تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۲۸۸۰۵
کبنا گزارش می‌دهد

پاسخی به خبر کبنانیوز پیرامون واگذاری زمین در کالوس

۳
۴
پاسخی به خبر کبنانیوز پیرامون واگذاری زمین در کالوس
کبنا ؛جمعی از اهالی روستای کالوس شهرستان بویراحمد بعد از انتشار بیانیه‌ی «عطاء نوشاد» {کلیک کنید} فردی که 20 هکتار از زمین‌‌های روستای کالوس به او واگذار شده و اعلام کرده بود که «طبق قانون و مستندات موجود این زمین به من واگذار شده و افراد معترض اصلاً ساکن روستای کالوس نیستند.» در متنی به خبر کبنا نیوز واکنش نشان دادند.
به گزارش کبنا، در روزهای اخیر جمعی از مردم منطقه کالوس بویراحمد با حضور در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به واگذاری زمین به فردی تجمع و اعتراض کردند. عطاء نوشاد شخصی که گفته می‌شود این زمین‌ها به او واگذار شده است، با ارسال متنی به اعتراض مردم روستای کالوس پاسخ داد و نوشت که این زمین‌ها مربوط به نیاکان من بوده و افرادی که معترض من هستند، اهل روستای کالوس نبوده‌اند. که در ادامه برخی از اهالی روستا به صحبت‌های نوشاد پاسخی داده‌اند که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا متن کامل جوابیه نمایندگان روستای کالوس به شرح زیر است؛
مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز
سلام علیکم
احتراما جهت روشن‌سازی پاره‌ای از ابهامات در مورد 20 هکتار زمین که متعلق به اهالی روستای کالوس هست این متن را نوشته‌ایم که لطف کنید و آن را پخش نمایید. در ابتدا بگویم، ما تابع قانون هستیم و از مسئولان عزیز می‌خواهیم که طبق قانون و با نهایت دقت این موضوع را بررسی کنند.
آقای «عطاء نوشاد» گفته‌اند که جانباز 25 درصد هستند، آیا جانبازی شما دلیلی بر واگذاری زمین می‌شود. 
بیشتر بخوانید؛
ماجرای واگذاری 20 هکتار زمین به فرد خاص در منطقه کالوس بویراحمد چیست؟ / تجمع مردم در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد + پاسخ مدیرکل منابع طبیعی

واکنش سرمایه‌گذار کالوس به خبر واگذاری 20 هکتار زمین؛ زمین مربوط به نیاکان من بوده / مستندات قانونی موجود است
  
آقای «عطاء نوشاد» زمین مردم که 20 هکتار است،  10 هکتار دولتی و 10 هکتار را در وجه آن بردارد و در جایی دیگر گفته است در عرف محلی بپرسید زمین متعلق به من است نمی‌دانم از کدام محل حرف می‌زنید آیا محلی که ساخته ذهن شماست را می‌گویید؛ چراکه اگر محل مورد نظرتان روستای کالوس است. اهالی روستای کالوس همه گواه و شاهد این هستند که به شکل غیرکارشناسی و بدون کار مطالعاتی دقیق زمین به شما واگذار شده است..
آقای «عطاء نوشاد» فکر می‌کنم، دچار اشتباه شده‌اید و به ناحق می‌گویید، چرا کسی مانند دهیار و شورای روستا که برای دفاع از حقانیت و بیان واقعیت بپا خواسته‌اند، مغرض نامیده می‌شوند.
  همه‌ی حرف‌هایش صحیح نیست و حتی در آنها توهین وجود دارد. به اصالت ما و نیاکان ما که شهیدان زیادی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده‌ایم و حال نیز در روستایی زندگی می‌کنیم که آباء و اجدادمان زندگی کرده است. شما بگویید از کجا آورده‌اید؟ همه‌ی مردم روستا شاهد هستند که شما در این روستا زندگی نکرده‌اید. حال ما نمی‌دانیم که شما از کجا و با چه پشتوانه‌ای آمده‌ای و ادعای مالکیت زمین مردم را می‌کنید. چرا شما که زمین مردم را در اختیار گرفتید، متجاوز خوانده نمی‌شوی اما اهالی روستا که زمین متعلق به خودشان است و ارث پدریشان بوده و چراگاه دام‌هایشان را متجاوز می‌خوانی؟
  
تجمع مردم روستای کالوس در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
و در اینجا نیز این سوال بزرگ شکل می‌گیرد که با چه پشتوانه‌ای توانسته است تا به اینجا پیش روید و 20 هکتار زمین به او واگذار شود؟ بدون هیچ مواخذه‌ای!! آیا مسئولان مربوطه نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند؟
 حالا زمین کشاورزان مورد نظر او قرار گرفته است.  اجرای طرح «طوبی» را بهانه می‌کنند اگر قرار باشد طرح «طوبی» در زمین‌های کالوس اجرا شود چرا این طرح را به مردم و جوانان روستا که هم زمین متعلق به آن‌هاست و هم اینکه تعداد زیادی جوان بیکار هستند و می‌توانند از این طریق به اقتصاد مملکت کمک کنند، داده نمی‌شود.
ای کسانی‌که دغدغه مردم را دارید و ای مسئولان محترم نیز بدانید که حق مردم روستای کالوس ضایع شده است. پس چاره‌اندیشی بفرمایید تا حق به حق‌دار برسد.
توقعمان نه تنها از همه‌ی مردم میهن عزیزمان ایران اسلامی بلکه از هر انسان آزادانه در هر کجای دنیا که دغدغه عدالت و عدالت‌خواهی دارد، این است که از مردم حمایت کنند و از هر کمکی دریغ نکنند.
از شما عزیزان دل که صبر و حوصله به خرج داده و این عرض ما را مطالعه فرموده‌اید بی‌نهایت متشکریم؛ و از پایگاه خبری کبنا نیوز کمال قدردانی و تشکر را دارم.
برخی از اهالی روستا
--------------------------------------------------------------
توضیحات کبنا:
پایگاه خبری کبنا نیوز به مردم روستای فهیم و فرهنگی، ولایتمدار و شهیدپرور کالوس این توصیه را می‌کند که در چارچوب قانون جمهوری اسلامی و از طریق کانال‌های قانونی و با پرهیز از هر گونه حاشیه این موضوع را حل و فصل نماید. تا خدای نکرده مشکلی و یا رنجشی پیش نیاید.
این سایت خبری، مطلب فوق را صرفاً در راستای رسالت خود و جهت اطلاع مسئولان منتشر کرده و آنها باید تلاش کنند که این اختلافات را مرتفع سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Arab Emirates
احسنت بسیارصحیح👏👏
دلسوز طایفه گودرزی
Iran, Islamic Republic of
تا دیر نشده این مشکل رو برطرف کنید وگرنه عاقبت خوبی نخواهد داشت این اختلافات
Iran, Islamic Republic of
بالاخره نفرین و آه مردم کالوس گریبانگیر شد
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1