تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۳۰۰۵۹
حسین شریعتمداری؛

اگر رنگ سبز فتنه 88 نشانه سیادت است پس به خانم کلینتون بگویید «هیلاری سادات کلینتون»!

۲
۱
اگر رنگ سبز فتنه 88 نشانه سیادت است پس به خانم کلینتون بگویید «هیلاری سادات کلینتون»!
کبنا ؛
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت مؤسس حزب ندای ایرانیان در برنامه «نگاه یک» سیما به بررسی مسائل آمریکا پرداختند.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرمسئول کیهان در این برنامه با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است، گفت: وضع کنونی آمریکا را می‌توان با جنگ داخلی این کشور در سال‌های ۱۸۶۱ تا سال ۱۸۶۴ مقایسه کرد چراکه این دو برهه، مشابهت‌هایی با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: در آن زمان جنگ میان شمال و جنوب آمریکا بود و علت جنگ هم، تصویب قانونی در ایالت‌های شمالی آمریکا بود. خب در آن زمان ایالت‌های شمالی بر تولیدات داخلی اتکا داشتند اما ایالت‌های جنوبی، تاجر بودند و برده‌های زیادی داشتند.
شریعتمداری اضافه کرد: ایالت‌های شمالی قانونی تصویب کردند و تعرفه‌های واردات کالا را چندین برابر بالا بردند. جنوبی‌ها هم که فکر می‌کردند اوضاع اقتصادی‌شان از بین خواهد رفت از این موضوع نگران شدند. به همین خاطر ایالت‌های جنوبی اعلام استقلال کردند. بعد از این ماجراها بود که جنگ میان ایالت‌های شمالی و جنوبی آغاز شد و دورانی بود که آبراهام لینکلن رئیس‌جمهور شد.
مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه درگیری آنها ناشی از دو دیدگاه و با دو خاستگاه بود، گفت: یکی از تحریف‌های بزرگ تاریخی آمریکا در این ماجرا است که می‌گویند درگیری به این خاطر بود که آقای لینکلن انسان شریفی بود و نمی‌خواست که بردگی ادامه داشته باشد! درحالی‌که درواقع این‌گونه نبوده است. جنگ شروع شده بود بعد لینکلن آمد و برای خلع سلاح ایالت‌های جنوبی که بیشتر تکیه آنان بر روی برده‌ها بود، اعلام کرد که هر برده‌ای که به شمال برسد، آزاد است.
مدیرمسئول کیهان: در واشنگتن هنوز حکومت ‌نظامی است
وی با بیان اینکه این درگیری‌های داخلی در آمریکا ریشه دارد، گفت: شرایط امروز آمریکا این‌گونه است که اکنون ترامپ درواقع تنها نیست. او ۷۵ میلیون رأی دارد و حاضر هم نبود که از صحنه کنار برود. این نخستین بار است که در آمریکا مراسم تحلیف در حالی برگزار شد که در واشنگتن، حکومت ‌نظامی است.
شریعتمداری با بیان اینکه حتی دولت به گارد ملی هم اعتماد ندارد، اضافه کرد: سوابق تک‌تک ۲۵ هزار تن از گارد ملی مستقر در واشنگتن را بررسی کردند و نگران این بودند که این گارد ملی از ترامپ حمایت کند!
شریعتمداری: ترامپ نشانه افول آمریکاست نه علت افول
مدیرمسئول کیهان با ‌اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند یکی از نشانه‌های افول آمریکا این است که ترامپ انتخاب می‌شود، گفت: برخی می‌گویند این ترامپ بود که اوضاع را به‌هم ریخت و آمریکا را به سمت افول برد، بله، اما ترامپ فقط افول آمریکا را تسریع کرد. وی با بیان اینکه «به قول سارکوزی ترامپ فقط نشانه افول آمریکاست نه علت افول» گفت: فوکویاما هم که زمانی می‌گفت آغاز هزاره سوم، آغاز برتری هژمونی لیبرال دموکراسی آمریکاست، همین دیروز مطرح کرد که آمریکا از درون پوسیده و بعد اضافه کرد که عوامل این پوسیدگی، هنوز هم هست.
