تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۹۴۱۰
چند ساعت پس از آشوب؛

پایان ترامپ / جو بایدن «رسما» رئیس جمهوری آمریکا شد / مهر تایید کنگره بر آرای الکترال ۲۳۲-۳۰۶

۰
پایان ترامپ / جو بایدن «رسما» رئیس جمهوری آمریکا شد ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛چند ساعت پس از آشوب ترامپیست‌ها علیه دموکراسی آمریکایی و جان باختن چهار نفر در حمله به ساختمان کنگره، جو بایدن با تایید کنگره آمریکا به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده معرفی شد.
به گزارش کبنا، هر چند شورش هواداران افراطی دونالد ترامپ چند ساعت در کار مجلس سنا برای تایید نهایی نتایج انتخابات آمریکا وقفه انداخت اما در جلسه مشترک سناتورها و نمایندگان مجلس به ریاست مایک پنس (معاون رئیس جمهوری آمریکا) تقریبا تمام تلاش‌های سناتورهای جمهوریخواه برای خدشه وارد کردن به نتایج چند ایالت کلیدی از جمله پنسیلوانیا به نتیجه نرسید و سرانجام پنس پایان نشست را با تایید پیروزی بایدن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

آشوب هواداران ترامپ در واشنگتن


حدود دو ماه پیش با شمارش آرای سراسر آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با ۳۰۶ رای الکترال به سود نامزد دموکرات در برابر ۲۳۲ الکترال کالج ترامپ اعلام شده بود اما رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده در این مدت بارها کوشید بر آتش تقلب در انتخابات و دزدیدن رای‌ها بدمد و نگذارد این شعله خاموش و خاکستر شود. با این حال، جلسه مشترک سناتورها و نمایندگان به ریاست معاون رئیس جمهوری بامداد پنجشنبه به وقت آمریکا بر پیروزی بایدن مهر تایید زد.



از آنجا که سه غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی یعنی توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام حساب‌های کاربری رئیس جمهوری پرحاشیه آمریکا را تعلیق کرده‌اند، عملا کسی جز نزدیکان ترامپ نمی‌دانند واکنش او به اقدام معاونش و سناتورهای جمهوریخواه چیست. شاید موج استعفاها و کناره‌گیری‌ها در دولت آمریکا به مایک پنس هم برسد و او دو هفته زودتر کاخ سفید را ترک کند؛ اقدامی که می‌تواند بسیار معنادار باشد.



پیش‌تر رئیس دفتر ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده بودند و گفته می‌شود شاید خود رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ هم عطای ماندن در کابینه را به لقایش ببخشد.

ترامپ تسلیم شد
«دونالد ترامپ» روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، انتقال قدرت در روز ۲۰ ژانویه انجام خواهد شد.

 به گزارش کبنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سیان ان؛ در پی تأیید «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا توسط کنگره این کشور، «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، انتقال قدرت در روز بیستم ژانویه انجام خواهد شد.
    
ترامپ در ادامه این بیانیه افزود: با آن که به طور کامل با نتیجه انتخابات آمریکا مخالف می‌باشم و حقیقت برای من روشن است، با این حال، در روز بیستم ماه ژانویه روند انتقال انجام خواهد شد و من همواره اعلام کرده‌ام که ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم تا تضمین کنیم تنها آرای قانونی شمارش شده‌اند. در حالی که این روند به معنای پایان بزرگترین دور نخست ریاست جمهوری در تاریخ است، اما این تنها آغاز مبارزه ما برای بازگرداندن عظمت به آمریکاست.
کنگره آمریکا با تأیید ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای اعلام پیروزی جو بایدن؛ پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأیید کرد. اکنون با تأیید آرای بایدن، ۱۳ روز دیگر مراسم تحلیف برگزار می‌شود.
    
 کنگره آمریکا با تایید ۲۷۰ رای الکترال لازم برای اعلام پیروزی جو بایدن؛ پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.
اکنون با تایید آرای بایدن، ۱۳ روز دیگر مراسم تحلیف برگزار می‌شود. در همین راستا مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: کنگره نتایج آرای الکترال را تایید و راه را برای ریاست جمهوری جو بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه -اول بهمن ماه- هموار کرد.


   

   

   
نام شما

آدرس ايميل شما

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
1