تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۲۹۵۱۵
یادداشت ارسالی؛

آرام پاسخگوی عملکرد ذیحساب‌ها باشد / کارنامه غیرقابل دفاع آرام در انتصاب ذیحسابان

۲۹
۳
آرام پاسخگوی عملکرد ذیحساب‌ها باشد / کارنامه غیرقابل دفاع آرام در انتصاب ذیحسابان
کبنا ؛غضنفر آرام بعد از ابراهیم کشاورز سکان یکی از مهمترین ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد را به عهده گرفت؛ او دقیقا همانند فامیلی‌اش مدیری آرام بود اما صندلی که او نشسته است بیشتر از آرامش به جسارت و دوندگی و چانه‌زنی نیاز دارد.
خصیصه‌هایی که آقای آرام علی‌رغم برخی نقاط قوتش، نداشت و بعد از دوره ابراهیم کشاورز شاهد انزوای این نهاد بودجه‌ای مهم بودیم.
او انگیزه کمتری دارد و تمرکز نداشتن او در این مسئولیت مهم را در شاخصه‌های مختلفی می‌توان مشاهده کرد.
سیاست در این دوره بیشتر به بدنه تخصصی این سازمان رخنه کرده و این یک ویژگی بسیار بد برای یک مدیر در یک سازمان تخصصی و اقتصادی است.
انتصاب ذیحسابان دستگاه‌های مختلف از وظایف آقای آرام است که اگر این رسالت مهم آلوده به سفارشات سیاسی و عدم اقتدار مدیریتی شود نتیجه‌ای جز فساد در بده‌بستان‌های مالی در ادارات و پروژه‌ها نخواهد داشت. 
کارنامه آرام در انتصابات ذیحسابان ادارات چنگی به دل نمی‌زند و او در بسیاری از ادارات نتوانسته است افراد مالی قوی و مقتدر را به کار گیرد.
این ضعف در دستگاه‌های عمرانی، خسارت‌بار بوده و در این سال‌ها شاهد عدم جذب برخی اعتبارات و برگشت برخی دیگر از اعتبارات بودیم. 
برخی ذیحسابان منصوبی او در ادارات سال‌های سال در مسئولیت خود هستند و اگر ذیحسابی که ناظر بر بقیه هست بیش از اندازه در مسئولیتی بماند قطعا دچار لغزش می‌شود.
در سازمان جهاد کشاورزی حدود ۸ سال است که ذیحساب و مدیر مالی آن تغییر نکرده و او می‌تواند دروازه تخلفات احتمالی در این سازمان عظیم و طویل با صدها پروژه و دستگاه‌های متعدد تابعه با اعتبارات صدها میلیاردی باشد.
ماجرای دست داشتن او در استخدام‌های فله‌ای و حکم محکومیتی که هیچ وقت معلوم نشد چرا اجرا نشد در کنار طولانی شدن مسئولیتش در این جایگاه نظارتی مهم نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.
ذیحساب استانداری نیز چندین سال است (بیش از ۶ سال) که در این مسئولیت باقی مانده و این‌ها نشانه‌های خوبی نیستند.
در سازمان تحت مدیریت خود آقای آرام نیز ذیحسابی افزون بر 5 سال است که در این مسئولیت است.
در آموزش و پرورش، منابع طبیعی هم نگرانی‌های مشابهی وجود دارد و آقای آرام باید پاسخگو باشد.
از سوی دیگر آقای آرام و تیم اقتصادی‌اش در جذب سرمایه‌گذار نیز توفیقی نداشتند و در مجموع شاخص‌ها از دیدگاه نگارنده این استان در این دوره مدیریتی در قعر جدول استان‌ها قرار دارد.
این گزارش نافی اقدامات خوب آقای آرام و تیم مدیریتی‌اش نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