شریعتمداری اضافه کرد: شخصی به نام سالیوان که نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا بوده در مصاحبه مفصلی می‌گوید که اگر کسی فکر می‌کند که آمریکا بعد از این انتخابات به دوران قبل برمی‌گردد یا احمق است یا خودش را به حماقت زده است!
مدیرمسئول کیهان افزود: در همین زمینه رویترز در گزارشی می‌گوید بایدن نباید تصور کند راه آسانی در پیش دارد. بنده می‌خواهم از زبان خود آنها بگویم شرایطی که امروز آمریکا دارد، شرایط بسیار شکننده و دنباله‌داری است که تمام‌شدنی نیست.
خرازی: نابودی و انحطاط آمریکا را قبول ندارم جامعه آمریکا قدرت بازسازی دارد
در ادامه مناظره، صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ‌اشاره به اینکه باید دشمن خود را به‌خوبی بشناسیم، گفت: نباید تصور کنیم آمریکا به‌زودی فرومی‌پاشد زیرا خودکامگی در مقابل سیستم آمریکا نمی‌تواند دوام بیاورد و آقای ترامپ نماد این خودکامگی بود و در هر کاری به‌صورت قانونی و غیرقانونی تصرف می‌کرد و نماد بازی در سیستم، آقای بایدن و مجموعه دموکرات‌ها بودند.
خرازی با‌ اشاره به سابقه 40 ساله سیاسی ترامپ گفت: اکنون امپراتوری سناتورها در درون سیستم آمریکا پدید آمده اما کار آنها خیلی سخت است.
وی افزود: در دوره روسای جمهور دموکرات، چالش جدی و بحران طبقاتی در آمریکا نبود اما اکنون بحران جدی در این زمینه وجود دارد.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در درون هیئت حاکمه آمریکا چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات؛ از ترامپ استقبال نکردند و نتیجه آن پیروزی بایدن بود.
خرازی با بیان اینکه نظام دیوان‌سالار ایالات‌متحده، سر سازش و آشتی با تفکر و مکتب فکری امثال ترامپ ندارد، اضافه کرد: بایدن با مشکلات بسیار بزرگی روبه‌رو است زیرا اکنون جامعه آمریکا به یک جامعه متشنج می‌ماند و به بحرانی اساسی رسیده است اما نظام دیوان‌سالار آمریکا به‌رغم بحران اجتماعی تاریخی می‌تواند این مشکل را در درون خود حل کند.
وی گفت: اعتبار آمریکا با دعواهای سیاسی اخیر در صحنه جهانی آسیب‌دیده و خدشه‌دار شده است اما این به معنای نابودی این کشور نیست.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بر اساس شناختی که از جامعه آمریکا دارم، قبول ندارم که آمریکا در حال نابودی و انحطاط است، جامعه آمریکا قدرت بازسازی دارد و از وقایع اخیر درس‌های بزرگی گرفت.
مدیرمسئول کیهان: ریچارد هاس گفت دوران پساآمریکا از امروز آغاز شده
 شریعتمداری در ادامه گفت: اتفاقات اخیر آمریکا فقط در دایره دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیست زیرا پایگاه رأی ترامپ، دیگر جمهوری‌خواه نیست بلکه قشری از توده‌های مردم است.
مدیرمسئول کیهان در واکنش به اظهارات صادق خرازی گفت: بله، کسی نمی‌گوید آمریکا فردا فرومی‌پاشد اما آقای «ریچارد هاس» رئیس ‌شورای روابط خارجی آمریکا که یکی از طراحان فتنه سال 88 است و معروف است که پس از 9 دی گفته بود «دوستان ما در ایران ‌اشتباه کردند و نقطه آخر را زودتر رفتند.» - ‌اشاره او به آن شعاری است که می‌گفت «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.»- می‌گوید: اگر قرار باشد دوران پسا آمریکا را آغاز کرده باشیم نقطه شروع آن امروز است.
وی با ‌اشاره به اینکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو خواهان بقا هستند، گفت: آنها در حقیقت ترامپ را ضربه زننده به خودشان می‌دانند به همین علت حتی جمهوری‌خواهان هم از او کناره گرفتند.
