تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۲۸۶۳۱
در نشست ستاد مبارزه با کرونا در بهمئی مطرح شد؛

فرماندار بهمئی: 80 درصد مردم شهرستان بهمئی ماسک نمی‌زنند / مدارس روستایی تعطیل خواهند بود

۵
۰
فرماندار بهمئی: 80 درصد مردم شهرستان بهمئی ماسک نمی‌زنند / مدارس روستایی تعطیل خواهند بود
کبنا ؛
جلسه شورای سلامت شهرستان بهمئی صبح امروز پنج شنبه 27 آذرماه نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا با حضور فرماندار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه بهمئی و با حضور اعضای ستادکرونا شهرستان در سالن اجتماعات جلسات شبکه بهداشت شهرستان بهمئی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از بهمئی، در این نشست حکمت اله سنایی فرماندار شهرستان بهمئی در جلسه ستاد کرونا شهرستان بهمئی افزود: مردم شهرستان و مدیران  ادارات در هر هفته یک بار یا دو بار وضعیت بزارارند که کرونا هنوز تمام نشد و مردم رعایت کنند تا کرونا از بین برود  
سنایی افزود: ادارات شهرستان بهمئی و کارکنان ادارات باید در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الگوی مردم باشند.
سنایی اشاره کرد: با توجه به اسرار والدین و به تأیید اعضای ستاد کرونا شهرستان مدارس روستایی هفته گذشته باز شدند که مجدداً این مدارس تعطیل خواهند بود.
فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه هم اکنون این شهرستان از نظر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، بدترین شرایط را از آغاز شیوع این ویروس تجربه می‌کند گفت: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای اخیر آمار مبتلایان در بهمئی در حال افزایش است.
سنایی گفت: حدود 80 درصد مردم شهرستان بهمئی ماسک نمی‌زنند و مردم دارند با جان خود بازی می‌کنند کرونا با کسی شوخی ندارد و در کمین ما همیشه نشسته هست
سنایی افزود: کنترل این ویروس بدون همراهی و همکاری مردم به ویژه اصناف، بازاریان، مسافران، گردشگران و اعمال برخی از محدودیت‌ها در مناطق گردشگرپذیر امکان پذیر نیست که اگر مردم همکاری نکنند آمار باید همچنان افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در این دو هفته که اعمال شده بود مراسمات و تجمعات خیلی زیاد شد که انشاءالله با همکاری نیروه انتظامی جلوگیری شود
سنایی گفت: این عامل نشان دهنده شرکت در مجالس و محافل و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی آنان است.
سنایی در ادامه گفت: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاست.
 سنایی گفت: تنها راه حل کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعملهای ستاد ملی و استانی است.
سنایی  افزود: توسعه فضای مجازی در بخش‌های متخلف نقش مهمی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان  دارد هر چند که تاکنون خدمات ارزنده‌ای در زمینه پیشگیری نیز دارد
سنایی افزود:  برای پیشگیری از ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید خدمات الکترونیکی در این شهرستان  بیش از پیش افزایش یابد.
وی با اشاره به مبحث فاصله گذاری اجتماعی و روند توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: برخی از دستگاه‌های شهرستان در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.
سنایی تصریح کرد: عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات کرونا در این شهرستان  نیاز است و به همین دلیل باید با دقت بیشتری پیگیری مصوبات این ستاد باشند.
وی ابراز کرد: امروز کرونا به شکل نگران کننده‌ای زندگی همه را به خطر انداخته و همه باید در قبال این شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم.
سنایی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی استان و شهرستان افزود: بحران کرونا امروز تمام دنیا را درگیر خود کرده و به همین دلیل باید کمترین عارضه از این شرایط دشوار عبور کنیم.
وی قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت همگانی برشمرد و افزود: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌هاست.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرستان بهمئی  جزء شهرستان‌های بحرانی که در وضعیت نارنجی  به سر می‌برند ولی تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مقابله با کرونا در این شهرستان برداشته شده است.
سنایی در پایان  گفت: با توجه به روند افزایش ابتلا به کرونا در دنیا، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت اصول پیشگیری تنها واکسن این بیماری به شمار می‌رود.
سرهنگ باقر پسنده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی هم در این نشست افزود: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این جلسه با اشاره به اینکه جداسازی و رهگیری بیماران، شناسایی همه افرادِ در تماس نزدیک با فرد مبتلا، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح با جدیت انجام می‌شود، گفت: انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق مختلف شهرستان بهمئی با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.