محتشم
Iran, Islamic Republic of
وای مگه هنوز هستن
دارایی
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان سالهای سال خواهند بود محتشم نه از بیت المال دزدی کرده و نه باغ احداث کرده و نه مشکل اخلاقی نه......
هم مورد تایید استاندار محترم قبل بودند وهم جناب دکتر کلانتری بسیار عملکرد ایشان را قبول دارند هم جناب وزیر حمایت میکنند
پس عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم قبل
انصاف -
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی با سلام
همینکه ایشان یک مدیر پاک دست هستند و مثل کسان گذشته بخور بخور حسابی نکردند والبته هیچ کسی هم زورش بهشون نرسید و به بیت المال بازنگرداند برای او نزد خدا کافی است
گذشته نخوب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
پاک دستی و صداقت از خصیصه های اقای ارام می باشد
لطفا هر مطلبی را کپی پیست نکنید
کاش انصافی وجود داشت تا بخور بخور های گذشته رو حسابرسی بیطرفانه میکردند و در بند آخر سلول بازداشت میکنند
کارکنان مدیریت کشاورزی دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوب نوشتی بررسی کنید /چگونه برادر خانم و داماد و برادر و پسر دایی خودش را در حهاد کشاورزی شهرستان مشغول کرده ..
جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
این اقا بازنشسته و محکوم هست باید خیلی وقت پیش عوض میشد
محمد کریم
Iran, Islamic Republic of
اقای سی سختی باید بره دیگه
Iran, Islamic Republic of
با سلام، نگارنده محترم، یارو حتما می خواسته ذیحساب شود ولی انتخاب نشده، از سر دلسوزی برای سازمان دارایی، فرمایشات فرمودن،
مرادی
Iran, Islamic Republic of
کاملا منطقی نوشتی و کبنا همیشه مطالبش مفید بوده .چرا ذیساب 10 ساله جابجا نشه .در این سازمان کشاورزی در طی این چند سال
Iran, Islamic Republic of
فساد اداری درون استان بیداد می کند
سلام
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ذیحساب آموزش وپرورش فردی قانون مدار بوده وصرفا وظیفه قانونی ومحول شده خود را انجام می دهد ودرعین حال انعطاف پذیری قانونی هم دارد.
کارمند دارایی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم گویا خبر ندارد اولا" ذیحسابان نهادهای انقلابی مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی کامنددارایی نیستند بلکه از بین کارکنان نهادهای مذکور و با پیشنهاد مدیران کل آنها منصوب میشوند لذا مدیران کل آنها باید پاسخگویی عملکردشان باشند نه آرام که نقشی در انتخابشان ندارند.ثانیا" ذیحسابان دارایی، استانداری، اموزش و پرورش و سایر دستگاه های نامبرده از پاک دستان ترین و متخصص ترین ذیحساب ها در سطح استان و کشور هستند، ثالثا" نهادهای مختلفی مانند دیوان محاسبات، بازرسی، حراست های ادارت کل دارایی و دستگاه ذیخدمت شدیدا" ذیحساب ها را تحت نظر و کنترل دارند لذا بنظر می رسد مطالب انتقادی نگارنده بیشتر جنبه سیاسی داشته و آگاهی دقیقی از انتصاب و روند کاری ذیحسابان نداشته و قصد بهره برداری داشته است. بهتر بود یه مقدار انصاف داشته باشیم در مورد هر کسی با توجه به رفتارها و عملکرد واقعیش قضاوت کنیم.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
اولا" ذیحسابان نهادهای انقلابی از قبیل جهادکشاورزی و منابع طبیعی از بین کارکنان خودشان و با پیشنهاد و انتخاب مدیران کل شان منصوب می شوند لذا مدیران کل ادارات مربوطه باید پاسخگوی عملکردذیحسابان مذکور باشندثانیا ذیحسابان ادارات استانداری، اموزش و پرورش و دارایی از پاک دست ترین و قوی ترین ذیحسابان در سطح استان و کشور هستند لذا در مورد دارایی قضاوت سیاسی نکنیداگه قصد بهره برداری دارید روشتون اشتباه هست.
Iran, Islamic Republic of
این شخصی که این گزارش را نوشته احتمالا نمیدانسته که قانون یعنی چه/قانون محاسبات عمومی یعنی چه/ذیحساب بعضی از دستگاهها از جمله جهاد سازندگی و منابع طبیعی و نهادهای عمومی غیر دولتی به پیشنهاد مدیر دستگاه اجرایی با شرایط احراز پست ذیحساب و نهایتا صدور حکم توسط دارایی ضمن اینکه نارضایتی از ذیحساب قطعا به خاط این است که ذیحساب مر قانون را رعایت مینماید و این کار را هم برای مدیر دستگاه و هم برای دستگاههای نظارتی اسان مینماید
احسانی زاده
Iran, Islamic Republic of
اگر مدرکی دارید بزن . اگر نداری با آبروی مردم بازی نکن.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اولا ذیحساب جهاد و منابع طبیعی را آقای آرام نمی تواند عوض چون کارمند دارایی نیستند .
دوما" : آقای سی سختی یکی از بهترین ذیحسابان کشور هست که طراح سیستم حسابداری هستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیر کلی بعد از وقت اداری کوه می رود انسان بزرگی هست.
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
اینجور که شنیده ام همین آقای آرام کنه از خانه سازمانی استفاده می کند نه از ماشین دولتی :از فامیل هاش هم استخدام نکرده . ما به این مدیران احتیاج داریم
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
ایشان انسان پاک و توانمندی هستند که مورد تشویق استاندار بار ها قرار گرفته .تخلف ذیحسابان در دیوان محاسبات قابل رسیدگی هست. اگر مدرکی دارید ارایه بدهید.
رامین
Iran, Islamic Republic of
شما می فرماید ذیحساب استانداری تخلف کرده تهمت سختی هست یعنی ...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
ذیحساب/// چطوروجدان راحتی داردباآن استخدامهای قوم وخویشی سرپوش گذاشتن برتخلفات زیاد حق کشیهای فراوان صرفا برای منافع خودش انشاءالله خداونددرهمین دنیا شما رامجازات کند
کارمند دارایی
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر اینها وی جهت پوشش دادن ضعف عملکرد و بعضا امور شبهه دار ذیحساب خود دارایی با وجود چهل سال سابقه کار از بازنشستگی وی جلوگیری می کند و در ازای آن برای اموری راهکار و راه قانونی ارائه می دهد و ذیحستب مورد نظر هیچگونه مخالفتی با این امور نمی کند و عملا استقلال خود را از دست داده است
Iran, Islamic Republic of
سلام سایت کبنا از بهترین سایتهای استان و اکثر مطالبی که مینویسد صادقانه و از روی دلسوزی است وظیفه رسانه هست که این مطالب را پی گیری نمایید اصلا سیاسی نیست کسانی که کامنت میگذارند خدا را در نظر بگیرند فردای قیامت باید جواب دهند
کارمند دارایی
Iran, Islamic Republic of
بسمی تعالی
من فقط به حاج غضنفر آرام توصیه می کنم :
این کهنــــــه جهــــــان بکس نمانــــد بـــــاقی رفتنــــــد و رویــــــم.. دیـگر آینـــــد و رونـــد

