهرداری در فضاسازی ایام فاطمیه خوب کار کرد امیدواریم دهه فجر نیز فضاسازی مناسبی در سطح شهر صورت بگیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1