وی بر همکاری عموم شهروندان در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح شهرستان بهمئی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه هنجار شکنی تاکید کرد.
پسنده اظهار کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نظارت بر بازار و مشاغل پر خطر، کمک به کنترل و مهار بیماری کرونا، کنترل مراکز شلوغ و پرتردد، تأمین مایحتاج نیازمندان از طریق اهدا کمک‌های معیشتی، تهیه نوشت افزار برای دانش آموزانِ نیازمند، فعال کردن هر چه بیشتر گروه‌های جهادی با هدف تولید ماسک و اقلام بهداشتی، برخورد جدی با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح قرارگاه "شهید حاج قاسم سلیمانی" در شهرستان بهمئی است.
پسنده افزود: راه اندازی گشت بسیج سلامت این شهرستان ضدعفونی معابر سطح شهر، تهیه بسته‌های بهداشتی و مشعیتی و غربالگری مردم را از امور ابتدایی بسیجیان و سفیران سلامت این شهرستان در زمینه مقابله با کرونا دانست.
وی گفت: دراین طرح بزرگ، ما از ظرفیت همه پایگاهها برای مقابله با این ویروس بهره جستیم تا با تبدیل تهدید به فرصت ان شاء الله، شر این ویروس از شهرستان برچیده شود.
پسنده افزود: ۴۰  پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان جهت مقابله با ویروس کرونا در حال فعالیت می‌باشند  این پایگاه‌ها را به محلی برای کمک رسانی  برای مبارزه و تشخیص ویروس کرونا نقش مهمی ایفا می‌کنند
وی با تاکید براینکه با تشخیص به موقع بیماری طبق نظریه پزشکان می‌توان زنجیره انتقال این بیماری را به موقع قطع کرد، ‌ گفت: اگر بیماری به سرعت تشخیص داده شده و افراد بیمار در قرنطینه مانده و از افراد سالم جدا شوند، می‌توان زنجیره انتقال بیماری را قطع کرد.
پسنده گفت: ادارات شهرستان همکاری لازم را نمی‌کنند در طرح شهید قاسم سلیمانی که انتظار می‌رود تمام تلاش خود را به کار ببندند تا کرونا از بین ما برود تا کرونا را با همکاری هم دیگر در این شهرستان شکست دهیم  
پسنده  با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین خانواده‌های کم درآمد، ‌ تصریح کرد: توصیه به این خانواده‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که بایستی همه همه ما سرلوحه کار خود قرار دهیم. البته هم اکنون از سوی بخش‌های مختلف سپاه ناحیه ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم درآمد در حال انجام است و روزانه انجام می‌گیرد
سرهنگ پسنده در پایان ادامه داد و گفت: ازهمه مردم عزیز شهرستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی وتوصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا ان شاءالله شاهد قطع زنجیره این ویروس درشهرستان باشیم
دکتر هاشم طاهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در این نشست افزود: کرونا در شهرستان بهمئی تحت کنترل ما هست ولی باید مردم همکاری کنند
وی با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان بهمئی گفت: برگزاری مراسمات تشییع و تدفین با جمعیت زیاد تأثیر زیادی در  وارد شدن شهرستان به وضعیت را بحرانی کردند
سرپرست  شبکه بهداشت و درمان بهمئی خاطرنشان کرد: از صاحبان عزا استدعا داریم که مراسمات خود را به صورت خانوادگی و مختصر برگزار کنند و در اعلامیه‌ها و پوسترهای ترحیمی خود نیز به  موضوع عدم شرکت در مراسمات اشاره کنند تا شاهد کاهش درصد ابتلا به کرونا در شهرستان باشیم.
وی دومین عامل را همجواری با استان خوزستان به خصوص شهرستان بهبهان و رامهرمز که مراودات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. با شهرستان بهمئی دارند، دانست و گفت: رفت و آمد ها و شب نشینی نیز تأثیر فراوانی در قرمز شدن وضعیت شهرستان داشته است.
طاهری سومین عامل وضعیت کرونایی شهرستان بهمئی را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد.
 وی با ابراز گلایه از عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، به مردم هشدار داد که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی‌شناسد و همه را درگیر می‌کند.