ای بسا روزی که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نـــام ز مــــا و نـــــی‌ نشـــان خواهــد بود

زیـــــن پیش نبودیـــــــــم و نبـــد هیــــــچ خلل
زین پس چو نبــــاشیم ، همان خواهــــــد بود
صداقت داشته باش و راستی و درستی پیشه کن ...کاری کن فردا روز خودت از عملکرد خودت راضی باشی ...و در مقابل وجدان خودت پاسخگو باشی ...
یا حق
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین و موثرترین و حساسترین پستهای اداری ذیحساب میباشد که به منظور اعمال و کنترل نظارت حین خرج دردستگاههای اجرایی توسط اداره دارایی منصوب میشود بعضی از دستگاهها مثل جهاد کشاورزی منابع طبیعی نهادهای عمومی غیر دولتی و بعضی از شرکتهای دولتی از بین کارکنان رسمی خود پیشنهاد میدهند و دارایی برای انان تاییدیه و نهایتا حکم ذیحسابی میزند ذیحساب غیر از اینکه خود ناظر مالی هست توسط دیوان محاسبات که ناظر قوه مقننه هست و سازمان بازرسی به عنوان نهاد نظارتی قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی کنترل میگردد و اگر احیانا تخلفی انجام دهد به هر یک از نهادهای موصوف پاسخگو هست و باید برای انحراف از قوانین ومقررات پاسخگو باشد بنابراین نویسنده ابتدا باید تحقیق میکرد و فی البداهه این موضوع را عنوان نمیکرد که نه تنها با ابروی یک شخص بلکه با ابروی یک جمع بازی کرده اگر ذیحسابی تخلف نماید در هر اداره ای طبق قانون حراست بازرس مواد 91و92قانون مدیریت خدمات کشوری هست و باید به این دو شخص مکتوبا و مستندا و مستدلا اعلام نمایند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر رسانه مردمی کبنا که منادی حق و عدالت در استان هستند
انتقاد حق جامعه و رسانه هست و باعث اصلاح امور و تدوین برنامه های صحیح می باشد ، دوستان همراه آرام بدون توجه به اولویتهای وزارت دارایی ، به محض کوچکترین انتقادی صدای جیک و جاکشون درمیاد
آقای استاندار بدانند که اکثریت کارکنان دارایی از بی برنامگی و در این سازمان مهم به ستوه آمده اند و انتظار اصلاح امور از مدیریت استان و مجمع نمایندگان را دارند
تمتم متن کبنا صحیح است و باید پاسخگو باشد
کی گفته ذیحساب جهاد به دارایی ارتباط ندارد ، مگر حکم ذیحساب جهاد از وزارت دارایی صادر نشده؟
مگر ناظر مالی دولت در استان مدیر دارایی نیست؟
چرا یک شخص باید سالها در منصب ذیحساب یک سازمان مهم داشته باشد؟
آیا میدانید هر دو عضو یک گروه کوهنوردی هستند!؟
بیچاره مردمی که در این تنگنای اقتصادی ، چشم امید به مدیران بسته اند

آقای استاندار فرزندان این استان در اداره کل دارایی منتظر پاسخ و توجیهات شما هستند.
بنیاد
Iran, Islamic Republic of
ذیحسابی بنیاد شهید بیش از 15 سال هست که کار می کند / ولی باز همچنان ذیحساب باقی مانده است.
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
با سلا م
اتفاقا ذیحسابان استان از شریف ترین و کارآمدترین نیروهای ادرات هستن، و بدون دلیل و مدرک وبا غرض ورزی چنین مطالبی در جامعه پخش نکنید که عواقب دارد.
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1