تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۲۹۱۰۱
پیام سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گچساران به مناسبت گرامی‌داشت 9 دی؛

وظیفه داریم جریان های فکری فاسد را شناسایی و عاملان آنها را توجیه کنیم

۱
۴
وظیفه داریم جریان های فکری فاسد را شناسایی و عاملان آنها را توجیه کنیم
کبنا ؛حجت الاسلام هادی خادمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گچساران به مناسبت گرامی‌داشت نهم دی «آغاز دهه بصیرت» پیامی صادر کرد.
به گزارش کبنا نیوز، این پیام به شرح زیر است:
تلاقی سالروز نهم دی و ایام فاطمیه امسال این شبهه را تببین کرده که چگونه امت پیامبر (ص) پس از رحلتش امیرالمونین را تنها گذاشتند تا دختر رسول خدا (ص) مظلومانه به شهادت برسد. پاسخ این معما در حوادث پسا انتخابات سال 88 مشهود است. انحرافات این چنینی تک عاملی نیست. همه جاهل نبودند. بعید است خواص بی بصیرت در هر عصر لزوماً بی اطلاع از دهر و زمانه باشند. عمده طبقات عوام جامعه ممکن است در این زمینه دچار کمبود معلومات باشند و یا با تبلیغات و تاثیرات گمراه کننده مواجه شوند لکن بحث لغزش خواص فراتر از علم وجهل است و به تمایلات نفسانی و خواسته‌های نامشروع مرتبط می‌شود. چگونه می‌شود که مستمعین فضائل زهرای مرضیه (س) از لسان پیغمبر (ص) بر اساس جهل با پاره تن او دشمنی کنند. این پارادوکس همان جنگ انسان با  نفس سرکش و خواسته‌های شهوانی است که هم دنیای راحت نامشروع و هم آخرت توام با رستگاری را می‌طلبد. در جایگاه تعارض یقیناً شخصی که تحت تربیت صحیح دینی تمرین و تکرار مبارزه با نفس را در دستور کار خود قرار نداده، این عوامل بدبختی کم کم او را به موجودی لجوج برای سقوط تبدیل می‌کند. دل بستگی به مقام و اموال و تکاثر و.. سبب می‌شود که انسان به نقطه ختم الله علی قلوبهم منتقل شود. یعنی به جهت عملکرد بدش قلبش و نفسش هم راه درست را به او رهنمون نمی‌کند. دستگاه‌های امنیتی و مخفی بیگانه ممکن است. افرادی را برای سال‌های آتی رصد کرده و مورد تربیت ناصحیح قرار دهند و با عوامل نفوذ خود او را به یک مدیر واداده و متمایل به آموزه‌های غربی مبدل کنند.
دشمنان از هیچ کس قطع امید نمی‌کنند لذا امام راحل فرمودند استکبار ممکن است کسانی راحتی درون حوزات علمیه و جاه‌های دیگر بیست سال و بیشتر تربیت کند که بعداً از او استفاده نماید.
مدارای امیرالمؤمنین (ع) با منحرفین در برخی مقاطع نه از سر ضعف که این روش نقطه قوت ایشان است. مماشات رهبری معظم انقلاب، با جریان‌های فکری و مدیریتی موجود انفعال نیست بلکه دقت در جایگاه‌ها و گزینش مسیری است که بیشترین درصد رستگاری جامعه را در پی دارد.
صلای این عمار رهبر ما، عدالت خواهان مؤمن و میانه رو را به صحنه کشانده است. همچنان که پاره تن رسول خدا در مورد فدک خطبه خواند و ابوذر غفاری با استخوان شتر سر کعب الاحباری که موجب تحریف دین شده بود را شکست که نهایتاً او را به ربذه تبعید کردند و غریبانه و مؤمنانه در مسیر ولایت جان دادند.
یعنی نوع مقابله با انحرافات و مفاسد تابع شرایط زمان و مکان است و نباید دیگرانی که دل سوزی می‌کنند و در خط مقدم مقابله با مفسدین اقتصادی و سیاسی قرار می‌گیرند را به تندروی متهم کرد... گاهی تکلیف امام و مأموم در جامعه به اقتضا زمانه متفاوت است و نمی‌شود همیشه دلسوزان نگران مستضعفان جامعه را افراطی نامید.
جوانان و دلسوزان هم باید به این نکته توجه کنند که تصور نکنند همه مسئولین باید معصوم باشند. تضعیف به خاطر عیوب جزئی صحیح نیست. مردان کامل معصومین هستند. باید بین خوب‌تر و خوب و بدتر و بد تمییز داد. لذا تأیید و تکذیب اشخاص محتاج احتیاط است.. همه وظیفه داریم جریان‌های فکری و عملی فاسد را شناسایی و عاملان آنها را توجیه و روشن نماییم.
در پایان لازم است به همدیگر متذکر شویم که جایگاه رأس هرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهبری معظم انقلاب، ولایت فقیه هست. طبیعی است که خط عمده آتش فتنه دشمن به سمت ایشان باشد. پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکتمان آسیب نرسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام یفکری به حال افراط‌گرایی بکن/مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان توابع آن در فقربیکاری گرانی وتورم مشکلات ومعضلات و حوادث پی درپی خانواده ها فلج کردن با عث انواع فساد شدن در جامعه بکنید
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
1