طاهری  در ادامه  صحبت‌های خود به مدارس و اصناف در شهرستان اشاره کرد و گفت: از مدارس و اصناف خواسته یم که به جد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از معلمین و مدیران محترم مدارس روستائی که این هفته قبل باز بودند تقاضا داریم که به جد پروتکل‌ها را در مدرسه رعایت کنند و سرویس‌های بهداشتی را مجهز به مواد ضدعفونی کننده بکنند و سلامت دانش آموزان و همکاران خود را جدی بگیرند.
وی در تذکر جدی به اصناف شهرستان گفت: اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پلمپ می‌شوند.
طاهری تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلفات بهداشتی اصناف است و شهروندان می‌توانند از طریق این شماره به ما گزارش دهند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: نمونه گیری پی سی آر به صورت روزانه و رایگان و به تشخیص پزشکان برای فرد مورد نظر و مشکوک به کرونا در سطح شهرستان انجام می‌گیرد و به آزمایشگاه مرکز استان ارسال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند بهمئی
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا نیوز از فرماندار محترم سوال کنید که چرا تنها نقطه از کشور مدارس روستایی باز هستن اونم روستاهای بهمئی و چرا ما همیشه باید بزاریم تا فاجعه بوجود بیاد بعد تصمیم بگیریم..ضمنا مدارس روستایی که در حال حاضر باز هستن چرا فرماندار میگه تعطیل هستن؟
فرهنگی بهمئی
Iran, Islamic Republic of
با سلام اولا همین بازگشایی مدارس روستایی در تنها نقطه کشور و استان یعنی بهمئی خودش جای کلی سوال هست از مسولین امر در ثانی روستاها بیشتر رعایت نمیکنند و این خود زنگ خطری است برای شیوع ویروس..چون ما تو خود شهر که نگاه میکنیم دو سوم مردم ماسک نمیزنن روستاها که بنده خودم از نزدیک میبینم اصلا بحث کرونا را به تمسخر میگیرن و حتی اولیا دانش آموزان خودشون که از ماسک استفاده نمیکنند حتی دانش آموز را هم ملزم به استفاده از ماسک نمیکنند و اکثر دانش آموزان روستایی که من دیدم بدون ماسک دارند به مدرسه میروند و این خودش یه هشدار است لذا از مسولین متولی ستاد کرونا در شهرستان انتظار میرود که جهت قطع زنجیره این ویروس نسبت به بازگشایی مدارس روستایی بهمئی تجدید نظر کنند و مدارس را مثل شهر و سایر نقاط استان و کشور تا قطع کامل زنجیره بیماری تعطیل کنندبا تشکر
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا چون تو روستاها بحث کرونا را کمتر توجه میکنن دانش آموزان اکثرا بدون ماسکن و اونایی هم که ماسک میزنن یکماه و شایدم بیشتر است که همون یه ماسک را میزنن و اونایی که میگن مدارس روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت شبکه بهداشت باز هستن خدا را شاهد بگیرین چند عدد ماسک فرستادین برا مدارس روستایی و آیا اصلا سرکشی و نظارتی صورت گرفته..اینکه بنشینید تو یک جلسه و فقط تصویب کنید که نشد حرف..
رضایی
Iran, Islamic Republic of
الان هوا سرد شده و روستاهای بخش ممبی هم سرده و بچه ها باید تو یه کلاس جمع بشن و این خودش خطرساز هست و تو این فصل هم اکثر بچه ها سرفه و آبریزش و علائم سرماخوردگی دارن پس ستاد کرونا تصمیم خوبی گرفتن اگه مدارس روستایی را تعطیل کردن
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی بهمئی بی در و پیکر..از یه طرف فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و ستاد کرونا میگن مدارس تعطیل از طرف دیگه رئیس آموزش میاد و تکذیب میکنه میگه نه مدارس باز هستن و احد ناسی حق ندارد که مدارس را تعطیل کند این دقیقا یعنی چه؟یعنی ناهماهنگی بین ستاد کرونا و اینکه مسولین خودشون هم با هم هماهنگ نیستن و اونم تو این شرایط..پس اگه نظر ستاد کرونا ملاک نیست و هر کی به هر کی هست دیگه چرا مدارس شهری تعطیل باز نمیکنید که بچه های شهر هم عقب نیفتن از درس و مشق اگه واقعا تو فکر درس و مشقین..چون کرونا شهر و روستا نداره و اتقاقا تو شهر پروتکل ها رعایت میشه و خطرش از روستا کمتره
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1