تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۲۹۷۹۳
با حضور وزیر کار و مسئولان استانی، راهکارهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

نتیجه یک سفر

۰
نتیجه یک سفر
کبنا ؛راهکارهای توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشترک محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه، معاونین وزارتخانه، روسای سازمان‌های تابعه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران و شستا بحث و بررسی شد.
 به گزارش کبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری، درباره اهداف این نشست گفت: اقداماتی که از سوی این وزارتخانه در سطح استان شروع شده تا پایان دولت به بهره برداری کامل می‌رسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بسته جامعی از ظرفیت‌ها و طرح‌های مطالعه شده استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله تأمین تسهیلات بانکی برای واحدهای جدید التاسیس، راکد و به خصوص تعاونی‌ها، از سوی هیئت اعزامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای بررسی در این نشست تهیه شده است.
 شریعتمداری، درباره مصوبات اولیه هیات اعزامی به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ساخت و تکمیل پروژه‌های درمانی، بیمه‌ای، پروژه‌های مربوط به حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، فعالیت‌های مربوط به شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، توسعه فعالیت تعاونی‌ها، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، ساخت و تکمیل ورزشگاه‌های کارگری و توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌هایی است که در این نشست تصمیمات لازم درباره آنان گرفته می‌شود.
  وی افزود: همچنین درباره بخشی از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نیز که در حوزه تخصصی وزارتخانه نبود قرار شد با وزرای محترم نیرو، راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی جلسات مشترک برگزار شود تا تصمیمات لازم برای نحوه اجرا، مشارکت سازمان‌ها با استفاده از ظرفیت بانک‌ها گرفته شود، ما نیز از هر کمکی که به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.
 شریعتمداری ابراز امیدواری کرد؛ با اجرا و تکمیل طرح‌های مربوط به استان گام‌های موثری در خدمت به مناطق در حال توسعه و به ویژه مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد برداشته شود.
 
غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع نیز با ارائه گزارشی از مصوبات اولیه هیات اعزامی به استان گفت: ایده و تدبیر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با سفر معاونین وزیر و روسای سازمان‌ها و مدیران بانک‌ها به مناطق در حال توسعه کشور، شور و نشاط مضاعفی را در میان مردم استان به وجود آورده و مردم از حجم پروژه‌ها، طرح‌ها و تصمیمات سازنده‌ای که برای توسعه استان اتخاذ می‌شود، بسیار خرسند هستند.
  نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: سفرهای استانی معاونین و روسای سازمان‌های تابعه به استان در حوزه‌های کهگیلویه بزرگ، گچساران، بویراحمد و دنا انجام شد و در نشست‌های تخصصی پروژه‌ها و طرح‌های مختلف در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای، تعاونی‌ها و طرح‌های اشتغال زا مورد بررسی قرار گرفت.
 در ادامه نشست، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام هیئت عالی‌رتبه به استان‌ها کار ارزشمندی است و نشاط و امیدهایی را در بین مردم ایجاد کرده است.
 کلانتری ادامه داد: تاکنون اقدامات ارزشمندی از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام شده اما الگویی که از سوی وزیر تعاون کارورفاه اجتماعی طراحی شده فوق‌العاده ممتاز، برجسته و اثرگذار است.
  وی افزود: با استفاده از تجارب گذشته و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی با نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته‌ای جامع و کامل شامل 50 طرح و پروژه با توجه به نیازمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف طراحی شده است.
 استاندار بیان داشت: پروژه‌های مهم و حیاتی استان که نیازمند تأمین منابع هستند در قالب ماده 56 اولویت بندی شده‌اند و پروژه‌هایی نیز که به حمایت مستقیم از سوی سازمان‌های توسعه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین حمایت مالی از سوی بانک‌های عامل وابسته به آن وزارتخانه نیازمند است توسط حوزه اقتصادی استانداری و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان مشخص شده‌اند. 
کلانتری تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تلاش دولت تدبیر و امید و همچنین سیاست‌های هوشمندانه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تیم اقتصادی ایشان شاهد کاهش نرخ بیکاری در سطح استان نسبت به دوره‌های گذشته بوده‌ایم به نحوی که براساس آمار و اطلاعات موجود استان در سال ۹۸ کاهش نرخ بیکاری 8/10 درصد را تجربه کرد که فقط یک دهم درصد با میانگین نرخ بیکاری کشوری فاصله داشته است در حالی که در گذشته این فاصله خیلی بیشتر بوده است.
 استاندار همچنین اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده مجموعه ادارات تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان در همه شاخص‌های اختصاصی از میان ۷۶ دستگاه اجرایی حائز رتبه اول شده که امیدواریم نتایج این نشست نیز به توسعه هرچه بیشتر استان منجر شود.
 حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه یاسوج نیز در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هم شایسته خدمت است و هم از ظرفیت‌های متعددی بر خوردار است، بنابراین انتظار می‌رود اقدامات موثری در استان صورت گیرد.
  وی بر اجرای پروژه‌ها و زمان بندی طرح‌ها تاکید کرد و گفت: اولویت اجرای پروژه‌ها در استان از سوی استاندار و هیات اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مورد توجه بوده که امیدواریم با همت و تصمیمات ارزشمند وزارتخانه اتفاقات خوبی را در سطح استان شاهد باشیم. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: علاوه بر این برای سرمایه‌گذاری در استان نیازمند تعیین مشوق‌های خاص برای اجرای طرح‌ها در استان هستیم. 
در این نشست مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های استانی که از سوی هیئت اعزامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های آب و راهسازی، درمان سازمان تأمین اجتماعی شامل ساخت بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی، حوزه بیمه‌ای، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حوزه شستا، صندوق بازنشستگی کشوری شامل توسعه صنایع وابسته به شیلات، حوزه معادن و صنایع معدنی، حوزه تعاونی‌ها شامل تأمین تسهیلات برای احیای تعاونی‌های راکد یا در دست اجرا، حوزه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و توسعه خدمات این صندوق، احداث سالن ورزشی چند منظوره ویژه کارگران بررسی شد و تصمیمات لازم برای آنها اتخاذ شد.
 همچنین مقرر شد نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد مصوبات این نشست را برای پیگیری‌های بعدی به مبادی ذی ربط ارسال نماید. 
در پایان این نشست مقرر شد علاوه بر موارد مطرح شده، تیمی از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان عزیمت کند تا در خصوص طرح‌های جدید از جمله اصلاح نژاد دام، زراعت چوب، گردشگری و اجرای سه طرح کلیدی در هر کدام از شهرستان‌های تابعه استان با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات لازم اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1