دموکرات و جمهوری‌خواه؛ دو لنگه یک کفش در پای لابی صهیونیست‌ها هستند
شریعتمداری به نقل از «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا گفت: دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا دو لنگه کفشی هستند که پای یک نفر است و پای لابی صهیونیست‌هاست و هرکدام یک بال هستند که این دو بال باهم اختلافی ندارند؛ یکی ظاهر سخت و یکی ظاهر نرم دارد.
مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: نکته مهم این است که با اتفاقات اخیر، این معادله به‌هم ریخته است. شما ببینید در زمان تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا، در ایالت‌های دیگر تظاهرات برگزار شد و حتی گروه‌های آنتی‌فا (ضد فاشیست‌ها) که با ترامپ و سرمایه‌داران کلان مخالف هستند، در این تظاهرات شرکت کردند.
مدیرمسئول کیهان: آمریکا دیگر قدرت برتر نظامی نیست
وی تأکید کرد: شکافی در آمریکا اتفاق افتاده است و آمریکایی‌ها سعی می‌کنند قدرت نظامی خود را حفظ کنند اما بنده معتقدم که آنها دیگر قدرت برتر نظامی نیستند.
شریعتمداری افزود: ما پهپاد آمریکایی‌ها را زدیم اما در مقابل ما عکس‌العمل نشان نمی‌دهند زیرا آنها در قصر شیشه‌ای نشسته‌اند.
مدیرمسئول کیهان با ‌اشاره به حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد گفت: از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون کسی جرئت نکرد به آمریکایی‌ها حمله کند اما ما این کار را کردیم. توان کنونی آمریکا با زمان جنگ جهانی دوم کاملاً متفاوت است و جایگاه اقتصادی او هم مانند گذشته نیست زیرا آمریکا 20 تریلیون دلار بدهی غیرقابل پرداخت و 50 میلیون گرسنه دارد.
وی گفت: بله، نظام آمریکا می‌تواند ترامپ را از کاخ سفید بیرون و با او مقابله کند اما مسئله این است که این شکاف ریشه‌دار بوده و آن چیزی که اکنون در آمریکا اتفاق افتاده است بیرون از پوسته دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است.
خرازی: مناسبات آمریکا با صهیونیست‌ها رو به افول است
خرازی با بیان اینکه مناسبات آمریکا با رژیم صهیونیستی رو به افول است، گفت: امروز تنها لابی دولت آمریکا؛ صهیونیست‌ها نیستند بلکه عرب‌ها نیز حضور دارند و از غیبت ما؛ دیگران استفاده می‌کنند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: درباره آمریکا نباید تحلیلی مبتنی بر جنگ سرد یا توهم توطئه ارائه دهیم بلکه تحلیل باید بر اساس تصمیم جمعی باشد زیرا اگر تحلیلی را بر اساس توهم توطئه ارائه دهیم، جامعه در خطر قرار می‌گیرد.
وی گفت: نکته دیگر این است که باید اولویت‌های بایدن را در حوزه‌های مختلف بررسی کنیم اما آنچه مهم است این است که ببینیم فرصت‌ها، تهدیدها و محدودیت‌های مردم کشورمان از چیست.
خرازی افزود: آیا اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فردی از جامعه ما را دوست خود اعلام کرد باید آن را بپذیریم؟
شریعتمداری: اسرائیلی‌ها گفتند اصلاح‌طلبان سرمایه ما هستند
چرا سران اصلاح‌طلبان، آن را تکذیب نمی‌کنند؟
حسین شریعتمداری در ادامه این برنامه گفت: ریچارد هاس از سران فتنه 88 به‌عنوان دوستان خود نام برد و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت بزرگ‌ترین سرمایه‌ و امید ما؛ سران اصلاح‌طلبان هستند.
وی گفت: چرا این افراد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنها به‌عنوان سرمایه نام می‌برد؛ این رابطه را تکذیب نمی‌کنند؟
مدیرمسئول کیهان: وقتی می‌گوییم ترامپ «نه»، نباید بگوییم بایدن «آری»
شریعتمداری افزود: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، برخی علنی وطن‌فروشی کردند که اسناد آن وجود دارد.
مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه نگاه بایدن به برجام؛ دقیقاً همان نگاه ترامپ و حتی در برخی موارد سخت‌تر است، گفت: بایدن می‌گوید ایران مدت‌هاست از تروریسم حمایت مالی می‌کند و منابع ملی ما را تهدید می‌کند و باید با آن مقابله شود. او سپتامبر 2015 در فلوریدا می‌گوید برجام در وهله اول برای آمریکا یک معامله خوب است مخصوصاً برای اسرائیل و البته کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که از آن استفاده می‌کند. بعد بایدن ادامه می‌دهد که تحریم‌های فلج‌کننده است که جای جنگ آمده و واقعیت این است که ایران دارد فلج می‌شود و باید به این فلج کردن ادامه بدهیم.
وی افزود: وقتی می‌گوییم ترامپ نه، نباید بگوییم بایدن آری، زیرا بایدن دقیقاً همان نظر ترامپ به برجام را دارد.
شریعتمداری با ‌اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا افزود: بایدن می‌گوید به برجام بازمی‌گردم به شرطی که صنایع موشکی و حضور ایران در منطقه نیز در مذاکرات برجام وجود داشته باشد.
مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: این اظهارات بایدن در حالی است که ترامپ به‌دلیل قرار نگرفتن موضوع موشکی و حضور منطقه‌ای ایران در برجام، آن را نپذیرفت و خارج شد. وی گفت: لابی عرب در این آمریکا هیچ‌کاره و دربار آل‌سعود؛ اسطبل آمریکایی‌هاست.
توطئه، توهم نیست نمونه آن، فتنه 88 بود
مدیرمسئول کیهان افزود: اینکه برخی می‌گویند توهم توطئه، این‌طور نیست، زیرا توطئه وجود دارد که نمونه آن، توطئه آمریکایی- صهیونیستی 88 بود و ما مدت‌ها پیش از آن در کیهان بر اساس فرمول کودتاهای مخملی آن را پیش‌بینی کرده بودیم.
خرازی در واکنش به اظهارات شریعتمداری گفت: ممکن است در روزنامه کیهان جاسوس وجود داشته باشد!
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شما با تفکر خود و اینکه بگویید آمریکا می‌زند و صهیونیست‌ها می‌زنند؛ کشور را به سمت نابودی می‌برید.
شریعتمداری خطاب به خرازی با بیان اینکه «می‌دانید چه چیزی کشور را به سمت نابودی می‌برد و مردم به چه چیزی اعتراض دارند؟»، گفت: مردم از تورم 52 درصد، گرانی افسارگسیخته، بیکاری، افزایش 300 درصدی قیمت مسکن و اجاره‌بها ناراحت هستند.
مدیرمسئول کیهان افزود: مردم از عملکرد کسانی که ابتدا گفتند مسکن مهر؛ مزخرف است و در پنج سال وزارت؛ افتخارش این بود که یک مسکن نساخته است و از کسانی که ساخت پالایشگاه را کثافت‌کاری می‌دانند اما بعد افتخار می‌کنند فراورده‌های نفتی صادر می‌کنند، ناراحت هستند.
خرازی: کیهان، همه عراق و منطقه را به هم ریخت!
فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: هیچ‌یک از سران اصلاحات؛ وابسته نیستند اما شما (روزنامه کیهان) به آیت‌الله سیستانی اهانت کردید و همه عراق و منطقه را به‌هم ‌ریختید.
شریعتمداری نیز جواب داد: اهانت بود؟!
خرازی گفت: حتماً اهانت بود؛ شما به دروازه توبه رسیدید. رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق موضع گرفت، علما موضع گرفتند، نکند انتظار داشتید حوزه‌های علمیه هم به‌خاطر کیهان تعطیل شود.
وی ادامه داد: علی کریمی یک دستبند سبز بسته و خودش می‌گوید ‌اشتباهی سبز بود ولی شما ادعا می‌کنید صلاحیت ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارد. این دیدگاه کشور را نابود کرده است.
