تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۲۹۶۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

دیدارهای «موحد» با وزیر کشور، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید ( + تصاویر )

۰
دیدارهای «موحد» با وزیر کشور، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید ( + تصاویر )
کبنا ؛نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در این دیدار ضمن بیان مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان‌های چهارگانه که با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند گفت: این شهرستانها نیاز به توجه ویژه مسولان در حوزه‌های مختلف بخصوص توسعه راه‌ها و رونق کشاورزی دارد که می‌طلبد برای رفع این مشکلات و ایجاد اشتغال و رونق مناطق مختلف این حوزه، مدیریتی جهادی و انقلابی صورت گیرد‌.
 حجت الاسلام سید محمد موحد به مهمترین طرح‌های مورد نیاز توسعه شهرستان‌های چهارگانه حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: انجام مطالعات و پیگیری مطالبات برای ایجاد جاده دسترسی سد آبریز و صیدون کهگیلویه که ظرفیتی مهم برای تأمین آب شرب، آبیاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام، توسعه گردشگری، تأمین آب واحدهای صنعتی و تأمین برق است که یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه می‌باشد.
وی محور ملی پاتاوه دهدشت را از دیگر نیازهای اساسی و طرح‌های مهم برای برون رفت بخش عظیمی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: حدود ۳ دهه از آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم و بزرگترین طرح راهسازی جنوب کشور می‌گذرد که هم اکنون بخشی از طرح زیر بار ترافیک رفته که نیاز است برای تکمیل قطعه سوم که پیشرفت خوبی هم دارد توجه ویژه شود.
نماینده مردم شهرستان‌های کهکیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ساخت باند دوم جاده ارتباطی خیرآباد به دهدشت را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به ساخت جاده ملی پاتاوه دهدشت، یکی از نیازهای اساسی راه‌های منطقه ساخت باند دوم خیرآباد دهدشت است که نیاز است توجه خاصی به این محور صورت پذیرد.
 موحد تصریح کرد: بهسازی جاده باغچه سادات به دهدشت از دیگر طرح‌های مهم و حادثه خیز حوزه انتخابیه است که هر ساله افراد زیادی دچار حادثه و فوت می‌شوند و انتظار مساعدت ویژه و تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح وجود دارد.
    
حجت الاسلام موحد به یکی دیگر از طرح‌های مهم حوزه راه در جنوب استان اشاره کرد و گفت: محور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان که از منطقه پل بریم، باشت، چرام، دهدشت، قلعه دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و باغملک در خوزستان می‌گذرد، از دیگر طرح‌های اساسی توسعه راه‌ها است که تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز مورد انتظار است.
موحد، اجرای دو سد سرپری و کوهبرد کهگیلویه را ظرفیتی مهم برای توسعه دو بخش کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: سد کوهبرد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبارات و مطالبات ۸۰ میلیارد ریالی پیمانکار تعطیل شده که این سد با ظرفیت ذخیره سالانه ۲ و نیم میلیون منر مکعب آب، بیش از ۳۵۰ هکتار زمین کشاورزی را آبیاری می‌کند و برای بیش از ۲۰۰ نفر نیز بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد که نیاز است با تأمین اعتبار لازم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و سد سرپری نیز نیازمند توجه ویژه است.
 حجت الاسلام موحد در پایان با اشاره به نامناسب بودن ورودی‌های شهر تاریخی دهدشت افزود: شهر دهدشت مرکز حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ از قدمتی به بلندای تاریخ برخوردار است که وضعیت موجود ورودی‌های این شهر هیچ سنخیتی با فرهنگ و تمدن این شهر ندارد و نیاز است عملیات بهسازی ورودی‌های این شهر به سرعت تأمین اعتبار و آغاز شود.
 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این جلسه با تشکر از پیگیری‌های حجت الاسلام موحد برای حل مشکلات و توسعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان برنامه و بودجه همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا خواسته‌های صورت گرفته برای توسعه و رونق بخش‌های مهم راه، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات شهری در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده را محقق سازد و در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
دکتر محمد باقر نوبخت با دستور ویژه به معاونین خود، از اختصاص اعتبار به طرح‌های مذکور و مطرح شده توسط حجت الاسلام موحد خبر داد و افزود: اعتبارات لازم‌برای تکمیل این طرح‌های به زودی اختصاص و ابلاغ می‌شود که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری و سرعت بخشی به این طرح‌ها خواهیم بود.
سید محمد موحد نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با دکتر سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیدار و گفتگو کرد.
  سید محمد موحد در این دیدار با تاکید بر نقش عظیم و بدون انکار خانواده شهدا و ایثارگران در انقلاب و همچنین ۸ سال دفاع مقدس و امتداد نهضت جمهوری اسلامی بیان داشت: تمام تلاش و ظرفیت خود را باید انجام دهیم تا باری از دوش این خانواده‌های معزز برداشته شود.
 نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان اعصاب و روان سلمان واقع در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه فاقد آمبولانس می‌باشد که انتظار داریم حضرتعالی هر چه سریع‌تر به رفع مشکل این بیمارستان دستور فرمائید.
  موحد تاکید کرد: مجتمع ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی که دارای ردیف استانی و ملی است نیازمند توجه جدیست، و انتظار داریم حضرتعالی با تخصیص و تزریق اعتبارات ملی این پروژه به تکمیل آن کمک کنید.
 نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد ساماندهی شده است افزود: برای تکمیل مابقی گلزارها نیاز به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
 موحد تصریح کرد: با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا انتظار می‌رود حضرتعالی و مجموعه بنیاد پیگیر تبدیل وضعیت و جذب این عزیزان در دستگاه‌های اجرایی باقیمانده باشید.
 نماینده مردم کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود پرونده شهدای مجرد در استان کهگیلویه و بویراحمد، وی افزود: صدور احکام آنان ضروری است انتظار می‌رود نسبت به تعیین تکلیف و تأمین اعتبار این پرونده‌ها اقدامات عاجل صورت پذیرد.
 
سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این دیدار با تشکر از سید محمد موحد برای پیگیری دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ما به خدمت به این عزیزان و خانواده آنان افتخار می‌کنیم.
 معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ان شاءالله در کوتاه زمان این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد و نسبت به تخصیص اعتبار ساماندهی گلزارها دستورات لازم صادر می‌شود و برای تکمیل و تجهیز مجتمع خدماتی و بیمارستان نیز با همکاری استان کمکهای لازم را خواهیم داشت. اوحدی همچنین در خصوص ایجاد معاونت آزادگان نیز مطرح کرد خود بنده از جنس همین عزیزان بوده و چون طعم اسارت را چشیده‌ام با وضعیت زندگی و مشکلات این اسوه‌های مقاوت آشنا هستم و در صددیم از طریق دولت برای بهبود وضعیت معیشتی این بزرگواران اقدامات مفیدی انجام دهیم.
  سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.
 سید محمد موحد در ابتدا با تشکر از زحمت‌های وزیر کشور و مجموعه آن وزارتخانه گفت: وزارت کشور یکی از حساس‌ترین و پرکارترین وزارتخانه‌ها می‌باشد.
 نماینده مردم شریف کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این دیدار برخی از درخواست‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه خود را تشریح نمود و خواهان توجه و اقدام جدی وزیر گردید.
 موحد با بیان گستردگی شهرستان کهگیلویه گفت: نیاز به ایجاد یک شهرستان در حوزه چاروسا و دیشموک به خوبی احساس می‌شود تا مردم این مناطق بعلت فاصله زیاد با مرکز شهرستان کمتر به زحمت بیفتند.
    نماینده کهگیلویه بزرگ تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت ممبی در شهرستان بهمئی که چندین سال است بلاتکلیف رها شده است از مطالبات بحق مردم است و از وزیر محترم کشور انتظار دارم نگاه ویژه‌ای برای تعیین تکلیف و نهایی شدن بخش شدن این منطقه داشته باشند.
 موحد تاکید کرد: در حوزه مرکزی شهرستان کهگیلویه بخشداری مرکزی این شهرستان با حجم عظیمی از مطالبات مردمی روبرو است و انتظار می‌رود وزیر محترم نظر مساعدی برای تشکیل یک بخش در حومه غربی دهدشت که نقطه اتصال چندین استان به هم می‌باشد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
 نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان این نکته که بخشی از مشکلات حوزه وزارت کشور در شهرستان‌های چهارگانه به کمبود اعتبارات شهرداری‌ها برمی‌گردد انتظار می‌رود مجموعه وزارت کشور دیدی مثبت برای افزایش اعتبار شهرداری‌های حوزه انتخابیه داشته باشد.
 موحد گفت: در برخی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های حوزه انتخابیه ردیف‌های سازمانی خالی وحود دارد که انتظار داریم با مساعدت آقای رحمانی فضلی این ردیف‌های سازمانی با جذب نیرو باعث تحرک و پویایی بیشتر در امر خدمت رسانی به مردم شود.
ررر
 سید محمد موحد در پایان با تاکید بر مساعد نبودن ورودی‌های شهر دهدشت گفت: شهر دهدشت به عنوان مرکز شهرستان کهگیلویه متاسفانه سیمای مناسبی از نظر ورودی ندارد و این یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مردم شهرستان کهگیلویه است.
 دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار با تشکر از سید محمد موحد به خاطر پیگیری‌های خود و بیان دیدگاه‌ها و نظرات مردم گفت: تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این مشکلات خواهیم داشت
 وزیر کشور دستور داد تا نماینده‌ای ویژه از سوی خود به شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده سفر کند و این موارد را به صورت یک گزارش کامل ارائه دهد تا بتوان به خوبی برای این مشکلات تصمیم گرفته شود.
رحمانی فضلی در این دیدار که دکتر کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس نیز حضور داشت، ضمن دستورات کتبی به مسئولین ذیربط، بصورت تلفنی نیز هماهنگی‌های لازم را با معاونین آن وزارتخانه بعمل آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1