شریعتمداری: با تعریف شما از دستبند «سبز» پس باید بگوییم هیلاری سادات کلینتون!
شریعتمداری صحبت خرازی را بدون پاسخ نگذاشت و گفت: الان هم می‌گویم کسی که دستبند سبز می‌بندد صلاحیت ندارد. خرازی نیز با جمله‌ای پرسشی و کنایه‌آمیز گفت: اگر کسی شال سبز انداخت‌ اشکال دارد؟
شریعتمداری پاسخ داد: پس به خانم کلینتون باید بگوییم هیلاری سادات کلینتون!
در ادامه مناظره، مجری برنامه با تذکر اینکه بحث از چارچوب موضوع اصلی خارج نشود، سؤال کرد که آیا به اظهارات بایدن درخصوص برجام می‌توان به‌عنوان فرصت نگریست یا خیر؟
خرازی: بایدن به برجام بازمی‌گردد
خرازی گفت: با توجه به این‌که بایدن تیم خود را بر اساس مذاکره و چانه‌زنی سخت انتخاب کرده، وی به برجام بازمی‌گردد.
وی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند حضور خود در خاورمیانه را کم کنند و به سمت محدود کردن چین خواهند رفت.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: مناسبات آمریکا با رژیم صهیونیستی رو به افول است.
شریعتمداری: بایدن و هریس
 از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند
مدیرمسئول کیهان با طرح این سؤال که چه کسی گفته آمریکا در حال مهار اسرائیل است؟ اظهار داشت: تاکنون هیچ مقام آمریکایی نگفته است می‌خواهم رژیم صهیونیستی را مهار کنم. اتفاقاً همین آقای بایدن می‌گوید من یک صهیونیست هستم و اگر اسرائیلی وجود نداشت ما وظیفه خود می‌دانستیم که یک اسرائیل پدید بیاوریم. همین خانم کامالا هریس (معاون بایدن) اولین سخنرانی خود را در جمع لابی صهیونیست‌ها ایراد می‌کند و می‌گوید ارتباط ما با شما ناگسستنی است.
تحریم‌ها از زمان اوباما بود
شریعتمداری اضافه کرد: برجام؛ خسارت محض بود و تحریم‌ها از زمان اوباما اضافه شد و این نبود که برجام پس از ترامپ خراب شود.
وی گفت: اوباما پس از امضای برجام؛ تحریم‌های جدیدی بر ضد ایران اعمال کرد.
مدیرمسئول کیهان افزود: 800 تحریم برای پیش از برجام و بیش از 700 تحریم برای پس از برجام است و ترامپ تحریم‌های اوباما را اجرا می‌کرد.
شریعتمداری گفت: ما هم می‌گوییم کسانی که مذاکره کردند متدین هستند و خائن نیستند اما سرشان کلاه گذاشتند. حرف خود آقایان سیف، صالحی و ظریف است که برجام منفعتی برای ما نداشت. وی افزود: بایدن می‌گوید فشار حداکثری نتوانسته ایران را مهار کند و کارآمدی نداشته است، بنابراین باید تحریم‌های هوشمند نیز به آن اضافه شود. / منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری:
آمریکا رو به افول باشه یا رو به صعود چه نفعی برای ما ایرانیان دغرد؟؟
آیا مشکلات اقتصادی ما حل میشود؟
تورم آز بین می‌رود ؟
شغل ایجاد می شود!
فقر و نداری و غارتگری و خودکشی های. روز افزون در ایران تمام می شود
جناب شریعتمداری:
بس کنید!!
ایران را بیش این به سوی بدبختی و فلاکت نبرید
برای این خاک اهورایی میلیونها انسان رادمرد و شجاع خون پاکشان را ارزانی داشتند تا ایران ویران نشود اما....‌
مونسان
Iran, Islamic Republic of
آقای کیهانی شما فقط وفقط شایعات ذهنی خود را ذوق زده میکنی نه واقعیات میدان را شما مانند کسانی که به مرده بگویند آلان زنده میشوی هستید آن هم. نه از درون بلکه از لسان خالی
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1